Världens bästa vinterbil?

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Redo att ge mig på en ny vinterkryssare igen. Senast så var det en BMW 330 XI A -03. Jevvligt bra bil men Jag behöver ingen 3 liters prestandamotor. De finns ju med 2,5 också men Jag är öppen för bra alternativ.

Har kollat A3-A4 Quattro och är lite intresserad men de är så jäkla dyra i underhåll. Även C-class 4-matic är under luppen. Volvo och dito skit går bort totalt.

Kanske finns några japanska alternativ.?

Någon som vet om Alfa Romeo är med i folkvagnsgruppen? Alltså samma skit som ådi A4 och surpassat? Allt pekar på det men Jag har inte lyckats bekräfta det.

Alfa ägs av Fiat. En Subaru??

Vad är det som är så mycket dyrare med Audi än någon annan bil ?

Vad är det som är så mycket dyrare med Audi än någon annan bil ?

Samtliga delar och servicar kostar apa på vw-gruppenbilar. BMWs delar ät till skillnad från vad många människor tror inte så jäkla dyra. Doch är försäkringen på en modern bmw med t ex 3 literssexa hutlös så det skulle vara kul med 1,8t (ådi) eller typ mercas 220 med 4x4.

Alfa ägs av Fiat. En Subaru??

Drar dom inte skitmycket soppa med de där boxerhistorierna?

Last edited:
Samtliga delar och servicar kostar apa på vw-gruppenbilar. BMWs delar ät till skillnad från vad många människor tror inte så jäkla dyra. Doch är försäkringen på en modern bmw med t ex 3 literssexa hutlös så det skulle vara kul med 1,8t (ådi) eller typ mercas 220 med 4x4.

I alla fall impreza turbo är ju ökänd för att slurpa soppa. Varför inte snegla på toyta då? Bra kvalite men kanske inte svinroliga bilar.

I alla fall impreza turbo är ju ökänd för att slurpa soppa. Varför inte snegla på toyota då? Bra kvalite men kanske inte svinroliga bilar.

Bränsletörsten hos Impreza turbo kan ha något med gasfoten hos bilens huvudsakliga klientel att göra....

Saab V4, klart överlägsen vinterbil :tummenupp

Vil du ha den bästa vinterbilen finns det nog bara ett val...
http://www.blocket.se/vi/13060850.htm?ca=1_10_s

Jag ägde en påställd sådan för ett par år sedan och det är knappast den bästa vinterbilen :( Roligaste möjligtvis men totalt livsfarlig med för mycket motor i för liten bil som dessutom är för kort för sitt eget bästa.
Vill man vara snabbast runt isbanan är den perfekt men en trafikolycka är ett faktum med en sådan i vintertrafiken :gnissla
Fan vad sugen jag blev på en HF igen, underbar bil som dessutom var äckligt snygg i vitt :dreggel

Jag ägde en påställd sådan för ett par år sedan och det är knappast den bästa vinterbilen :( Roligaste möjligtvis men totalt livsfarlig med för mycket motor i för liten bil som dessutom är för kort för sitt eget bästa.
Vill man vara snabbast runt isbanan är den perfekt men en trafikolycka är ett faktum med en sådan i vintertrafiken :gnissla
Fan vad sugen jag blev på en HF igen, underbar bil som dessutom var äckligt snygg i vitt :dreggel

World Champion 87-88-89-90-91-92 :yoparty

Jag har "bara" en Delta HF Turbo, men det är den roligaste bil jag någån gång kjört:tummenupp

Kom igjen, kjöpa, kjöpa!!! :pannkyss

Vet inte vad du har haft för audi ( eller är det bara hörsägen att dom är dyra, det låter så iaf med tanke på det du skriver), men mina ( 1st 100 avant -94 & en A8 4.2Q -98 ) var inte dyrare än kompisars Volvo 855 samt BMW 535 )
Ex: lyktglas till en A8 4.2Q -98 = 400:- ( hos audi gbg )
oljeslang till vevhusventilation = 150 :-
bromsskivor & belägg £286 inkl frakt från UK.
det som på A8'an var dyrare var ju försäkringen. Inget annat.

Vad är det för delar du anser är så dyrt på VW/Audi ?

Om du INTE har några krav på att få in 4 vuxna så är en audi tt 225 en fantastiskt rolig vinterbil. Räcker det med en passagerare så slå till med en cab så du kan fälla ner om det blir härligt väder.

köp en Audi A4 Quattro! Doesn't get any better than that! Alla bilar kostar att underhålla, så glöm den kostnaden. Viktigast är att du är happy med det du kör i dagligen, och Audi is awesome!

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick