Vänta nu.. Aprilia RS250. Hur gick det till?

Hur pass kul är en sådan där jämfört med säg....en modern 600-rr-gathoj? :) Vi pratar med fokus på kurvorna så klart. :)

Jag har också sneglat på en sån för gata (och lite bana) men tanten påstår att det räcker med två hojar... Grattis till köpet! :tummenupp

Hur pass kul är en sådan där jämfört med säg....en modern 600-rr-gathoj? :) Vi pratar med fokus på kurvorna så klart. :)
Jag vet, jag vet!

På bana är det kanske roligare med RS250 än CBR600RR, till exempel. Mest för att RS-en är lättare och det låter fräsigt när man kör.

På gata... Not so much. För att åka fort så måste man bromsa sent och åka in i svängarna med mycket fart. Med en 600 kan du bromsa ner i lagom fart och sen dra dig ur svängen med motorn.

På bana är det helt i sin ordning, men på gatan blir det bara ytterligare ett farligt moment utöver sten, träd, bilar, rådjur osv.

Jag vet, jag vet!

På bana är det kanske roligare med RS250 än CBR600RR, till exempel. Mest för att RS-en är lättare och det låter fräsigt när man kör.

På gata... Not so much. För att åka fort så måste man bromsa sent och åka in i svängarna med mycket fart. Med en 600 kan du bromsa ner i lagom fart och sen dra dig ur svängen med motorn.

På bana är det helt i sin ordning, men på gatan blir det bara ytterligare ett farligt moment utöver sten, träd, bilar, rådjur osv.

Låter kul, suktar svårt efter en att ha som banbusarpryl. Man tackar för inputen! :)

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back