Vågar man köpa?

Om servicar är gjorda och den går/låter fint så är den säkert bra. Tror du inte livslängden är längre än 4k mil eller?

FUBAR skrev:
Om servicar är gjorda och den går/låter fint så är den säkert bra. Tror du inte livslängden är längre än 4k mil eller?

Absolut! men det är inte ofta man ser hojar till salu som gått längre än typ 5000 mil. Sen om den är buskörd så har väl det slitit lite mer på grejorna än på t.ex en touringhoj.

Tompa08 skrev:
Absolut! men det är inte ofta man ser hojar till salu som gått längre än typ 5000 mil. Sen om den är buskörd så har väl det slitit lite mer på grejorna än på t.ex en touringhoj.
Sant, men om motorn är välskött eller renoverad så håller den länge till. En anledning till att man inte ser många långmilare är kanske att det fifflas mycket med mätarna.

Håller med FUBAR...

Jag har aldrig varit avskräckt för mångmilshojar när jag har kollat runt på annonser. Man märker ganska fort hurdant skick hoj/motor är i när man testkör.
Om inte annat så är det bara köra som ett svin på sommaren och riva på vintern och sen är det bara att börja om :hihi

Tompa08 skrev:
Vågar man köpa en sporthoj som gått över 4500 mil? eller brukar dom vara helt slutkörda?

suck....hur böjd är en banan???? Verkar som vissa är fullständigt jävla nojiga så fort mätaren står på 4-siffrigt....precis som sagts innan så beror det helt och hållet på hur den skötts. Sporthojar är gjorda för att köras hårt och det håller de för OM de får föreskriven service, inte minst i början, vid inkörningen. Skiter man i det + konsekvent drar den till varvstopp, gärna innan den kommit upp i arbetstemp, ja så kan 200 mil vara väldigt långt även för en sporthojsmotor.

Skulle tveklöst hellre köpa en välskött hoj med 4500 på mätaren än en misskött posörhoj med 500 mil på mätaren. Min -86 har 5600 mil på mätaren och går som en klocka med minimal oljeförbrukning. Kompisen sköt en kolv på sin -02 R6 i början av säsongen...den hade gått 900 mil.

fazerfun skrev:
Skulle tveklöst hellre köpa en välskött hoj med 4500 på mätaren än en misskött posörhoj med 500 mil på mätaren. Min -86 har 5600 mil på mätaren och går som en klocka med minimal oljeförbrukning. Kompisen sköt en kolv på sin -02 R6 i början av säsongen...den hade gått 900 mil.

Sjysste att skriva att din polare har en misskött posörhoj. :)

/oXydex som har tårkigt på jobbet en fredagseftermiddag och märker det som märkas kan

När ändå ämnet kommer upp igen så undrar jag om någon har den inscannade sidan från en engelsk mc-tidning som testar en begagnad ZX-6R. Den hade gått en del mil och de varvade järnet, sedan tömde de kylarvätskan och körde vidare och till slut tömde de oljan också. Har för mig att en del saker smälte men inget gick sönder och när de fyllde i vätskorna gick den fint igen.

Är det ingen som kan hitta denna? Hjälp!

Det värsta är väl när du kört 2000 mil på den och ska sälja den. 6500 mil ser inte bra ut...

Neutral skrev:
När ändå ämnet kommer upp igen så undrar jag om någon har den inscannade sidan från en engelsk mc-tidning som testar en begagnad ZX-6R. Den hade gått en del mil och de varvade järnet, sedan tömde de kylarvätskan och körde vidare och till slut tömde de oljan också. Har för mig att en del saker smälte men inget gick sönder och när de fyllde i vätskorna gick den fint igen.

Är det ingen som kan hitta denna? Hjälp!

Tror grenröret smälte bl.a. :hihi

oXydex skrev:
Sjysste att skriva att din polare har en misskött posörhoj. :)

/oXydex som har tårkigt på jobbet en fredagseftermiddag och märker det som märkas kan

Skrev jag väl inte.... :va ?? :7peta min poäng var att tillsynes fina lågmilare inte är riskfria att köpa.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda