Olsson skrev:
2241153 Fotboll i all ära, men när det tjatas och tjatas dag ut och dag in om denna jävla fotboll så lessnar man ur tillslut.......
Det där var väl ganska exakt även min punkt av utsikt.
Visst. Jag respekterar att folk gillar X eller Y, men detta förbaskade tjatande och överdrivande överallt?
Och visst, fotboll är väl "enkelt" att syssla med. I min mening så enkelt att det är tråkigt. Därför hänger jag i denna tråden.

Men korvgubbe nämnde ju också att det finns cirka dubbelt så många golfare som fotbollare. Skulle golf då helt plötsligt vara regelmässigt och utrustningsmässigt enklare eftersom så många spelar golf? Tror knappast det! Folk sysslar ju med det de tycker är roligt och finns tillgängligt.....dvs för många: fotboll och golf - två ganska ojämförbara sporter, förutom "boll på marken".
Jag är helt övertygad om att om kommunerna hade anlagt t.ex speedwaybanor eller trialbanor lite här och var eller puschat mer för fäktning, segling, flygning eller whatever hade betydligt fler sysslat med sånt.
I Halmstad håller de just nu på med ett ganska dyrt projekt inom sport....de lägger värmeslingor under gräset på Örjans vall (precis, fotbollsarenan här i stan.) Det råkade ju komma lite snö där i vintras.
...var håller de som sysslar med fäktning hus då? Jo, i en gammal sunkig källarlokal. Tro fasen det att folk hellre spelar fotboll än fäktas då! Eftersom fler spelar fotboll än fäktas satsas ju mer pengar på fotboll.....voilà: ett "moment 22".
Där pengarna hamnar, hamnar även folket.