Väntetid på uppkörning?

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
Ringde och kollade med VV nyligen ang uppkörning för hoj, ville veta preliminärt när det fanns tid och så för att kunna tajma med semestern.
10de augusit fick som svar... För 2 år sedan när jag körde upp för lätt hoj fick jag inom 2 vekor, båda uppkörningarna :fatta! Går det fortare att boka via trafikskola eller är det jag som är bakom flötet och borde har tänkt på detta långt innan? Tilläggas bör att det är Stockholm/tullinge det rör sig om.

Körskolor har oftast ett antal fasta körningar varje vecka som de måste anmäla med uppköraren minst 3v innan uppkörning.

Lycka till!

Tjejen gjorde samma miss! Helt kört på de flesta ställen verkar det som. Hon fick också i mitten på aug....

Återbud, återbud, återbud. :mattias
Bara till att ligga som en igel på telefonen så får man en uppkörning snart.

Polaren fick tid ngn gång i första veckan i juli han rinde o bokade i måndags... Kan tillägas att det var i sthlm.

Tjet skrev:
Återbud, återbud, återbud. :mattias
Bara till att ligga som en igel på telefonen så får man en uppkörning snart.

Haha ringde precis igen för att höra efter om det fanns någon tidigare tid i barkaby, men de sa att de precis fått återbud från Tullinge. Så nu fick jag tid den 22 juni :) kl 14.00

Akrylamid skrev:
Haha ringde precis igen för att höra efter om det fanns någon tidigare tid i barkaby, men de sa att de precis fått återbud från Tullinge. Så nu fick jag tid den 22 juni :) kl 14.00
Tullinge är enligt min instruktör ett väldigt bra ställe att köra upp på, de ska tydligen vara väldigt schyssta.

Akrylamid skrev:

Sa ju det! :tungan

Lycka till! :tummenupp

VV tar ju semester också, så blir inte så många uppkörningstillfällen mitt i sommaren. Iaf i gbg...

Lycka till iaf.

//jag

Jag börjar funderar över om jag inte har förhastat mig en aning med denna uppkörningsbokning, kan ju alltid avboka iof.
Men jag har t.ex inte kört en enda runda på dessa nya manöverbanor, har inte hört med handledaren om han kan åka ut med mig, och så vet jag äns inte om man kan köra upp med min hoj???
Det har ju varit nåt snack om att hojen måste klara en svängradie på 4 meter?

Akrylamid skrev:
Jag börjar funderar över om jag inte har förhastat mig en aning med denna uppkörningsbokning, kan ju alltid avboka iof.
Men jag har t.ex inte kört en enda runda på dessa nya manöverbanor, har inte hört med handledaren om han kan åka ut med mig, och så vet jag äns inte om man kan köra upp med min hoj???
Det har ju varit nåt snack om att hojen måste klara en svängradie på 4 meter?

du verkar ha mindre bra koll på läget,
kolla länkarna på första inlägget i tråden på min signatur, där finner du all information du behöver.

F*n bomma på uppkörningen idag, kan inte fatta hur petig han va. Nån som vet hur man kör upp som privatist och hur man får tag på tider. Helst vill jag ha en tid i morgon :p F*n!

Mr_Nilsen skrev:
F*n bomma på uppkörningen idag, kan inte fatta hur petig han va. Nån som vet hur man kör upp som privatist och hur man får tag på tider. Helst vill jag ha en tid i morgon :p F*n!

För att vara körkortslös måste jag säga att du har en jädrans schysst hoj....

Akrylamid skrev:

Och de gick hur då?

Jag hörde ett JÄVLA ARSLE berätta att han körde upp 6gånger. Han tyckte
att eftersom körlektioner kostade ju lika mycket och att dem berättade vad man gjorde för
fel på uppkörningen så kunde han träna själv mellan uppkörningen. Hade han tur
att klara uppkörningen så var det ju bra. Han satt vid ett bord bredvid mig på ett
fik,, men man blev bra sugen på att skrika lite på honom. Inte konstigt det är
halvårs väntetid på uppkörningen.

Själv fick jag tag i en återbudstid till den 27 i Borlänge! Fanns även den 29 i Mora och 30 i avesta!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park