Våga Vägra Fotbollstråden...

korvgubbe skrev:
2241005 Födelseår: 1989
Hemort: Orsa

Jadå, det är fränt! Jättefränt! :rolleyes:
Det är väl bara ko-bingo som smäller högre?

:hihi

Kobingo försvann härifrån för länge sen men ni i stockholm kanske håller på med det än :7peta

Om man inte tycker det är fränt med 5 kompressormatade v8or som går på metanol och vrålar för fullt så vet ja inte vad man lider av.
:tomten

korvgubbe skrev:
2241011 Det är ju klart killen föredrar traktorpulling när det här är det närmaste han har kommit en fotbollsplan:
Maskin6.jpg
:hihi

:7peta

Bifogat

• 2741098.jpg
    2741098.jpg
    119.3 KB · Visningar: 36
  • kiitaja_2002_04.jpg
    kiitaja_2002_04.jpg
    44.3 KB · Visningar: 37
flexbert skrev:
2241023

Om man inte tycker det är fränt med 5 kompressormatade v8or som går på metanol och vrålar för fullt så vet ja inte vad man lider av.

:7peta
Det var verkligen jättehäftiga traktorer!! Jag ska genast börja med traktorpulling!!! :Bugar

Eller så låter jag bli.... :rolleyes:

flexbert skrev:
2241023 Kobingo försvann härifrån för länge sen men ni i stockholm kanske håller på med det än :7peta

Eller så struntade vi helt enkelt i att någonsin ägna oss åt det. Man behöver inte smaka på bajs bara för att bekräfta att det smakar skit.

FeeBee skrev:
2241022 :rofl :lol

Hur var det med "speak no evil".....? :näsblod

okej okej... jag ska vara snäll! Fredagskram! :pannkyss :krama

- kom hit nu flexbert å kramas!
bighug.jpg

korvgubbe skrev:
2240908 Ja, så länge som fäktningsförbundet har 3.700 MEDLEMMAR. Som jämnförelse har Svenska Fotbolsförbundet nästan 3.300 FÖRENINGAR och 35.000 LAG.

Det innebär att det går EN fotbollsFÖRENING på varje fäktningsutövare..

Sen kan du göra matten själv! =)

Edit1: Kanske är värt att nämna att Svensk Golf har 600.000 medlemmar. Det är mer än dubbelt så många som fotbollsförbundet(242.794)

.....och varför är det så?
- Kanske för att folk glor på TV. Tro tusan det att folk blir intresserade av det de matas med stup i kvarten.

Fäktning? Vad är det? :fattavinken

fotboll e ju kass, och inte bra för samhället.
dock inte i närheten av handboll, som bara måste förbjudas, och skövdes lag, ja må dom ha otur vid ett övergångsställe snart.

korvgubbe skrev:
2241042 Eller så struntade vi helt enkelt i att någonsin ägna oss åt det. Man behöver inte smaka på bajs bara för att bekräfta att det smakar skit.

okej okej... jag ska vara snäll! Fredagskram! :pannkyss :krama

- kom hit nu flexbert å kramas!
:lol

Gruppkram! :krama :hihi

Starstriker skrev:
2240172 Du är inte ensam om att undra vad som egentligen håller på att hända.
Vuxna män som rullar boll. Helt sjukt. Igår var det tom dans i fontänen efter att vi scorat 1-0. Var det final eller? Kan förstå glädjeyran om vi vinner VM, men ett mål i nån sextondelsfinal? Nej.

Fotboll är nästan lika fjantigt som golf, med den skillnaden att de som spelar golf faktiskt GÖR någonting till skillnad från fotbollsfansen som sitter framför TVn och agerar proffstyckare. Spela själva istället om fotboll nu är så ball.

Mitt i prick :tummenupp

Hade motorsportfansen slagits med allt och alla på samma sätt som fotbollssupportrarna (iofs bara en undanflykt för att få slåss men ändå) hade motorsport i sin helhet förbjudits.

