henlin
Ny medlem
Jag är spekulant på en Aprilia RSV-R -02 och hade egentligen redan gjort upp om att köpa hojen då jag upptäckte att detaljer i uppgifterna från Vägverket inte stämde överens med de uppgifter säljaren lämnat, bl.a. hade cykeln bara en ägare enl. VV trots att nuvarande ägare köpt den begagnad på firma.
Det visade sig bero på att nuvarande ägare var den förste att använda cykeln på gata, de två tidigare ägarna hade kört enbart bana. Jag blev en aning upprörd, eftersom jag är ganska säker på att säljare visste om detta (han har dock inte tävlat själv), men när indignationen lägger sig kvarstår fortfarande ett stort habegär.
Cykeln var vad jag kunde se i ett alldeles utmärkt skick, optiskt i nyskick, kanske inte så konstigt då kåpsatsen legat i garaget till i fjol, gick bra och kändes bra på vägen. Begjort pris var 88', vi hade kommit överens om ett pris ett par tusen under det. Hur mycket lägre ska man värdera en fd. tävlingshoj? Är det några punkter som blir extra viktiga att kolla upp på en fd banhoj?
/Henrik
Det visade sig bero på att nuvarande ägare var den förste att använda cykeln på gata, de två tidigare ägarna hade kört enbart bana. Jag blev en aning upprörd, eftersom jag är ganska säker på att säljare visste om detta (han har dock inte tävlat själv), men när indignationen lägger sig kvarstår fortfarande ett stort habegär.
Cykeln var vad jag kunde se i ett alldeles utmärkt skick, optiskt i nyskick, kanske inte så konstigt då kåpsatsen legat i garaget till i fjol, gick bra och kändes bra på vägen. Begjort pris var 88', vi hade kommit överens om ett pris ett par tusen under det. Hur mycket lägre ska man värdera en fd. tävlingshoj? Är det några punkter som blir extra viktiga att kolla upp på en fd banhoj?
/Henrik