Vårtecken!

Äntligen vår här nere!! Taget från helgens promenad när termometern visade 12 grader

Bifogat

• vår2010.jpg
    vår2010.jpg
    81.8 KB · Visningar: 204
Vårtecken?

DSC_0001-40.jpg

90cm snö utanför dörren på altanen. Knappt jag tog mig ut.

Och jag försäkrar er: snödjupet beror inte på att det drevat en massa snö eller rasat från taket. Ute på gården på en del ställen skulle jag väl gissa på att det är omkring 120cm snö. För att inte tala om snöhögarna. Var omkring 2 meter höga tills vi inte orkade skotta undan mera snö, nu har vi haft traktor på gården vid två tillfällen för att knuffa in snön längre på gården så vi kan skotta igen.

DSC_0003-45.jpg

DSC_0008-25.jpg

DSC_0011-27.jpg

Grannen skottar snön från taket så att huset inte rasar ihop.

DSC_0006-28.jpg

Vår? Nja, känns rätt långt borta just nu, även fast det bara är -4 grader ute.

Last edited:
På Lördag ska jag o sambon Åka in o besiktiga våra hojjar... hoppas bespersonlaen blir så glada att dom äntligen får provköra hojj igen att dom släpper igenom oss utan problem ;)
Förresten någont som e "standard" fel som jag borde kolla innan??

våren är väldigt långt borta . 5minus imorse

På Lördag ska jag o sambon Åka in o besiktiga våra hojjar... hoppas bespersonlaen blir så glada att dom äntligen får provköra hojj igen att dom släpper igenom oss utan problem ;)
Förresten någont som e "standard" fel som jag borde kolla innan??

Verkar lite riskabelt dock.. tveksamt om jag skulle vilja att ringrostiga besiktningsgubbar skulle ut på min hoj, på isfläckar o rullgrus...
Tja, alltid bra att kolla alla lampor, bromsljus, däck, kedja, bromsbelägg, lager, framgaffel, lycka till!

Soltorkad asfalt, fåglar som kvittrar o att man måste ta av sig mössa o vantar i mars-solen är väl ett säkert vårtecken? :)

äntligen:banana första lilla rundan avklarad. ner till macken och tanka sedan liten runda på ca2-3mil :)

Verkar lite riskabelt dock.. tveksamt om jag skulle vilja att ringrostiga besiktningsgubbar skulle ut på min hoj, på isfläckar o rullgrus...
Tja, alltid bra att kolla alla lampor, bromsljus, däck, kedja, bromsbelägg, lager, framgaffel, lycka till!

Soltorkad asfalt, fåglar som kvittrar o att man måste ta av sig mössa o vantar i mars-solen är väl ett säkert vårtecken? :)

Gick igenom utan problem... dom kollade inga avgasvärde eller bullervärde o inge provkörning....
Nu e det bara att köra på i två år... tror jag kommer bes mina hojjar samma tidpunkt framöver...
Lugnt o fridfullt ingen stress o trvlig besman.. =)

Premierkörde några mil med Benellin idag. Första milen med bågen då den är sprillans ny.

Enda som störde var att det rann in lite smältvatten på nägra ställen på vägen från några snövallar som smälte i solen.

Påbyltad somman var så blev man svettug trots att det var på nollan.

Jag vågade inte ut och prova så jag gjorde det näst bästa för mitt ego och drog ut han i solen och starta han, kunde bara inte låta bli :tummenupp

[YOUTUBE-ID]Ws6okn78Q8E[/YOUTUBE-ID]

Idag har det varit plussgrader ute!
och i måndags var de första gången på typ 90 dagar som de va på rätt sida 0:an!!
På vissa ställen ser man tom asfalt :)

8-10 mil idag i strålande sol! 10-15C i solen.

Bogan till Vaxholm, men där var det inte mycket folk. Mötte inte en enda hoj. Vägarna är ju snustorra, men man får passa sig lite för gruset. Skönt. Nu är det officiellt sommar i Sthlm.

Dem som besiktade min förra året vela inte ta en test-tur då de va just lite taskigt underlag ute ;)

8-10 mil idag i strålande sol! 10-15C i solen.

Bogan till Vaxholm, men där var det inte mycket folk. Mötte inte en enda hoj. Vägarna är ju snustorra, men man får passa sig lite för gruset. Skönt. Nu är det officiellt sommar i Sthlm.

Underbart. Tog årets första Donkenkaffe på Sveavägen. Det är ju snöfritt på alla lite mer trafikerade vägar men vid mitt garage var det blankis. Blev en lite spännande avslutning på turen. :tummenupp

Underbart. Tog årets första Donkenkaffe på Sveavägen. Det är ju snöfritt på alla lite mer trafikerade vägar men vid mitt garage var det blankis. Blev en lite spännande avslutning på turen. :tummenupp

Jo, det var samma sak när jag skulle fylla på luft i däcken på Statoils servicestation. Där står ju folk och slabbar med vatten hela dagarna, så där var det halt vill jag lova. Visserligen bara 5 meter, men det var tillräckligt äventyrligt.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025