TomK skrev:
2240935 Fotbollen skulle kunna göras intressant med lite motorinslag - varför inte köra cross och ha en hästpoloklubba att tjånga till bollen med ? I standardutförande är fotboll lika upphetsande som att se hur gräsmattan växer...

Skicka in en boll till så får vi se vad som händer :yoparty

Bättre skådisar finns ju inte. Hur hade det sett ut om crossåkare eller RRåkare låg och krälade på marken så fort en motståndare tittade åt deras håll om dom fick en dålig start?

Last edited:
timm skrev:
2241079 .....och varför är det så?
- Kanske för att folk glor på TV. Tro tusan det att folk blir intresserade av det de matas med stup i kvarten.

Fäktning? Vad är det? :fattavinken

njae.. du får ett halvt rätt för din teori. Folk börjar inte enbart med det som de ser på tv. Det finns en annan betydande faktor som i allra högsta grad påverkar valet av sport:
- Enkelhet

En boll oavsett prisklass räcker för att ett gäng ungar ska kunna sätta igång. Det spelar ingen roll hur kass man är, man kan ändå vara med å ha kul.

Man kickar kula som liten snorunge i sandlådan, på stranden, på den egna gräsmattan och när man är gammal nog kan man gå vidare till riktiga pojklag.

Fäktning är knappast lika enkelt. Dessutom är det hårda regler och absolut inte samma spontanitet och lek. Leka pirat/riddare/zorro är skitkul.. Men ska man plötsligt bli överöst med regler och anvisningar om man får göra och inte göra så lägger man snabbt zorromasken på hyllan.

Fotboll har inga svårförståliga regler.
- inga händer
- in med bollen i mål
- gör inte illa varandra
- fäll inte krokben eller puttas

- Men volleyboll då, där behövs ju bara en boll och ett nät?!?!
- Eh... Ja, förvisso! Men hur kul är det att lira volleyboll med ett gäng absoluta nybörjare när det enbart är ren tur eller möjligen slumpen som avgör om man lyckas få bollen ÖVER nät... Nä, släpp ner bollen på marken så kickar vi den istället! :tummenupp

korvgubbe skrev:
2241111 njae.. du får ett halvt rätt för din teori. Folk börjar inte enbart med det som de ser på tv. Det finns en annan betydande faktor som i allra högsta grad påverkar valet av sport:
- Enkelhet

Osv osv... :tummenupp
:klappar

Det är inte många som är intresserade för att det är mycket fotboll på tv,
det är mycket fotboll på tv för att det är många som är intresserade. :mattias

FeeBee skrev:
2241125 :klappar

Det är inte många som är intresserade för att det är mycket fotboll på tv,
det är mycket fotboll på tv för att det är många som är intresserade. :mattias

njae.. lite påverkar ju faktiskt det som visas på TV. Det är ju t.ex. ingen slump att friidrottsföreningarna plötsligt fick upprätta kösystem för medlemsansökningar bland juniorerna i samma veva som Sverige plötsligt tar rekordmånga medlajer i stora friidrottstävlingar. I samband med Kajsas, Christian Ohlssons och Stefan Holm:s framgångar har ju intresset för friidrott exploderat bland de unga...

Men det slår ju åt båda hållen. Större intresse = mer tv-tid, mer tv-tid = större intresse.

Men i slutänden är det ändå enkelhet som avgör. Mest nöje/tävling för minsta mankemang som avgör vilka sporter som blir framgångsrika.

Fotboll i all ära, men när det tjatas och tjatas dag ut och dag in om denna jävla fotboll så lessnar man ur tillslut. Jag bläddrade igenom aftonbladets sportbilaga idag, den kan dom döpa om till fotbollsbilagan. Är det inte vm ,sm dm, km ,whatever så gör dom reportage om urugaisk division 5 fotboll :3freak
Men det jävligaste är alla jävla fjollor ute på planen, ramlar och gapar och skriker och tar av sig kläderna o fjantar sig. Hur skulle det se ut om Mattias Ekström efter att ha vunnit DTM klätt av sig kläderna och lagt sig i nån bög hög ute på målrakan och kramats med team kollegorna :gnissla

FY FAN

Olsson skrev:
2241153 Fotboll i all ära, men när det tjatas och tjatas dag ut och dag in om denna jävla fotboll så lessnar man ur tillslut.......
Det där var väl ganska exakt även min punkt av utsikt.
Visst. Jag respekterar att folk gillar X eller Y, men detta förbaskade tjatande och överdrivande överallt?

Och visst, fotboll är väl "enkelt" att syssla med. I min mening så enkelt att det är tråkigt. Därför hänger jag i denna tråden. :tungan
Men korvgubbe nämnde ju också att det finns cirka dubbelt så många golfare som fotbollare. Skulle golf då helt plötsligt vara regelmässigt och utrustningsmässigt enklare eftersom så många spelar golf? Tror knappast det! Folk sysslar ju med det de tycker är roligt och finns tillgängligt.....dvs för många: fotboll och golf - två ganska ojämförbara sporter, förutom "boll på marken".

Jag är helt övertygad om att om kommunerna hade anlagt t.ex speedwaybanor eller trialbanor lite här och var eller puschat mer för fäktning, segling, flygning eller whatever hade betydligt fler sysslat med sånt.
I Halmstad håller de just nu på med ett ganska dyrt projekt inom sport....de lägger värmeslingor under gräset på Örjans vall (precis, fotbollsarenan här i stan.) Det råkade ju komma lite snö där i vintras.
...var håller de som sysslar med fäktning hus då? Jo, i en gammal sunkig källarlokal. Tro fasen det att folk hellre spelar fotboll än fäktas då! Eftersom fler spelar fotboll än fäktas satsas ju mer pengar på fotboll.....voilà: ett "moment 22".

Där pengarna hamnar, hamnar även folket.

fan skrev jag i denna tråden för, äckliga fotbolls mail hela tiden

avpren

Yabba skrev:
Och visar dom motorsport så är det så klart Speedway som är den enda motorsporten som jag kan klara mig utan.
//Yabba

Och trots detta är Speedway Sveriges tredje största publiksport. Ge det chansen, åk på några matcher, läs lite i matchprogrammet och du kommer antagligen tycka det är rätt kul efter ett par tre gånger .. när jag var som galnast såg jag någonstans mellan 80-90 matcher/tävlingar per år.

timm skrev:
2241222 Skulle golf då helt plötsligt vara regelmässigt och utrustningsmässigt enklare eftersom så många spelar golf? Tror knappast det! Folk sysslar ju med det de tycker är roligt och finns tillgängligt.....

Nej, golf är betydligt "mekigare" än fotboll. Det är därför golfens tillströmning av juniorer sjunker konstant. Golf är speciellt eftersom det är en av de få sporter som väldigt många börjar med i vuxen ålder.

TomK skrev:
2240935 Fotbollen skulle kunna göras intressant med lite motorinslag - varför inte köra cross och ha en hästpoloklubba att tjånga till bollen med ? I standardutförande är fotboll lika upphetsande som att se hur gräsmattan växer...

Vaddå, vad menar du? Menar du att man skulle köra MC med bara En hand på styret? Totalt livsfarligt :3freak

SVERIGE!!

Fan va trött jag är på alla som gnäller och gnäller och gnäller på fotboll. Inget bättre att göra? Tänk vad många mer hobbyn ni skulle kunna skaffa om ni bara gav fan i att gnälla hela tiden.

;);););)

Rash skrev:
Fan va trött jag är på alla som gnäller och gnäller och gnäller på fotboll. Inget bättre att göra? Tänk vad många mer hobbyn ni skulle kunna skaffa om ni bara gav fan i att gnälla hela tiden.

Fan va trött jag är på alla som gnäller och gnäller och gnäller på de som gnäller. Inget bättre att göra? Tänk vad många mer hobbyn ni skulle kunna skaffa om ni bara gav fan i att gnälla på de som gnäller hela tiden.
;)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...