Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kompisen har sådana där på sin fyrhjuling. Jag tycker att handtagen blir för tjocka!
Själv har man alltid kört på "folie".
Har fungerat klockrent på mina hojar jag har haft!
Har även beställt en uppsättning till min nuvarande hoj.
Jag har Biltemas värmehandtag monterade på min mc. Greppet blir ganska stort, passar stora händer. Något jag noterat även på andra fabrikat är att vänstarhandtaget blir kallare än högern, vilket troligen beror på att högerna har gasrullen som isolering mot styret. Vänstern kommer att värma styret och blir därför svalare. Skulle jag köpa nya värmehandtag, skulle jag nog lägga en slant på de modeller som har steglös värmeinställning. Med de billigare modellernas omkopplare blir det antingen för kallt eller för varmt.
Jag kommer att testa Biltemas handtag nästa år, jag har redan köpt dom biffigaste handtag som finns för att passa mina händer (ni vet vad dom säger om killar med stora händer*)
Jag kommer att följa rådet att "isolera" med ett varv eltejp mot styret, det är ingen bra isolering, men enligt många som har provat så gör det märkbar skillnad.
(*Dom har ett helvete att hitta handskar)
har motsvarande modell på min drza. vänster är kallare än höger. går inte att dra på tejp på styret för det är supertight passform på värmehandtagen, iaf på minna.
dom jag pratar om är inte folie.Jag tejpar alltid på vänstersidan. Styret alltså.
Sedan drar jag tejp överfolien.
Det gäller ju att sätta folien rätt också, så att dom värmer fingrarna! Alltså skall glipan vara ungefär i handflatan.
Kolla den här sidan:
http://www.saarela.se/vinter/varmehandtag/varmehand.html
Så monterar alltid jag i alla fall (förutom elen då).
jag stör mig på olika värme, så är det nån som har förslag på handtag som ger lika värme på höger och vänster?
Köp en sats med 15w samt en med 20w.
Sätt 15" på gasrullen och 20w på den andra sidan. Sälj dom överblivna till en polare.
Folie varianten alltså.
Köp en sats med 15w samt en med 20w.
Sätt 15" på gasrullen och 20w på den andra sidan. Sälj dom överblivna till en polare.
Folie varianten alltså.
Billigare är väl att testa fram ett lämpligt motstånd till höger sida.
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten