Värde R1 -98??

Urglubb

Never apologize for making a decision!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 - Honda Cbr600rr
Hej..

Tänkte bara höra eran åsikt, när tycker ni att en sporthoj har gått långt?

Och sen en Yamaha R1 av årsmodell 98, vad står en sån i för värde idag?
Såg ett par annonser där de ska ha runt 56 - 60000. Lite högt pris kanske?

Trevlig helg till er!
//Ugge

Max 40-50K enligt mig... Om ens så högt.

Såg nån Blade'95 för 43K, det var kanske i högsta laget.

Långt är väl över 1200 per år eller mer än 6000 totalt. Men en -98 vore väl inget konstigt om den är i närheten av det. Själv tycker jag det är skumt med alla hojar som gått så lite per år.

Ninjaboy skrev:
Långt är väl över 1200 per år eller mer än 6000 totalt. Men en -98 vore väl inget konstigt om den är i närheten av det. Själv tycker jag det är skumt med alla hojar som gått så lite per år.
Det verkar finnas en sporthojsspärr på 4000 mil, efter dessa miltal slutar hojen helt enkelt att gå längre. Magiskt.

Urglubb skrev:
Hej..

Tänkte bara höra eran åsikt, när tycker ni att en sporthoj har gått långt?

Och sen en Yamaha R1 av årsmodell 98, vad står en sån i för värde idag?
Såg ett par annonser där de ska ha runt 56 - 60000. Lite högt pris kanske?

Trevlig helg till er!
//Ugge

I bikes nya beg-test så verkar dom tycka det är ett okej pris... dock tycker jag det är väldigt märkligt då i deras test 2003 eller om det var 2004 då dom tyckte att man kunde få en r1 98 för under 50K... hm... stigit i värde??? Mycket märkligt....!

Verkar som r1 ägare anser att deras hojar är overdeliga... oavsett hur gammla dom är... :7peta
:rolleyes:

Ninjaboy skrev:
Vadå skumt! Jag har en -99 som har gått 1677mil. Var in idag å hörde vad jag skulle få i inbyte mot en gixxer 1000-05.Jag sa vad den hade gått å att den var väldigt fin,men han tyckte det var normalt för en -99:a å bjöd mig 55000. :mad:

bigblock skrev:
Vadå skumt! Jag har en -99 som har gått 1677mil. Var in idag å hörde vad jag skulle få i inbyte mot en gixxer 1000-05.Jag sa vad den hade gått å att den var väldigt fin,men han tyckte det var normalt för en -99:a å bjöd mig 55000. :mad:

Jaoo då är det väl bara byta in om du får 55k för den, kommer du ju aldrig att få av en privatperson!

bigblock skrev:

Jo, men du har ju snö 9 månader om året oxå :7peta :hihi

.../Yoshi

Ninjaboy skrev:

Lite OT men jag håller med Ninjaboy, köpa en maskin för 80 - 130000kr och så inte köra den mer än knappt 3-400 mil/år, särskillt med tanke på försäkringspremierna, det tycker jag är bra "lyxigt".

Så lite var jag inte ens i närheten av att åka förra året, trots att det var en "skitsäsong" :)

rozen skrev:
I bikes nya beg-test så verkar dom tycka det är ett okej pris... dock tycker jag det är väldigt märkligt då i deras test 2003 eller om det var 2004 då dom tyckte att man kunde få en r1 98 för under 50K... hm... stigit i värde??? Mycket märkligt....!

Verkar som r1 ägare anser att deras hojar är overdeliga... oavsett hur gammla dom är... :7peta
:rolleyes:
Då ska vi inte snacka om vad Honda ägare värderar sina hojar till :)

1200mil körde jag föra sommaren och då bor jag nästan i åre. körde från hmm 12 april tror jag till slutet av september.

Ozzian skrev:
Lite OT men jag håller med Ninjaboy, köpa en maskin för 80 - 130000kr och så inte köra den mer än knappt 3-400 mil/år, särskillt med tanke på försäkringspremierna, det tycker jag är bra "lyxigt".

Så lite var jag inte ens i närheten av att åka förra året, trots att det var en "skitsäsong" :)

jag körde 300mil sommaren 2003, 600mil 2004 ska jag avverka 1200 nu då :D
skulle kunna tänka mig betala 45-50 för en 98:as retta.

Ozzian skrev:

Körde 60 mil förra säsongen, blir man en megalyxlirare då :va :tungan
Blir helt klart sjukt dyrt per kilometer :gnissla

Ställde du av och på då eller? Sparar ju lite pengar och mil på det men hojen åldras ju ändå och får man inte köra är den ju värdelös. Då skulle jag hellre vara utan tills jag kan/vill/hinner köra mer.

bigblock skrev:

Vad väntar du på.......

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...