Vänta nu.. Aprilia RS250. Hur gick det till?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hoppsan Kerstin. Blev visst en Aprilia RS 250. Hur gick det till?
Kihlanders hoj, ramnummer 001. Hämtas på onsdag. :D

0920300482.jpg

Grattis :tummenupp men den verkar vara i alldeles för fint skick för att vara kandidat för alla mods jag skulle vilja göra med en sådan. :)

Grattis :tummenupp men den verkar vara i alldeles för fint skick för att vara kandidat för alla mods jag skulle vilja göra med en sådan. :)
Original gathoj, med racekåpor etc. Kommer inte göra ngt med den i förtsa kedet - har nog med skruva med TZ:an. :D

Men vafan... Jag ville ju ha en sån till gata jue. :varförfrågadehanintemig... jubbj*vel =)

Funkade varvräknaren när du köpte den?

Skönt att det fortfarande finns en marknad för dom. :)

Lycka till Gustav!

Trevligt att träffas...
Men lite trist med raset.
Tack det samma.
Tack vare cylindern funkar den igen. :)

Uj, man sneglar själv på en sådan tingest...ge fan i att visa sådant. Vet hut.
Kommer mer bilder snart. :)

Men vafan... Jag ville ju ha en sån till gata jue. :varförfrågadehanintemig... jubbj*vel =)

Funkade varvräknaren när du köpte den?
Han satte in annons på Blocket och då insåg jag att den måste hållas kvar i racefamiljen. :)

Klart varvräknaren inte funkar. :)

Skönt att det fortfarande finns en marknad för dom. :)

Lycka till Gustav!
Tack. Ska bli intressant med lite gatåka.

Last edited:
Lite intryck efter en första vända med nya hojen. Först och främst insåg jag hur stor skillnad det är på att köra gata och bana. Oerhört svårt att inte gasa fullt hela tiden, ligga på och växla upp till ny växel hela tiden, bromsa sent in i kurvorna, växla ner fort och allmänt bara köra som på bana. Recept till en olycka helt klart. :gnissla
Även hur dåliga vägarna är, potthål, skarvar, grus, skit och diesel. Dessutom kör ju folk åt olika håll och bilarna kör ju faktiskt riktigt sakta....

Hojen kändes väldigt trevlig att köra. Sitter skönt, lite vibrationer, bra sadel, trevligt motorregister, bra bromsar, kvick styrning och ett bra chassie. En del tendenser till att orma sig i långa snabbare kurvor. Den vill resa sig upp ganska kraftigt när man bromsar i kurvor - bägge desa tendenser säkert pga max ride height bak och droppade gaffelben.
Desutom är hojen väldigt tyst vilket gör det svårt att höra motorn när man kör vilket jag är ovan vid.

Det är ingen racer för gata men väldigt rolig hoj. Nöjd med köpet. :)

Aprilia.jpg

Är det ett Michelin Hi-Sport tillverkat 1999 som ligger bredvid TZ-an i bilen?

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back