Våldtäkt i badhus!

Markus skrev:
Hörrudu, Mr. Jag-är-tolv-år-gammal-och-kan-allt:
Du bor i Klippan, där hugger man ihjäl fredliga utbytesstudenter och lämnar sedan svartmåalde kålhuvuden på mordplatsen.
Det är över gränsen. :fatta!

(;))

Du kan åtminstone generalisera. :klappar

Esquire skrev:
Så det är så jäkligt alltså? :tomten

Så om man skulle besöka ett badhus i Ankara skulle risken vara lika stor som på Husbybadet?
Även i Ankara har dom säkert sin motsvarighet till Sturebadet och Husbybadet. Väljer du då att gå till Ankaras motsvarighet till Husbybadet så är risken för att du får ett finger innanför bikinin säkert större.

Prova vettja, så kan du rapportera tillbaka hit sen :tummenupp

General E skrev:
Beror väl på vad det är för personer, kanske :corn ?

Näe, man får hoppas att publiken trodde att det var vanliga kärlekskranka tonåringar.

Cervantes skrev:
Nä är det 18 stora killar så kan man ju fortfarande säga till vakterna!

Menade att de som kollade på inte blev så upprörda utan käkade popcorn när de såg på. I meant to be funny but I failed.

Zee skrev:
Du får gärna utvecla detta för dumma mig. Snälla?

vad ska jag utveckla?

dom väljer att bo i förorterna för dom ska kunna snatta al-jashira av varandras paraboler fattar du väl

Är det verkligen så svårt att dra paralellen mellan hur man behandlar kvinnor i mellanöstern och hur invandrare från mellanöstern behandlar kvinnor?

Eller tror ni pk:ister att de lämnar allt trist bagage i tullen och bara tar med sig falafel, kebab, svängig musik och Fahrenheit?

wizlow skrev:
vad ska jag utveckla?

dom väljer att bo i förorterna för dom ska kunna snatta al-jashira av varandras paraboler fattar du väl

Men du glömde att dom främsta anledningarna är att "dom" skall kunna tillaga curry i trapphusen gemensamt,samt att sno tvätt från varandra i tvättstugorna som är stora som fabriker i dessa bostadskomplex.

Många människor från andra länder har en annorlunda kvinnosyn än vad vi har i det här landet, japanska affärsmän tycker att det okej/uphetsande att tafsa lite på trettonåriga tjejer i dom överfulla tunnelbanevagnarna, i andra länder är det okej att spöa sin fru, eller att spotta på kvinnor som inte bär slöja.

Kan vi enas om att alla människor i världen inte har samma utgångsläge?

Kan vi också enas om att det är olyckligt om intergreringen i samhället inte fungerar så pass att människor som ska intergreras lär sig dom värderingar som är gängse norm här?

I vissa länder får man skjuta människor som objudna går in på en privat tomt, skulle det inte vara olyckligt om vi glömmer att tala om det för invandrare från dom länderna så att vi får ett flertal dödsskjutningar här i sverige?

Olika länder angriper intergrationssvårigheter olika, men kan vi enas om att det är där vi måste angripa problemet?

Haha, GuW - tror du själv fåntrattarna kommer erkänna problemet? Hedersmord hit - gruppvåldtäkt dit, who cares lixom? :arsele

wizlow skrev:
vad ska jag utveckla?

tror du på allvar att det är ett val de gör?
Du tror inte att det skulle kunna vara så att de inte har särskilt
många alternativ. Visst, de kan välja mellan olika miljonprogramsområden där ingen annan vill bo och där det finns lediga lägenheter. Men hade alternativen varit fler är jag övertygad om att de inte hade "valt"att bosätta sig i dessa områden...

"Känn dig aldrig fången i förortsbetongen, jag flyttar aldrig härifrån jag svär.
Du förstår att där jag bor är kärleken till djungeln stor, jag flyttar aldrig härifrån jag svär" :hihi

Iaf, varför är det så otroligt svårt att flytta från miljonprogramen? Undrar seriöst.

LayDeeOmega skrev:
Du tror inte att det skulle kunna vara så att de inte har särskilt
många alternativ. Visst, de kan välja mellan olika miljonprogramsområden där ingen annan vill bo och där det finns lediga lägenheter. Men hade alternativen varit fler är jag övertygad om att de inte hade "valt"att bosätta sig i dessa områden...

Dom skaffar väl sina lägenheter på precis samma sätt som du och jag?
Undantaget då den första "transit" lägenheten.

Om jag flyttade till UlanBator och visste att i en viss stadsdel bodde det många svenskar, jag kanske t.o.m hade en farbror som redan bodde där skulle nog jag söka mig dit.
Det är precis det dom gör, dom söker sig till gemenskapen av likasinnade, folk som delar samma värderingar/religioner och folk dom kan prata med på ett språk dom inte behöver anstränga sig för att använda.

Skyll nu inte på deras ekonomiska situation, det finns svenskar som har det riktigt jävligt också, visst letar dom sig till områden där lägenheterna är billiga, men sen står det var och en fritt att flytta när ekonomin är ordnad.

(EDIT)

Mina släktingar som utvandrade till USA bor fortfarande i "svensk-kvarteren" I Nord Dakota och Minessota, går på "Svensk-gillet" och äter sill och pratar om hur det var i det "gamla landet", INGEN av mina nu levande släktingar i USA har ens bott i sverige, jag besökte ett svensk-gille när jag var där, och åren har gjort att dom har blandat ihop rätt friskt vad som är "typiskt svenskt" och inte.

Bland annat hälsar dom på varandra genom att säga "Uff da" vilket tydligen är jättesvenskt...

Grejen är den att dom håller ihop flera generationer efter att dom har utvandrat, varför skulle inte folk som invandrar till sverige göra samma sak?

Last edited:
General E skrev:
"Känn dig aldrig fången i förortsbetongen, jag flyttar aldrig härifrån jag svär.
Du förstår att där jag bor är kärleken till djungeln stor, jag flyttar aldrig härifrån jag svär" :hihi

Iaf, varför är det så otroligt svårt att flytta från miljonprogramen? Undrar seriöst.

Haha, var ett tag sedan man såg/hörde ngt om den låten...
Givetvis finns det folk som trivs att bo i miljonprogramsområden, säger inte att det gäller alla.

varför det är så svårt? En orsak beror ju på att de från början får en stämpel beroende på vilken adress de har. Många av de som äger fastigheter (och många andra också för den delen) har förutfattade meningar om personer som bor i exempelvis Rosengård, Hammarkullen osv. Eftersom de genom media får en bild av att människor i dessa områden är mer våldsbenägna, mindre ansvarsfulla osv än andra väljer de helt enkelt att hyra ut till personer som kommer från mer "ordentliga" områden....

LayDeeOmega skrev:
Många av de som äger fastigheter (och många andra också för den delen) har förutfattade meningar om personer som bor i exempelvis Rosengård, Hammarkullen osv. Eftersom de genom media får en bild av att människor i dessa områden är mer våldsbenägna, mindre ansvarsfulla osv än andra väljer de helt enkelt att hyra ut till personer som kommer från mer "ordentliga" områden....

Precis, det är faktiskt jättetrevligt i Ronna, fråga Swedie. :jäs

Last edited:
GuW skrev:
Dom skaffar väl sina lägenheter på precis samma sätt som du och jag?
Undantaget då den första "transit" lägenheten.

Om jag flyttade till UlanBator och visste att i en viss stadsdel bodde det många svenskar, jag kanske t.o.m hade en farbror som redan bodde där skulle nog jag söka mig dit.
Det är precis det dom gör, dom söker sig till gemenskapen av likasinnade, folk som delar samma värderingar/religioner och folk dom kan prata med på ett språk dom inte behöver anstränga sig för att använda.

Skyll nu inte på deras ekonomiska situation, det finns svenskar som har det riktigt jävligt också, visst letar dom sig till områden där lägenheterna är billiga, men sen står det var och en fritt att flytta när ekonomin är ordnad.

Jag syftade mest på att många redan vid ankomsten till sverige blir förvisade till de tomma lägenheterna i miljonprogramsområden. Menar inte på något sätt att det är omöjligt att ta sig därifrån. Dock har jag en uppfattning om att invandrare som bor i dessa områden som första område när de kommit till sverige har svårare att ta sig in i områden som inte är lika "bostadssegregerade" än de invandrare som vid ankomsten till sverige lyckas få en bostad i ett område där det faktiskt finns "etniska svenskar"...

Victor skrev:
Precis, det är faktiskt jättetrevligt i Ronna fråga Swedie.

Visst, det finns säkert mängder med rötägg från Ronna...Men precis som det finns rötägg lär det ju finnas de personer som faktiskt sköter sig.
På grund av de som beter sig illa blir ju de som sköter sig negativt drabbade eftersom dessa också får en negativ stämpel....

GuW skrev:
Grejen är den att dom håller ihop flera generationer efter att dom har utvandrat, varför skulle inte folk som invandrar till sverige göra samma sak?

Jag säger inte att de inte finns de som trivs med att bo i dessa områden och att de aldrig skulle kunna tänka sig att bo i något annat område om de så blev erbjudna en lägenhet/villa.
Dessvärre finns det andra människor i dessa områden som kanske först sökt sig till ex Hammarkullen eftersom de har landsmän där men sedan velat komma in mer i det svenska samhället och velat flytta till andra områden som inte är lika "invandrartäta". Tyvärr har det varit svårt för dessa människor eftersom de på grund av det tidigare områdets stämpel (ex Hammarkullens) får mycket svårare att ta sig därifrån...

LayDeeOmega skrev:
...
Klart det är ett val. Man har alltid ett val. Alternativet kanske inte är att bo i en flådig takvåning på Östermalm men man väljer fortfarande vart man vill bo. Om de som inte trivs i Rinkeby, Rosengård eller whatever inte vill bo där så kan de ändå välja andra ställen. Det finns en värld utanför den aktuella staden oxå. Kom inte och säg att man inte har nåt val, däremot kanske inte alternativen alltid är exakt vad man önskar.

newstead skrev:
Klart det är ett val. Man har alltid ett val. Alternativet kanske inte är att bo i en flådig takvåning på Östermalm men man väljer fortfarande vart man vill bo. Om de som inte trivs i Rinkeby, Rosengård eller whatever inte vill bo där så kan de ändå välja andra ställen. Det finns en värld utanför den aktuella staden oxå. Kom inte och säg att man inte har nåt val, däremot kanske inte alternativen alltid är exakt vad man önskar.

Hur var det med de som kom till sverige för att arbeta under den stora massarbetsinvandringen? Kunde de välja var de ville bo :va

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg