Vårkänslor?!

Keno

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2008
Hoj
Yamaha R6 -01
Om en och en halv vecka tog jag min premiärtur förra våren (den 18 mars).
Med riktigt flyt och om solen brassar på nu så kanske man kan göra en repris i år.
Börjar få sjukt mycket kli i fingrarna och humöret måste piffas upp av en åktur. :fakta

Vilka röstar för?

Jag tog premiären redan i februari förra året..tror inte på något åka här på några veckor..har även en helsike då jag vet det finns farbara vägar i närheten på våren, så är det snö och is de sista 400 metrerna hem till mig..man kan ju ta hojen på kärran första biten till asfalteten :rolleyes:

Vårkänslor satan! Nästan så det blev lite gegga idag på crossbanan i Sala...svinfränt att få vrida ur lite efter allt mjölksyrenötande. Stundtals var båda hjulen utan kontakt med moder jord... :D

Tur man har den där, annars skulle det var outhärdligt. :fakta

Bifogat

• IMG_1149.jpg
    IMG_1149.jpg
    186.1 KB · Visningar: 44
Ja så fort det har smält bort lite mer snö och torkat upp, kanske någon plusgrad också, då ska hojen slitas ut direkt. När jag åkte till och från Sthlm idag såg de stora vägarna riktigt fina ut (torra), så det kanske finns hopp att iaf åka liten sväng på någon större (tråkig) väg om någon vecka. :)

Ja så fort det har smält bort lite mer snö och torkat upp, kanske någon plusgrad också, då ska hojen slitas ut direkt. När jag åkte till och från Sthlm idag såg de stora vägarna riktigt fina ut (torra), så det kanske finns hopp att iaf åka liten sväng på någon större (tråkig) väg om någon vecka. :)

Hehe... tanken slog mig också på samma väg! :)

Jag tog premiären redan i februari förra året..tror inte på något åka här på några veckor..har även en helsike då jag vet det finns farbara vägar i närheten på våren, så är det snö och is de sista 400 metrerna hem till mig..man kan ju ta hojen på kärran första biten till asfalteten :rolleyes:

Ojoj var det så bra väder redan i feb?? Då måste det snart vara körbart i år med tycker jag :)

Vårkänslor satan! Nästan så det blev lite gegga idag på crossbanan i Sala...svinfränt att få vrida ur lite efter allt mjölksyrenötande. Stundtals var båda hjulen utan kontakt med moder jord... :D

Tur man har den där, annars skulle det var outhärdligt. :fakta

Är lagom avis på er corssåkare, köra hoj året runt låter sjuuukt lockande!

Härligt med positiv anda :tummenupp Snart får du köra in några fler mil på mätaren än dina 6 nuvarande. Själv ska man ut och prova om kraschpuckarna har någon kvalité :tungan

Varit i garaget och klappat på den dammiga hojen ikväll. Rastlös som man är blev det lite pyssel med klistermärken...

Bifogat

• DSC00955.jpg
    DSC00955.jpg
    236.6 KB · Visningar: 49
  • DSC00958.jpg
    DSC00958.jpg
    236 KB · Visningar: 51
Vårkänslor kommer alltid när solen tittar fram och som vanligt är inte hojen färdig på långa vägar. Och jag tror inte på någon körning i mars, siktar på april någon gång.
Jo förresten smorde in skinnstället med fett i helgen, så man har gjort lite.

Härligt med positiv anda :tummenupp Snart får du köra in några fler mil på mätaren än dina 6 nuvarande. Själv ska man ut och prova om kraschpuckarna har någon kvalité :tungan

Varit i garaget och klappat på den dammiga hojen ikväll. Rastlös som man är blev det lite pyssel med klistermärken...

Ja apropå kraschpuckar så la jag en beställning här ikväll på sidopuckar, gaffelpuckar och motorkåpor från England. Ovanpå det en ny kort "ankstjärt" så fackverket kan monteras av och regskylten må bättre. :D Nu ska det väntas och sedan monteras :yoparty

Snyggt med märkena; pimping is tha shit :tummenupp

De där vart ju snyggt, men de visste jag ju redan :D :krama Min plastklubba fick ju med lite dekaler, men inte fullt så seriöst/välplanerat som på din haha :banana

Hade ju också premiär 18:e mars förra året, ser inte så ljust ut för det i år, men man vet ju aldrig :va :Bugar

De där vart ju snyggt, men de visste jag ju redan :D :krama Min plastklubba fick ju med lite dekaler, men inte fullt så seriöst/välplanerat som på din haha :banana

Hade ju också premiär 18:e mars förra året, ser inte så ljust ut för det i år, men man vet ju aldrig :va :Bugar

Din blev riktigt bra den med :kär Den blev oftast symmetrisk, annars var det i någon smart planlösning.
Reeely nice:tummenupp.

Jess det var ju så att vi åkte ihop, denna gång kanske det ligger snö längs vägen, inte bara på åkern. :crash

Man blir ju inte lite sugen när man ser asfalten på stora vägarna.
Jag har dock isbana hela vägen fram till stora vägen så jag får hålla mig ett tag till :/
Sen så är ena ljud dämparen inte hemma just nu.

Det är också jäkligt mycket salt på vägarna nu så om jag väl kommer ut blir det nog ingen jätte lång tur.
Kan inte tvätta av hojen efteråt.

Jag har besiktning strax så hoppas det försvinner lite mera snö snart :D

Last edited:
Rastlös som man är blev det lite pyssel med klistermärken...
Fan, nu går ju din fortare än min med allt dekaltrim!!! :P

Nejfan, nu får snön försvinna snart.
Såg en filmsnutt från helsingborg i 'film & bilder',
dom hade fan inte ens snö på gräsmattorna!!!!

Ikväll skall jag fanimej ta på mig stället och goa in det framför tv!

Är det inte hög tid att shoppa en Virago fÄmhundra nu?

Tror El Gabor inser att när halva säsongen är slut så har han inte gjort hojklippet med stor H ännu:D

En annan hinner knappt sälja innan det är ersatt..nu är det dock bara väntans tider, nedkomst på mån/tis nästa vecka:)

Tror El Gabor inser att när halva säsongen är slut så har han inte gjort hojklippet med stor H ännu:D

En annan hinner knappt sälja innan det är ersatt..nu är det dock bara väntans tider, nedkomst på mån/tis nästa vecka:)

Men det tog en jädra tid att bli av med hojen för vissa :tungan

Back