Världens bästa vinterbil?

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date
"Vad är det för miljövänligt me det?"

Haha, ja det kan man ju fråga sig. ;)

Den var riktigt nice, och trevlig interiör. Men den hade lite mindre än 6-8k mil?
Jo men det gör väl inget om den bara gått 1200 mil om nå´n dåre har köpt den för 400 kakor och sen torkat sig i baken med över hundra skattade för att Jag ska kunna få den till rabbaterat pris?:)

Jo men det gör väl inget om den bara gått 1200 mil om nå´n dåre har köpt den för 400 kakor och sen torkat sig i baken med över hundra skattade för att Jag ska kunna få den till rabbaterat pris?:)

Nej ur den synvilkeln är det perfekt. Den är ju knappt inkörd! :tuttar

Och den har byggts, förbrukats och slutförvarats på skrot 3 gånger om kontra en merca. Vad är det för miljövänligt med det?

Vad tror ni om den här? http://www.blocket.se/vi/13701884.htm?ca=11_s

Den där såg riktigt nice ut. tjöp bara. :banana
Den är ju inte riktigt i regionen 6-8 k mil som du skrev längre upp men helt klart en fin bil verkar det som. Sen kan man ju fundera över varför han vill sälja en nästan ny bil. Är det för att han kommit på att det är för mycket pengar i bilen så är det ju en sak. Är det för att han vet att han klumpat på något undertill och slagit i underredet ganska hårt är det lite sämre men det är ju sånt man kollar upp innan man köper.
Den har dock ett ganska avsevärt värdefall kvar att göra det närmaste året. Den ligger ju högre i pris än Audi tar för en ny utan utrustningen. Jag gissar dock att med den utrustning han har i sin så ligger han klart under det. Fast generellt får man ju inte ut så mycket för extrautrustningen när man säljer bilen.
På plussidan får väl dessutom sättas att det är en ny diesel med partikelfilter så den har inte så hög skatt som äldre dieslar (kanske 3500). Jag tror dessutom att den motorn är riktigt go samtidigt som den är väldigt bränslesnål.
Det enda minus jag egentligen kan se med den utifrån annonsen är ju att den är nästan helt ny och således kommer att minska i värde.

Den där såg riktigt nice ut. tjöp bara. :banana
Den är ju inte riktigt i regionen 6-8 k mil som du skrev längre upp men helt klart en fin bil verkar det som. Sen kan man ju fundera över varför han vill sälja en nästan ny bil. Är det för att han kommit på att det är för mycket pengar i bilen så är det ju en sak. Är det för att han vet att han klumpat på något undertill och slagit i underredet ganska hårt är det lite sämre men det är ju sånt man kollar upp innan man köper.
Den har dock ett ganska avsevärt värdefall kvar att göra det närmaste året. Den ligger ju högre i pris än Audi tar för en ny utan utrustningen. Jag gissar dock att med den utrustning han har i sin så ligger han klart under det. Fast generellt får man ju inte ut så mycket för extrautrustningen när man säljer bilen.
På plussidan får väl dessutom sättas att det är en ny diesel med partikelfilter så den har inte så hög skatt som äldre dieslar (kanske 3500). Jag tror dessutom att den motorn är riktigt go samtidigt som den är väldigt bränslesnål.
Det enda minus jag egentligen kan se med den utifrån annonsen är ju att den är nästan helt ny och således kommer att minska i värde.

Du har rätt, Jag vill upp ett par k mil. Man märker att om den är 2-3 år och har 5,6,7,8,k mil så har den ofta tappat i princip halva nybilspriset.

Jag såg här att Jag satt och hetsade upp mig mot GuW igår. HAn ville bara hacka lite och har han väl all rätt i världen att göra. Onödigt kan man tycka men lika onödigt av mig att hacka tebax. Felåt.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti