Tror det, orkar inte gå och kolla.Är det ett Michelin Hi-Sport tillverkat 1999 som ligger bredvid TZ-an i bilen?
Misstänker att Anders bara ville bli av med det från garaget...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tror det, orkar inte gå och kolla.Är det ett Michelin Hi-Sport tillverkat 1999 som ligger bredvid TZ-an i bilen?
Ingen aning eftersom jag inte kört någon nyare 600:a.Hur pass kul är en sådan där jämfört med säg....en modern 600-rr-gathoj?Vi pratar med fokus på kurvorna så klart.
![]()
Ingen aning eftersom jag inte kört någon nyare 600:a.![]()
Jag har också sneglat på en sån för gata (och lite bana) men tanten påstår att det räcker med två hojar...

Var det hon som valde din nick...?![]()
Jag vet, jag vet!Hur pass kul är en sådan där jämfört med säg....en modern 600-rr-gathoj?Vi pratar med fokus på kurvorna så klart.
![]()
Jag vet, jag vet!
På bana är det kanske roligare med RS250 än CBR600RR, till exempel. Mest för att RS-en är lättare och det låter fräsigt när man kör.
På gata... Not so much. För att åka fort så måste man bromsa sent och åka in i svängarna med mycket fart. Med en 600 kan du bromsa ner i lagom fart och sen dra dig ur svängen med motorn.
På bana är det helt i sin ordning, men på gatan blir det bara ytterligare ett farligt moment utöver sten, träd, bilar, rådjur osv.
|
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!
Boka senast lördag 31/1 för... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |