Världens fulaste hoj

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag måste kolla upp så att mitt Blocket-konto inte har blivit kapat, för den här tingesten dök helt plötsligt upp bland mina Blocket-sökningar...


Man skulle ju gärna vilja veta vad designern tänkte på när han ritade framlyse, frontkåpa och bakram...Eller inte alls...
Framlyseområdet är ju helt klart en älgklöv, vilket passar perfekt för en äventyrshoj tycker jag!
Bakramen är ju en stege som man kan använda om man vill klättra i träd, vilket är väldigt äventyrligt också.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Framlyseområdet är ju helt klart en älgklöv, vilket passar perfekt för en äventyrshoj tycker jag!
Bakramen är ju en stege som man kan använda om man vill klättra i träd, vilket är väldigt äventyrligt också.

Moose knuckle...?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jag måste kolla upp så att mitt Blocket-konto inte har blivit kapat, för den här tingesten dök helt plötsligt upp bland mina Blocket-sökningar...


Man skulle ju gärna vilja veta vad designern tänkte på när han ritade framlyse, frontkåpa och bakram...Eller inte alls...
Det gäller väl typ alla hojar från KTM åtminstone de senaste fem åren… Då gillade jag ändå eran med RC8an och ursprungliga SuperDuken jättemycket.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
När jag ser nya och även äldre designers bidrag till oss MC-köpare tänker jag på tex. Suzuki Katana när den kom. Tyckte att den var apful trots att jag gillade Sukor och då även idag. Ändrat åsikt idag och tycker att gamla Katanan är riktigt ball. Tror att man får ge det tid att smälta in ibland ?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
När jag ser nya och även äldre designers bidrag till oss MC-köpare tänker jag på tex. Suzuki Katana när den kom. Tyckte att den var apful trots att jag gillade Sukor och då även idag. Ändrat åsikt idag och tycker att gamla Katanan är riktigt ball. Tror att man får ge det tid att smälta in ibland ?

Jag gillade inte heller riktigt Katanan när den kom, men den var ju Suzukis värsting på den tiden och det gjorde den ju ball, nu tycker man ju om den av nostalgiskäl, så då behöver den ju inte vara snygg....
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det gäller väl typ alla hojar från KTM åtminstone de senaste fem åren… Då gillade jag ändå eran med RC8an och ursprungliga SuperDuken jättemycket.

En RC8 var ju faktiskt ganska stilren med tydliga drag av den "platta ytor design" som rådde.

Men denna 2022 / 2023 Super Duke, eller vad fan det nu är...? Det kan ju omöjligt finnas en enda människa som verkligen tycker att alienframlyset modell älgklöv / moose knuckle / kameltå monterad sådär en halvmeter för långt fram faktiskt är snyggt...?

Eller är detta ytterligare ett modernt touringtillbehör...? Ifall det regnar slår man bara upp tältet under framlyset...?

Nä, fy fan vilken ful hoj...!
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Fast framlyset på SD 990 var väl ingen vidare skönhet heller?

View attachment 478094 View attachment 478093
Från den vinkeln nej, men själva lykthuset och dess storlek på 950/990-erans superduke har iaf någon proportion till hojen i övrigt och rimlighet i sin enkla utformning, till skillnaden från det missfoster som Alatalo länkade till. Den hojen ser ju ut som att den är gjord av Homer Simpson från förkastade delar från KTMs designbyrå.

1667236850286.jpeg
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Jag kämpar fortfarande med formspråket på denna. Vissa dagar är den snygg och brutal andra not so much...
Well, skulle det bli krig kan man ju ge sig ut på resa i österled med några pansarskott på ryggen. Hojen kommer inte synas på radarn med sin stealth formgivning. :näsblod
1669186706494.png
1669186687493.png
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag kämpar fortfarande med formspråket på denna. Vissa dagar är den snygg och brutal andra not so much...
Well, skulle det bli krig kan man ju ge sig ut på resa i österled med några pansarskott på ryggen. Hojen kommer inte synas på radarn med sin stealth formgivning. :näsblod
View attachment 478832
Personligen tycker jag att den är brutalt läcker, kan inte säga snygg direkt, som en Ducati, snarare funktionellt attraktiv. Sen att KTM:n är fruktansvärt fin att köra med en sagolik balans, lite som en kompakt motard, hör ju inte hit :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag kämpar fortfarande med formspråket på denna. Vissa dagar är den snygg och brutal andra not so much...
Well, skulle det bli krig kan man ju ge sig ut på resa i österled med några pansarskott på ryggen. Hojen kommer inte synas på radarn med sin stealth formgivning. :näsblod
View attachment 478832

Jag har också haft en dator med dålig grafik som inte klarat av att rita så många polygoner när man har modellerat saker...

Eller så var det bråttom och dom avbröt renderingen halvvägs.

Den tilltänkta målgruppen är dom som runkade till Laura Crofts tuttar i första Tomb Raider spelet.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag kämpar fortfarande med formspråket på denna. Vissa dagar är den snygg och brutal andra not so much...
Well, skulle det bli krig kan man ju ge sig ut på resa i österled med några pansarskott på ryggen. Hojen kommer inte synas på radarn med sin stealth formgivning. :näsblod
View attachment 478832
View attachment 478831
KTM i allmänhet har väl aldrig lagat en snygg motorcykel?
De må ha andra fördelar, men design har de ingen talang för.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Alternativ packrulle! Och dessutom korrekt märkt förvaring för 2 veckorskalsongerna efter en blöt och kall semester i Norge. Och dessutom välte tydligen en rullstensås över hojen när lunchen med brun lappskaus inmundigades under resans gång.

Det ligger mycket arbete bakom den hojen!
Fast när man reser lätt så packar man ju de håligaste kalsipperna man äger, och kör total loss kalsongeringssystem.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Från den vinkeln nej, men själva lykthuset och dess storlek på 950/990-erans superduke har iaf någon proportion till hojen i övrigt och rimlighet i sin enkla utformning, till skillnaden från det missfoster som Alatalo länkade till. Den hojen ser ju ut som att den är gjord av Homer Simpson från förkastade delar från KTMs designbyrå.

View attachment 478096
Den modellen tycker jag en av de snyggaste som gjorts (efter facelift 2007). Smidig och ändamålsenligt med den bästa körställning som gjorts :)
Köpte en 2007 ny och saknar den än i dag.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top