Värdering av Honda NS125F 1986

Force

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
-
Hoj
Aprilia RSV1000R
Hej,

Har två nästan kompletta Honda NS 125 F från 1986 (fattas säkert lite delar med tanke att de har stått utan uppsikt länge)
Ena har gått ca 2500 mil och andra 4500 mil.
De har stått ca 15 år i källaren och behöver renoveras och fixas(papper finns på båda).

Vad kan värdet vara av dessa?
Ska försöka hitta en bild

Mvh
Force
 
Finns det risk att det fattas delar. Anser jag att mellan 2-4000kr styck.
Besiktat och körklart, drygt det dubbla.
 
Köpte en för ca 7år sen för 700:-
Motorn gick runt men startade inte. "Men tjoho vilket fynd" tänkte jag. Bara att få den att starta så kan jag säkert tjäna lite snabba pengar. Såg direkt när jag kom hem med den att tändhatten såg sprucken ut. Bytte ut den och hojen startade direkt! Tjoho igen!
Ut på blocket för 4000:- och tänkte att den blir jag snabbt av med! 3månader senare fick jag 1500:- för den. :huvet
 
Fungerande 125or i hyfsat orginalskick läggs idag ut på Blocket för minst 10 lax , ibland 15.
De i toppskick begärs 20.000 och t.o.m. över det. Vansinne? Bara köparen avgör.
 
Last edited:
Har för mig farsan betalade några tusenlappar för de två NSR 125 han köpte för ett år sedan drygt. Båda två var 16-årsmeckade i generationer, men han får nog ihop minst en NSR av de där två. Ingen aning om NSR är mer eller mindre eftertraktade, heta var de åtminstone när jag var 16.
 
Fungerande 125or i hyfsat orginalskick läggs idag ut på Blocket för minst 10 lax , ibland 15.
De i toppskick begärs 20.000 och t.o.m. över det. Vansinne? Bara köparen avgör.
Precis, de har gått upp bra i pris de senaste åren och försvinner ofta fort så det verkar finnas ett sug efter dem och utbudet är inte så stort heller. Tiden när blocket drällde av 125or för knappt inga pengar alls är förbi
 
Precis, de har gått upp bra i pris de senaste åren och försvinner ofta fort så det verkar finnas ett sug efter dem och utbudet är inte så stort heller. Tiden när blocket drällde av 125or för knappt inga pengar alls är förbi
Dom har väl upptäckt att det är roligare med en lättrimmad 2t än dagens 4t som ska uppfylla alla eurokrav.
 
Förr var det 16 åringar som köpte 125cc, nu får de inte köra dessa så plånboken sitter i fickan på en nostalgisk vuxen med inkomst istället. Då blir det dyyrt:)
 
Tack för input alla!
Förstår att det kan vara svårt att gissa utan se skicket!
 
Vissa typer av hojar blir ju eftertraktade av olika anledningar och då ligger priset därefter, men...
...varför skulle en 125:a som inte får köras av en 16 åring bli eftertraktad? Vem med körkort för tung hoj är villig att pröjsa mycket för en 125:a? Kom gärna med motiv!
 
Vissa typer av hojar blir ju eftertraktade av olika anledningar och då ligger priset därefter, men...
...varför skulle en 125:a som inte får köras av en 16 åring bli eftertraktad? Vem med körkort för tung hoj är villig att pröjsa mycket för en 125:a? Kom gärna med motiv!

Menar du att du inte vet att gamla 125 cc har ökat ordentligt i pris, eller undrar du varför?

Det är ju mer svårförståelig att vuxna köper gamla moppar för 10.000-20.000:-

Men 125cc då, lite pengar, lättmeckat och mycket nostalgi. Har säkert flera andra hojar. Kul att ta en sväng, ökar i värde
 
Jag hade en NS125 som sextonåring och skulle gärna ha en igen, så min undran är var finns dessa samt hur är skicket. Om de funkar är inte så viktigt för mig mera hur lack och finishdetaljer är. Sen är även färgsättning viktigt men då jag hade den vanligaste blåa så är det stor chans att det stämmer. Hör gärna av dig till mcskrot@telia.com
 
Lyckades hitta lite gamla bilder!
 

Bifogat

  • DSC_8757.JPG
    DSC_8757.JPG
    586.7 KB · Visningar: 49
  • DSC_8758.JPG
    DSC_8758.JPG
    2.8 MB · Visningar: 47
  • DSC_8759.JPG
    DSC_8759.JPG
    926.5 KB · Visningar: 48
  • DSC_8760.JPG
    DSC_8760.JPG
    976.1 KB · Visningar: 50
  • DSC_8761.JPG
    DSC_8761.JPG
    1.1 MB · Visningar: 48
Det går kanske att få ihop en hoj av dessa två. Cylindrar, avgasrör och annat löst, finns det kvar i någon låda någonstans, de är uppenbarligen inte kompletta men det finns en grund.
Sen undrar jag var de finns, vilket område av Sverige.
 
Vissa typer av hojar blir ju eftertraktade av olika anledningar och då ligger priset därefter, men...
...varför skulle en 125:a som inte får köras av en 16 åring bli eftertraktad? Vem med körkort för tung hoj är villig att pröjsa mycket för en 125:a? Kom gärna med motiv!
Kan "Gubbarna i 50-60års åldern" åka omkring på en gammal moppe.... så borde väl en 125 också kunna
fungera som en nostalgitripp! och är betydligt billigare än mopparna
 
Det går kanske att få ihop en hoj av dessa två. Cylindrar, avgasrör och annat löst, finns det kvar i någon låda någonstans, de är uppenbarligen inte kompletta men det finns en grund.
Sen undrar jag var de finns, vilket område av Sverige.

Som mc-skrotare har du väl koll på grejor till äldre hojar? Är det svårt med prylar till 80-tals 125or, alltså värre än till andra 80-talare?
 
Som mc-skrotare har du väl koll på grejor till äldre hojar? Är det svårt med prylar till 80-tals 125or, alltså värre än till andra 80-talare?
Hundratjugofemmorna är oftast i sämre skick vilket går att förstå. Ägarna har varit sexton eller sjutton år och de verkar kunna förstöra vad som helst på mindre tid än vad som känns möjligt. Ofta gängpaj, trasiga splines på växelspak och kick, inte sällan är dessa svetsade på plats vilket även kedjedrev på motorn kan vara. Det går att hitta helt osannolika lagningar på gamla motorcyklar och de mest osannolika hör oftast hemma på en 125. Blir det fel lagas det inte förrän det rasar, sitter något löst skruvas det inte fast, går det att migga så miggas det. Sen finns de de tonåringar som vårdar sina cyklar men även de blev arton och då kom nästa ägare och två år senare nästa osv. Kolla exempelvis detta bromsok som kommer från en AR125, notera att det någon har kört med detta, ett bromsbelägg är i alla fall bättre än två, tycker trots allt att det borde ha märkts att något var fel, om inte annat ljudet som uppstod.

SAM_5916.JPG

Förra sommaren skulle min dotter ha en moped, det slutade med att vi köpte en ny då femtonåringar verkar vara ännu sämre ägare än sextonåringar, sen var andrahandsvärdet på en Offroadmoppe väldigt högt. Räknar med att vi får tillbaka nästan hela summan efter att mina två flickor har använt den.
 
Hundratjugofemmorna är oftast i sämre skick vilket går att förstå. Ägarna har varit sexton eller sjutton år och de verkar kunna förstöra vad som helst på mindre tid än vad som känns möjligt. Ofta gängpaj, trasiga splines på växelspak och kick, inte sällan är dessa svetsade på plats vilket även kedjedrev på motorn kan vara. Det går att hitta helt osannolika lagningar på gamla motorcyklar och de mest osannolika hör oftast hemma på en 125. Blir det fel lagas det inte förrän det rasar, sitter något löst skruvas det inte fast, går det att migga så miggas det. Sen finns de de tonåringar som vårdar sina cyklar men även de blev arton och då kom nästa ägare och två år senare nästa osv. Kolla exempelvis detta bromsok som kommer från en AR125, notera att det någon har kört med detta, ett bromsbelägg är i alla fall bättre än två, tycker trots allt att det borde ha märkts att något var fel, om inte annat ljudet som uppstod.

SAM_5916.JPG

Förra sommaren skulle min dotter ha en moped, det slutade med att vi köpte en ny då femtonåringar verkar vara ännu sämre ägare än sextonåringar, sen var andrahandsvärdet på en Offroadmoppe väldigt högt. Räknar med att vi får tillbaka nästan hela summan efter att mina två flickor har använt den.
Vad blev det för någon då undrar jag som har två döttrar varav en redan kör en Motohispania crossmoppe.

och ja, tio år gamla moppar är så sönderskruvade att man gråter. Hittade en gipsskruv som kåpfäste. Det verkar som att allt som skruvas bort försvinner i samma sekund. Tänker på en krönika av Kjelle Wheeler Dealer?
 
Vad blev det för någon då undrar jag som har två döttrar varav en redan kör en Motohispania crossmoppe.

och ja, tio år gamla moppar är så sönderskruvade att man gråter. Hittade en gipsskruv som kåpfäste. Det verkar som att allt som skruvas bort försvinner i samma sekund. Tänker på en krönika av Kjelle Wheeler Dealer?
Derbi Senda 2020, inte SM utan offroad, kostade runt 30000 ny efter att ha letat runt en stund på den stora annonssidan. Beslut om ny moped togs efter att en lika 2017 som rullat ca 1000 mil annonserades ut för 27000kr och någon köpte den fort.
 
Kom ut en på blocket i helgen för 13500:-
Såg ut att vara i bra och skick, och såldes snabbt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top