HanneZ
Avställd
Va fan hojen ser ju inte ens vurpad ut?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet!HanneZ skrev:2369795Va fan hojen ser ju inte ens vurpad ut?
!Steinmeister skrev:2368203Yes! Nu kommer det dyka upp grejer hos mc-skrotarna som jag kan köpa när min icke helförsäkrade hoj kraschas.![]()
Nej tillbaka till allvaret. Jävligt synd på hojen men den var ju iaf helförsäkrad. Om det hade varit min hoj med helförsäkring skulle jag inte ta ett erbjudande under 110000, då får dom laga istället.![]()

Bosanac skrev:2369906110 000.. hmmmm ,, men HELT ny sådan kostar ju 104 900?![]()
Steinmeister skrev:2370756Det är mer än jag vet. Ska formulera mig så du förstår. Jag räknade på nypris 115k och drog av 5k för de få milen den gått. Finns dom för 105k nu så är det bara att ge honom en ny direkt då. Är du med?![]()
Rasorblade skrev:2371464när jag blev påkörd med min nya blade..(2 veckor gammal) så fick jag meddelandet att de löste in den utan ens att besiktningsmannen hunnit kolla på den.
Policy de hade med så pass nya hojar........så polarn köpte den och gjorde i ordning den.![]()
Zee skrev:2371594Hur menar du då? Köpte han din mosade hoj?
Hur då?![]()
Rasorblade skrev:2371604Den var inte mosad......buckla i tanken, vänster clipon av, höger fotpinne av, repor på sving och ram. (inte stora), ngn trasig kåpa, slipon trasigt, och bakdelen lite sned. hmmm säkert ngt mer...motorkåpan kanske.
Han köpte hojen i befintligt skick och fick den asbilligt.... köpte alla delar hos den lokala firman (asbilligt) och satte ihop den själv.
så han fick en (nästan) ny hoj till bråkdelen av vad jag köpte den för.
Rasorblade skrev:2371604Den var inte mosad......buckla i tanken, vänster clipon av, höger fotpinne av, repor på sving och ram. (inte stora), ngn trasig kåpa, slipon trasigt, och bakdelen lite sned. hmmm säkert ngt mer...motorkåpan kanske.
Han köpte hojen i befintligt skick och fick den asbilligt.... köpte alla delar hos den lokala firman (asbilligt) och satte ihop den själv.
så han fick en (nästan) ny hoj till bråkdelen av vad jag köpte den för.
Rasorblade skrev:2371604Den var inte mosad......buckla i tanken, vänster clipon av, höger fotpinne av, repor på sving och ram. (inte stora), ngn trasig kåpa, slipon trasigt, och bakdelen lite sned. hmmm säkert ngt mer...motorkåpan kanske.
Han köpte hojen i befintligt skick och fick den asbilligt.... köpte alla delar hos den lokala firman (asbilligt) och satte ihop den själv.
så han fick en (nästan) ny hoj till bråkdelen av vad jag köpte den för.
Zee skrev:2391359Vad jag menade att fråga var; du kan ju inte sälja din kraschade hoj till polaren om du ska lösa in den och få en ny? Löste du in den och fick en ny hoj OCH sålde den gamla?! Eller skippade du försäkringsbolaget och splde din mosade hoj o la till resten själv för att köpa en ny?
Von Virrat
MangeH skrev:2391419Hur kan man lyckas att få köpa den av f-bolaget?
Trodde de var lite tjuriga med sånt!

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |