Värdering på hoj

Oquist

Medlem
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Öjebyn
Hoj
Ingen
Har hittat drömhojen, men priset känns väldigt högt. Så kollar med er duktiga först.
Så får höra erat utlåtande. Personligen har jag för mig att hojen legat ute en gång tidigare på blocket, samt att dom som byggde hojen sålde den för 150000 inklusive frakt i hela Sverige. 50000 ökning känns orimligt.

 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Kommer du trivas med körställningen?
Personligen tycker bygget är. Tank med tillhörande motorcykel?
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
BMW G310GS 2021
Ser rätt ok ut för att vara en Harry Parkinson, men 200000 för en Sportster??? Helt galet mycket pengar....
 

Oquist

Medlem
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Öjebyn
Hoj
Ingen
Jo, kommer inte köra någon mc semester på hojen. Blir mest till och från jobbet och så när man känner man behöver komma bort från vardagen. Men de är ju som sagt drömhojen.

Priset är ju i grövsta laget, vad skulle ni ha gett för den?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Alltså den är ju värd vad du ger för den.
Sen kommer du aldrig att få tillbaka pengarna på den där. Kör den 1 år och du har tur om du får tillbaka 100 papp på den och då skall du ha redig tur.
Med 200 papp är den nog den dyraste Sportstern i hela landet.

100' vore nog ett vettigare riktpris på den. Men det är vår på gång och de har nog lite rörelsemarginal på den.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Det är inte min typ av mc men förstå att vissa tycker den är fräck.
När jag tittade lite snabbt på bilderna så ser det välbyggd ut inte som allt annat söndersågat som kommer ut på blocket.

Men det jag reagerade på är årsmodell 2012 och har bara gått 350 mil så den är nog lika bekväm att köra som den ser ut....

Köp den om du tycker att den är värt det. Men räkna inte med att det går lätt att sälja den igen när du tröttnat. Dom flesta som vill ha liknande cyklar vill bygga dom själv.
Kolla även upp så det går att besikta den
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Tycker nog också 200 är väl mycket för en Sportster utan fabriksgaranti, även om den ser rå ut. Fast som wiseguy säger så är det vår snart, och folk är vana att betala för HD. Men å andra sidan, om inte ens dom som byggde den begärde mer än 150 så hade jag nog avstått.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Injustice har byggt en del snygga bonnevilles. Dom brukar annonseras ut för runt 75 när första ägaren tröttnat. Tror inte den där går att sälja för särskilt mycket mer.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Fet i röven, den var skit ful, varför binda på ett kvartsfat till tank för det första.

Sedan är Hardly davidson, s prissättning generellt kraftigt sjunkande överlag pga sjukt tunga under motoriserad bojsänken med massa klistra pådelar.

Hardly davidson är ju dessutom på fallrepet så kraftigt att dom dragit sig ur allt tävlande av både att dom inte hänger med indian och pga att spara enorma pengar till fodringsägarna..

Max absolut max 100K sportster är den billigaste Hardly som byggs. Har ram av ljummen spagetti från 60 talet och bromsar som att du sätter träskon i asfalt. Fjädring som farmors gunghäst.

Men visst vill du framstå som en loser köp den..
 

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
Det som förvånar mig är att varför får man inte se regskylten? Både BMW o andra bilar runtom ser man ju regskyltarna.
Hade man vetat regskylt hade man kunnat kolla upp mer som är av vikt.
 

Micke_B

Medlem
Gick med
13 Sep 2014
Ort
valdemarsvik
Hoj
yamaha R1 2009
Jag anser att den är åtminstone 80" över priset jag skulle sattsa. Det är köparens beslut som sätter priset i slutändan. Bjud dem 115" så får du se om du får svar. Det är lite speciella prylar så ev service blir utöver det vanliga om du vänder dig till märkesverstad.
 

asb

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
ZX10R XTZ750 VF750F KTM300tpi
En Sportster för 200 papp :3freak, är du beredd o lägga dom pengarna kan du få betydligt mer Harley för pengarna om du nu måste ha en sån:giggle:
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Jag anser att den är åtminstone 80" över priset jag skulle sattsa. Det är köparens beslut som sätter priset i slutändan. Bjud dem 115" så får du se om du får svar. Det är lite speciella prylar så ev service blir utöver det vanliga om du vänder dig till märkesverstad.
Det låter vettigt. Det är nog ganska liten kundkrets på en så extrem hoj med ett extremt pris, här finns nog stora marginaler att pruta på. Köparna lär inte stå i kö så ett bud långt under begärt pris borde ha goda chanser, i alla fall om veckorna går utan att nån har visat något intresse.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Den har varit ute sen i mars förra året nu, så ca 115/120 om man skulle buda?
Är du verkligen ute efter en modeaccessoar? Jag tänker på polaren som köpte en vråltrimmad stelbent showelhead där kompet gör startmotorn värdelös. Lär kicka i flera minuter för att komma iväg - där den längst trippen har varit 8 mil (med obligatorisk paus). Han betalade också närmare 200k för den. De andra i den HD-åkgruppen (notera, inte "kör") åker också trimmat med lullull. Lyckligtvis får man välja sin religion - utan att be om smakråd på ett fora för "sporthojar". ;)
 

Oquist

Medlem
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Öjebyn
Hoj
Ingen
Modeaccessoar?? jag är för ny och dum när de gäller allt inom motorcykel, tyckte cafe racer var sportigt oavsett märke. därav frågorna här?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top