Världens fulaste hoj

KTM i allmänhet har väl aldrig lagat en snygg motorcykel?
De må ha andra fördelar, men design har de ingen talang för.
Hade lite svårt för min i början men nu gillar jag den skarpt.
Speciellt om den står bredvid en vindögd GS/GSA. :hihi
Men det är klart står den bredvid en Panigale så...;)

Jag kämpar fortfarande med formspråket på denna. Vissa dagar är den snygg och brutal andra not so much...
Well, skulle det bli krig kan man ju ge sig ut på resa i österled med några pansarskott på ryggen. Hojen kommer inte synas på radarn med sin stealth formgivning. :näsblod
View attachment 478832
Jag tycker ju det där är en snygg hoj, skulle gärna ha en sådan.
Men jag gillar ju min urMulti också :cool:

Jag har också haft en dator med dålig grafik som inte klarat av att rita så många polygoner när man har modellerat saker...

Eller så var det bråttom och dom avbröt renderingen halvvägs.

Den tilltänkta målgruppen är dom som runkade till Laura Crofts tuttar i första Tomb Raider spelet.
Mmmmmm..... Lara Croft....!!!!!! :)

Det förklarar varför jag tycker KTM:en är snygg!!! Tack GuW!!! :)

Jag tycker ju det där är en snygg hoj, skulle gärna ha en sådan.
Men jag gillar ju min urMulti också :cool:

Det beror på att ur-Multistrada är en mycket väldesignad hoj, ses bäst från sidan eller bakifrån samt i verkligheten från alla håll. Man kan ha även den i vardagsrummet.

I Italien är formgivning viktigt och handlar både om estetik och identitet.

KTM kör stenhårt med enbart identitet och har väl också lyckats med det, även om designen främst är riktad till de mindre nogräknade ynglingar som i fjärde hand köper stöldgodset.

BMW är sällan vackra men egensinniga och alltid funktionella. Funktion är vackert.

Med det sagt så har japanerna inte ens försökt och även om de håller sjukt hög kvalitet så blir man ju aldrig glad av att se dem. Varför försöker de inte ens?

Det beror på att ur-Multistrada är en mycket väldesignad hoj, ses bäst från sidan eller bakifrån samt i verkligheten från alla håll. Man kan ha även den i vardagsrummet.

I Italien är formgivning viktigt och handlar både om estetik och identitet.

KTM kör stenhårt med enbart identitet och har väl också lyckats med det, även om designen främst är riktad till de mindre nogräknade ynglingar som i fjärde hand köper stöldgodset.

BMW är sällan vackra men egensinniga och alltid funktionella. Funktion är vackert.

Med det sagt så har japanerna inte ens försökt och även om de håller sjukt hög kvalitet så blir man ju aldrig glad av att se dem. Varför försöker de inte ens?
Hittills har de aldrig behövt, de lever på att de är störst i världen på powered twoweelers... :)

En ganska framtung kvinna på den tiden det begav sig. Här har ni till fredagskvällen..
View attachment 478855

Ja, fast likheterna var ju med den tidiga versionen, den cosplayers älskar....

s94yyCo.jpeg

Det är som första versionen av Kawasaki Versys. Jag klarar inte av utseendet, men 1000cc var en väldigt trevlig hoj att köra.

1669369290095.png

...
...
Det första stämmer. :tummenupp
Det andra stämmer inte men framförs ofta som sanning från GS-ägare...;)
Funktion är bara funktionellt, inte vackert.
Ducati är vackert. :)

Det var mycket hojar i den där stilen i serien Sons of Anarchy. Vansinnigt fult.

View attachment 479192
View attachment 479193

Det är pinsamt hur de blandar in en annan stil som caferäserkåpa på sina bobbercustomlowriders.
Nog för att HD hade sin xlch? cafestukade -77a (från filmen Black Rain ni vet) men då med ett passande styre.

Fast hojarna på bilderna är väl filmfolket skyldiga till.
Påminner lite om de japanska bazokasoduko-hojarna. Bara fel.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla