Världens sämsta meck!!!

Freakshow

Hur f..n kan jag börja snusa igen!?!?
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Nää..... såld!
Hej, en fråga som säkert kan anses som att jag är :kocko

Men jag är tyvärr av sorten åka hoj = :yoparty , mecka hoj = :va

Men min 4:e och 6:e växel går nästan aldrig in, får pumpa järnet innan jag får i dem, vad ska jag göra? Jaja, lämna till mecken :tummenupp

Men om jag nu vill lära mig, vad gör man åt en sån sak?

Freakshow skrev:
Hej, en fråga som säkert kan anses som att jag är :kocko

Men jag är tyvärr av sorten åka hoj = :yoparty , mecka hoj = :va

Men min 4:e och 6:e växel går nästan aldrig in, får pumpa järnet innan jag får i dem, vad ska jag göra? Jaja, lämna till mecken :tummenupp

Men om jag nu vill lära mig, vad gör man åt en sån sak?

Eftersom det är en trajja så får man räkna med lite fabrikationsfel avseende lådan ibland. Eller oxå har du glömt att använda den där mystiska pinnen på vänster handtag sedan dag ett.

Annars, köp en verkstadshandbok, verkar dom som Haynes inte har någon för D600.

Fenix skrev:
Eftersom det är en trajja så får man räkna med lite fabrikationsfel avseende lådan ibland. Eller oxå har du glömt att använda den där mystiska pinnen på vänster handtag sedan dag ett.

Annars, köp en verkstadshandbok, verkar dom som Haynes inte har någon för D600.
Ja, läste att trajjan har lite seg låda! Men jisses, så seg????
Nåja, ska till Freewheel nästa vecka för nytt rör, så då kanske dom kan ställa in det..... eller!? Tänkte jag ändå kunde försöka lära mig något.

Freakshow skrev:
Ja, läste att trajjan har lite seg låda! Men jisses, så seg????
Nåja, ska till Freewheel nästa vecka för nytt rör, så då kanske dom kan ställa in det..... eller!? Tänkte jag ändå kunde försöka lära mig något.

Är hojjen inkörd än?

Kan man inte ställa för-armen på D600, alltså ställa hur långt man måste föra reglaget innan växelföraren vaknar till liv?

Har provkört en D600 en gång och tyckte att den rent original var lite i längsta laget jämfört med t.ex en retta där man bara rör vid reglaget så klickar nästa växel i, har dock hört att det brukar vara neutralen som är drygast på trajjor, inte 4'an eller 6'an.

Nytt rör, är det inte bolt-on? Fyra skruvar = klart. :D

Fenix skrev:
Är hojjen inkörd än?

Kan man inte ställa för-armen på D600, alltså ställa hur långt man måste föra reglaget innan växelföraren vaknar till liv?

Har provkört en D600 en gång och tyckte att den rent original var lite i längsta laget jämfört med t.ex en retta där man bara rör vid reglaget så klickar nästa växel i, har dock hört att det brukar vara neutralen som är drygast på trajjor, inte 4'an eller 6'an.

Nytt rör, är det inte bolt-on? Fyra skruvar = klart. :D
Jo, det är bolt-on.... hehehe!
Å det kan jag faktiskt byta själv, men det är en garantiåtgärd! Så jag ska dit å få det bytt!

Ja, den är väl inkörd (200 mil).

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck