Världens snyggaste hoj !

Varför skriver vi om customhojar på sporthoj.com? ;)

Det handlar ju trots allt om 2007 World Championship Of Custom Bike Building...

.

Det är ju en hoj som till varenda detalj är inspirerad av ett dåtida svårkört banfullblod. Det är en spegling av en sann kompromisslös sporthoj: ingen elstart, skjutsdyna, backspeglar, plastkåpor, frambromsar, kedjeskydd, blinkers, stänkskärmar och sån jeffla skit! :tungan ;)

/J

så jävla kul att de blev en svensk som tog hem de hela.. STORT grattis stellan!

stellan va säkert den ända som ställde upp med en hoj där motorn funkar.. oftast är motorerna helt tomma på alla dessa showbyggen tråkigt nog.. hojar är väl till för att köras? :va

Det är ju en hoj som till varenda detalj är inspirerad av ett dåtida svårkört banfullblod. Det är en spegling av en sann kompromisslös sporthoj: ingen elstart, skjutsdyna, backspeglar, plastkåpor, frambromsar, kedjeskydd, blinkers, stänkskärmar och sån jeffla skit! :tungan ;)

/J
Ingen tvekan om att det är ev sporthoj :tummenupp
seservice_hulster_27.jpg

Den nya är snyggare och kanske lite bättre gjord, men jag gillar den gamle bättre. :)

Brutalare på något sätt. :yoparty

Oerhört imponerad.
Men.
Tycker det är synd att modet alltid går till ytterligheter.
Nu har vi sluppit hyperbreda däck.
Då skall man ha cykeldäck i stället.
Har inte koll, men det ser ut som, typ 90 bredd både fram och bak.
Personligen hade jag föredragit sisådär 120 bak och 100 fram.
Men det är bara en åsikt!
Skulle Stellan och hans gelikar gå efter vad andra tycker så skulle jorden vara en fattig planet.

Oerhört imponerad.
Men.
Tycker det är synd att modet alltid går till ytterligheter.
Nu har vi sluppit hyperbreda däck.
Då skall man ha cykeldäck i stället.
Har inte koll, men det ser ut som, typ 90 bredd både fram och bak.
Personligen hade jag föredragit sisådär 120 bak och 100 fram.
Men det är bara en åsikt!
Skulle Stellan och hans gelikar gå efter vad andra tycker så skulle jorden vara en fattig planet.

Kolla Stellans gädda med svarvade Hoosier frontrunners !
Typ 120 breda, så jävla cool och nytänkande:tummenupp
Hans kompressormatade Norton e ju inte heller så dum...

Stellan är grym!

Men hur kan ni ha missat bygget fram till nu? Läser ingen Mc-press? :va
Eller är det för skämmit att nämna custombyggen på sportploj? :hihi

Synd och skam att det skall gå nästan TVÅ MÅNADER(!!!) innan en sån här grej uppmärksammas i "vanlig" media.
Skärpning ta mig fan!

Killen är ett mekaniskt snille och vilket grymmt detaljsinne! Dock tycker jag att hojar som inte är till för att användas eller ens går att använda är lika bra som ett rövhål på armbågen...

Killen är ett mekaniskt snille och vilket grymmt detaljsinne! Dock tycker jag att hojar som inte är till för att användas eller ens går att använda är lika bra som ett rövhål på armbågen...

Håller delvis med, men fan vad kul det skulle vara om Stellan fick för sig att bygga "sin" sporthoj !

Två saker.
Med min föregående kommentar menade jag inte Hulster speciellt utan det nya modet. Överdrivet smala däck är lika irriterande i mina ögon som överdrivet breda.
Tror inte hojen är gatreggad, men körbar är den, liksom flera av de andra deltagarna i VM.
Visst är det löjligt att visa upp "hojar" (en motorcykel som inte fungerar är ingen motorcykel) som inte är funktionsdugliga, men spelar det egentligen någon roll?
Flertalet av deltagarna är proffs och visar upp vad de kan göra designmässigt.
Vill man köra, så är det bara att slänga in en fungerande motor. De flesta har ju ändå en köpemotor i ramen.

Älskar dessa customhojar, man kan bara sitta o studera detaljerna i timmar och fortfarande hitta nya saker.

Hulster 8 valve som vann är självklart en skitcool båge. Stuket får den och se ut som en äldre speedway/cross hoj med stora smala hjul, men endå är detaljrikedommen och finishen så hög att det nästan ser ut som en framidshoj på något sätt.

Efter som bilderna är tagna på en speedwaybana får man ju anta att det är det den ska likna, och det gör den faktiskt om man jämför med denna tex:
http://www.cybermotorcycle.com/gallery/jap/images/JAP 500 Speedway 1949.jpg

Men ska ja va ärlig så är Esox Lucius lite fräckare i sitt stuk, riktigt badass med dragslicks fram och bak enligt mig, bred och låg.

En sak som man märker är att folk drar till sig mycket uppmärksamhet på att använda nya sorters däck, Goldammer körde med 23" slicks fram o bak, Esox Lucius Hoosier dragdäck, Hulster 8 valve stora cross/speedway däck.

Nästan så man får börja sitt bygge med att välja ett par nya coola däck, sen skissa hojen från det. ^^

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard