Värdering av Honda NS125F 1986

Force

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
-
Hoj
Aprilia RSV1000R
Hej,

Har två nästan kompletta Honda NS 125 F från 1986 (fattas säkert lite delar med tanke att de har stått utan uppsikt länge)
Ena har gått ca 2500 mil och andra 4500 mil.
De har stått ca 15 år i källaren och behöver renoveras och fixas(papper finns på båda).

Vad kan värdet vara av dessa?
Ska försöka hitta en bild

Mvh
Force
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Finns det risk att det fattas delar. Anser jag att mellan 2-4000kr styck.
Besiktat och körklart, drygt det dubbla.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Köpte en för ca 7år sen för 700:-
Motorn gick runt men startade inte. "Men tjoho vilket fynd" tänkte jag. Bara att få den att starta så kan jag säkert tjäna lite snabba pengar. Såg direkt när jag kom hem med den att tändhatten såg sprucken ut. Bytte ut den och hojen startade direkt! Tjoho igen!
Ut på blocket för 4000:- och tänkte att den blir jag snabbt av med! 3månader senare fick jag 1500:- för den. :huvet
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Fungerande 125or i hyfsat orginalskick läggs idag ut på Blocket för minst 10 lax , ibland 15.
De i toppskick begärs 20.000 och t.o.m. över det. Vansinne? Bara köparen avgör.
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Har för mig farsan betalade några tusenlappar för de två NSR 125 han köpte för ett år sedan drygt. Båda två var 16-årsmeckade i generationer, men han får nog ihop minst en NSR av de där två. Ingen aning om NSR är mer eller mindre eftertraktade, heta var de åtminstone när jag var 16.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Fungerande 125or i hyfsat orginalskick läggs idag ut på Blocket för minst 10 lax , ibland 15.
De i toppskick begärs 20.000 och t.o.m. över det. Vansinne? Bara köparen avgör.
Precis, de har gått upp bra i pris de senaste åren och försvinner ofta fort så det verkar finnas ett sug efter dem och utbudet är inte så stort heller. Tiden när blocket drällde av 125or för knappt inga pengar alls är förbi
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Precis, de har gått upp bra i pris de senaste åren och försvinner ofta fort så det verkar finnas ett sug efter dem och utbudet är inte så stort heller. Tiden när blocket drällde av 125or för knappt inga pengar alls är förbi
Dom har väl upptäckt att det är roligare med en lättrimmad 2t än dagens 4t som ska uppfylla alla eurokrav.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Förr var det 16 åringar som köpte 125cc, nu får de inte köra dessa så plånboken sitter i fickan på en nostalgisk vuxen med inkomst istället. Då blir det dyyrt:)
 

Force

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
-
Hoj
Aprilia RSV1000R
Tack för input alla!
Förstår att det kan vara svårt att gissa utan se skicket!
 

mungh

Medlem
Gick med
27 Mar 2020
Ort
Edsbyn
Hoj
2004 Mille, 1970 Commando
Vissa typer av hojar blir ju eftertraktade av olika anledningar och då ligger priset därefter, men...
...varför skulle en 125:a som inte får köras av en 16 åring bli eftertraktad? Vem med körkort för tung hoj är villig att pröjsa mycket för en 125:a? Kom gärna med motiv!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Vissa typer av hojar blir ju eftertraktade av olika anledningar och då ligger priset därefter, men...
...varför skulle en 125:a som inte får köras av en 16 åring bli eftertraktad? Vem med körkort för tung hoj är villig att pröjsa mycket för en 125:a? Kom gärna med motiv!

Menar du att du inte vet att gamla 125 cc har ökat ordentligt i pris, eller undrar du varför?

Det är ju mer svårförståelig att vuxna köper gamla moppar för 10.000-20.000:-

Men 125cc då, lite pengar, lättmeckat och mycket nostalgi. Har säkert flera andra hojar. Kul att ta en sväng, ökar i värde
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Jag hade en NS125 som sextonåring och skulle gärna ha en igen, så min undran är var finns dessa samt hur är skicket. Om de funkar är inte så viktigt för mig mera hur lack och finishdetaljer är. Sen är även färgsättning viktigt men då jag hade den vanligaste blåa så är det stor chans att det stämmer. Hör gärna av dig till mcskrot@telia.com
 

Force

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
-
Hoj
Aprilia RSV1000R
Lyckades hitta lite gamla bilder!
 

Bifogat

  • DSC_8757.JPG
    DSC_8757.JPG
    586.7 KB · Visningar: 49
  • DSC_8758.JPG
    DSC_8758.JPG
    2.8 MB · Visningar: 47
  • DSC_8759.JPG
    DSC_8759.JPG
    926.5 KB · Visningar: 48
  • DSC_8760.JPG
    DSC_8760.JPG
    976.1 KB · Visningar: 50
  • DSC_8761.JPG
    DSC_8761.JPG
    1.1 MB · Visningar: 48

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Det går kanske att få ihop en hoj av dessa två. Cylindrar, avgasrör och annat löst, finns det kvar i någon låda någonstans, de är uppenbarligen inte kompletta men det finns en grund.
Sen undrar jag var de finns, vilket område av Sverige.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Vissa typer av hojar blir ju eftertraktade av olika anledningar och då ligger priset därefter, men...
...varför skulle en 125:a som inte får köras av en 16 åring bli eftertraktad? Vem med körkort för tung hoj är villig att pröjsa mycket för en 125:a? Kom gärna med motiv!
Kan "Gubbarna i 50-60års åldern" åka omkring på en gammal moppe.... så borde väl en 125 också kunna
fungera som en nostalgitripp! och är betydligt billigare än mopparna
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det går kanske att få ihop en hoj av dessa två. Cylindrar, avgasrör och annat löst, finns det kvar i någon låda någonstans, de är uppenbarligen inte kompletta men det finns en grund.
Sen undrar jag var de finns, vilket område av Sverige.

Som mc-skrotare har du väl koll på grejor till äldre hojar? Är det svårt med prylar till 80-tals 125or, alltså värre än till andra 80-talare?
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Som mc-skrotare har du väl koll på grejor till äldre hojar? Är det svårt med prylar till 80-tals 125or, alltså värre än till andra 80-talare?
Hundratjugofemmorna är oftast i sämre skick vilket går att förstå. Ägarna har varit sexton eller sjutton år och de verkar kunna förstöra vad som helst på mindre tid än vad som känns möjligt. Ofta gängpaj, trasiga splines på växelspak och kick, inte sällan är dessa svetsade på plats vilket även kedjedrev på motorn kan vara. Det går att hitta helt osannolika lagningar på gamla motorcyklar och de mest osannolika hör oftast hemma på en 125. Blir det fel lagas det inte förrän det rasar, sitter något löst skruvas det inte fast, går det att migga så miggas det. Sen finns de de tonåringar som vårdar sina cyklar men även de blev arton och då kom nästa ägare och två år senare nästa osv. Kolla exempelvis detta bromsok som kommer från en AR125, notera att det någon har kört med detta, ett bromsbelägg är i alla fall bättre än två, tycker trots allt att det borde ha märkts att något var fel, om inte annat ljudet som uppstod.

SAM_5916.JPG

Förra sommaren skulle min dotter ha en moped, det slutade med att vi köpte en ny då femtonåringar verkar vara ännu sämre ägare än sextonåringar, sen var andrahandsvärdet på en Offroadmoppe väldigt högt. Räknar med att vi får tillbaka nästan hela summan efter att mina två flickor har använt den.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Hundratjugofemmorna är oftast i sämre skick vilket går att förstå. Ägarna har varit sexton eller sjutton år och de verkar kunna förstöra vad som helst på mindre tid än vad som känns möjligt. Ofta gängpaj, trasiga splines på växelspak och kick, inte sällan är dessa svetsade på plats vilket även kedjedrev på motorn kan vara. Det går att hitta helt osannolika lagningar på gamla motorcyklar och de mest osannolika hör oftast hemma på en 125. Blir det fel lagas det inte förrän det rasar, sitter något löst skruvas det inte fast, går det att migga så miggas det. Sen finns de de tonåringar som vårdar sina cyklar men även de blev arton och då kom nästa ägare och två år senare nästa osv. Kolla exempelvis detta bromsok som kommer från en AR125, notera att det någon har kört med detta, ett bromsbelägg är i alla fall bättre än två, tycker trots allt att det borde ha märkts att något var fel, om inte annat ljudet som uppstod.

SAM_5916.JPG

Förra sommaren skulle min dotter ha en moped, det slutade med att vi köpte en ny då femtonåringar verkar vara ännu sämre ägare än sextonåringar, sen var andrahandsvärdet på en Offroadmoppe väldigt högt. Räknar med att vi får tillbaka nästan hela summan efter att mina två flickor har använt den.
Vad blev det för någon då undrar jag som har två döttrar varav en redan kör en Motohispania crossmoppe.

och ja, tio år gamla moppar är så sönderskruvade att man gråter. Hittade en gipsskruv som kåpfäste. Det verkar som att allt som skruvas bort försvinner i samma sekund. Tänker på en krönika av Kjelle Wheeler Dealer?
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Vad blev det för någon då undrar jag som har två döttrar varav en redan kör en Motohispania crossmoppe.

och ja, tio år gamla moppar är så sönderskruvade att man gråter. Hittade en gipsskruv som kåpfäste. Det verkar som att allt som skruvas bort försvinner i samma sekund. Tänker på en krönika av Kjelle Wheeler Dealer?
Derbi Senda 2020, inte SM utan offroad, kostade runt 30000 ny efter att ha letat runt en stund på den stora annonssidan. Beslut om ny moped togs efter att en lika 2017 som rullat ca 1000 mil annonserades ut för 27000kr och någon köpte den fort.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Kom ut en på blocket i helgen för 13500:-
Såg ut att vara i bra och skick, och såldes snabbt.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Top