Värdering Yamaha R6-06

HanneZ skrev:
2369795 Va fan hojen ser ju inte ens vurpad ut?
Jag vet!
Men det är sving och bak fälg som tog den värsta smällen:smasha
Det gick ju runt 70 när hojjen slog in i kant stenen med bak däck och sving.
Och den var hård det kan min röv intyga:näsblod


Sen är den bulig och repig runt om:angel !

Så det var dom som tog emot den som sa att det var en solklar lösen.
 
Steinmeister skrev:
2368203 Yes! Nu kommer det dyka upp grejer hos mc-skrotarna som jag kan köpa när min icke helförsäkrade hoj kraschas. :tomten

Nej tillbaka till allvaret. Jävligt synd på hojen men den var ju iaf helförsäkrad. Om det hade varit min hoj med helförsäkring skulle jag inte ta ett erbjudande under 110000, då får dom laga istället. :tummenupp

110 000.. hmmmm ,, men HELT ny sådan kostar ju 104 900?:va
 
Bosanac skrev:
2369906 110 000.. hmmmm ,, men HELT ny sådan kostar ju 104 900?:va



Det är mer än jag vet. Ska formulera mig så du förstår. Jag räknade på nypris 115k och drog av 5k för de få milen den gått. Finns dom för 105k nu så är det bara att ge honom en ny direkt då. Är du med? :tummenupp
 
Steinmeister skrev:
2370756 Det är mer än jag vet. Ska formulera mig så du förstår. Jag räknade på nypris 115k och drog av 5k för de få milen den gått. Finns dom för 105k nu så är det bara att ge honom en ny direkt då. Är du med? :tummenupp


Absolut...!!:tummenupp
 
när jag blev påkörd med min nya blade..(2 veckor gammal) så fick jag meddelandet att de löste in den utan ens att besiktningsmannen hunnit kolla på den.

Policy de hade med så pass nya hojar........så polarn köpte den och gjorde i ordning den.:tummenupp
 
Rasorblade skrev:
2371464 när jag blev påkörd med min nya blade..(2 veckor gammal) så fick jag meddelandet att de löste in den utan ens att besiktningsmannen hunnit kolla på den.

Policy de hade med så pass nya hojar........så polarn köpte den och gjorde i ordning den.:tummenupp


Hur menar du då? Köpte han din mosade hoj?

Hur då?:confused:
 
Zee skrev:
2371594 Hur menar du då? Köpte han din mosade hoj?

Hur då?:confused:

Den var inte mosad......buckla i tanken, vänster clipon av, höger fotpinne av, repor på sving och ram. (inte stora), ngn trasig kåpa, slipon trasigt, och bakdelen lite sned. hmmm säkert ngt mer...motorkåpan kanske.

Han köpte hojen i befintligt skick och fick den asbilligt.... köpte alla delar hos den lokala firman (asbilligt) och satte ihop den själv.

så han fick en (nästan) ny hoj till bråkdelen av vad jag köpte den för.
 
Rasorblade skrev:
2371604 Den var inte mosad......buckla i tanken, vänster clipon av, höger fotpinne av, repor på sving och ram. (inte stora), ngn trasig kåpa, slipon trasigt, och bakdelen lite sned. hmmm säkert ngt mer...motorkåpan kanske.

Han köpte hojen i befintligt skick och fick den asbilligt.... köpte alla delar hos den lokala firman (asbilligt) och satte ihop den själv.

så han fick en (nästan) ny hoj till bråkdelen av vad jag köpte den för.

haha, shit va nice:D
 
Rasorblade skrev:
2371604 Den var inte mosad......buckla i tanken, vänster clipon av, höger fotpinne av, repor på sving och ram. (inte stora), ngn trasig kåpa, slipon trasigt, och bakdelen lite sned. hmmm säkert ngt mer...motorkåpan kanske.

Han köpte hojen i befintligt skick och fick den asbilligt.... köpte alla delar hos den lokala firman (asbilligt) och satte ihop den själv.

så han fick en (nästan) ny hoj till bråkdelen av vad jag köpte den för.

Vad jag menade att fråga var; du kan ju inte sälja din kraschade hoj till polaren om du ska lösa in den och få en ny? Löste du in den och fick en ny hoj OCH sålde den gamla?! Eller skippade du försäkringsbolaget och splde din mosade hoj o la till resten själv för att köpa en ny?

Von Virrat
 
Jag tror att hans polare jobbade på en firma som köpte hojen av f-bolaget.
 
Rasorblade skrev:
2371604 Den var inte mosad......buckla i tanken, vänster clipon av, höger fotpinne av, repor på sving och ram. (inte stora), ngn trasig kåpa, slipon trasigt, och bakdelen lite sned. hmmm säkert ngt mer...motorkåpan kanske.

Han köpte hojen i befintligt skick och fick den asbilligt.... köpte alla delar hos den lokala firman (asbilligt) och satte ihop den själv.

så han fick en (nästan) ny hoj till bråkdelen av vad jag köpte den för.


Hur kan man lyckas att få köpa den av f-bolaget?
Trodde de var lite tjuriga med sånt!
 
Zee skrev:
2391359 Vad jag menade att fråga var; du kan ju inte sälja din kraschade hoj till polaren om du ska lösa in den och få en ny? Löste du in den och fick en ny hoj OCH sålde den gamla?! Eller skippade du försäkringsbolaget och splde din mosade hoj o la till resten själv för att köpa en ny?

Von Virrat

Nä jag fick den inlöst och polarn köpte den från försäkringsbolaget.

MangeH skrev:
2391419 Hur kan man lyckas att få köpa den av f-bolaget?
Trodde de var lite tjuriga med sånt!

Detta var ju ett par år sedan...kan ju ha ändras nu... :va
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top