Den där såg riktigt nice ut. tjöp bara.
Den är ju inte riktigt i regionen 6-8 k mil som du skrev längre upp men helt klart en fin bil verkar det som. Sen kan man ju fundera över varför han vill sälja en nästan ny bil. Är det för att han kommit på att det är för mycket pengar i bilen så är det ju en sak. Är det för att han vet att han klumpat på något undertill och slagit i underredet ganska hårt är det lite sämre men det är ju sånt man kollar upp innan man köper.
Den har dock ett ganska avsevärt värdefall kvar att göra det närmaste året. Den ligger ju högre i pris än Audi tar för en ny utan utrustningen. Jag gissar dock att med den utrustning han har i sin så ligger han klart under det. Fast generellt får man ju inte ut så mycket för extrautrustningen när man säljer bilen.
På plussidan får väl dessutom sättas att det är en ny diesel med partikelfilter så den har inte så hög skatt som äldre dieslar (kanske 3500). Jag tror dessutom att den motorn är riktigt go samtidigt som den är väldigt bränslesnål.
Det enda minus jag egentligen kan se med den utifrån annonsen är ju att den är nästan helt ny och således kommer att minska i värde.