Vänsterpartiet har visat sig igen!

Chris Ash skrev:
Så kan man iofs bortförklara precis allting, det som är mest skrämmande med vänsterpartiet är just att det INTE var enskilda personer som på eget initiativ ägnade sig åt medlöperi och hyllningar åt massmördardiktaturer.

Jag skulle nog säga att VPK i kraft av antalet personer som röstar på dem, är det enskilt största hotet mot demokratin i Sverige i dagsläget. Sverigedemokraterna och liknande ligger åt samma håll men är avsevärt mindre.
Kan du förklara igen? Stödet för demokratin är knappast något som ifrågasätts inom V. Och partiet har inte hetat VPK på många år, men det kanske är en nyhet för dej? :pannkyss

Wunder skrev:
Kan du förklara igen? Stödet för demokratin är knappast något som ifrågasätts inom V. Och partiet har inte hetat VPK på många år, men det kanske är en nyhet för dej? :pannkyss

Internt heter det nog VPK fortfarande. "K" tog de bort bara för syns skull.
Eller menar du att de inte är kommunister?

Wunder skrev:

Du är ute och cyklar Wunder. Wake up and smell the coffee!

Den lilla klick som åtminstone gett sken av att försvara demokrati inom vänstern blev, efter flera års tröstlös kamp, i princip utraderade på Kongressen i förra veckan. Såg du inte den? :va

/Olzki

Wunder skrev:

Dom kanske gnugga sina geniknölar och insåg att i folkligt tal så var inte kommunismen så prisad som dom trodde och tog bort Ket, men fortsatte med sin smygkommunism.

seyou skrev:
Dom kanske gnugga sina geniknölar och insåg att i folkligt tal så var inte kommunismen så prisad som dom trodde och tog bort Ket, men fortsatte med sin smygkommunism.

Ändra det där till defenitiv form så har du svaret. Hela svergie är skrämande komunistiskt.

Wunder skrev:

Och tyska demokratiska republiken eller folkdemokratin Nordkorea är klockrena exempel på demokratier.

Något hårddraget, men VPK är inte sena i att stämma in i körerna om att inskränka friheter för att "skydda och värna". Som Tomas Bodström på steroider.
Inskränkare av friheter och hyllare av Sovjet och Nordkorea är ingen vettig ekvation i min bok.

Hur mycket Sverigedemokraterna än försöker övertyga folk om att de är ett rumsrent parti så finns ändå den klockrena sanningen för de som vill se. Likadant är det med vänsterpartiet.

Förresten är det inte lustigt med alla kommunister som påstår att Sovjet och Nordkoera inte är "riktig kommunism", trots detta så har varenda kommunistparti hyllat och försvarat dessa regimer. Är det inte märkligt?

Chris Ash skrev:
Förresten är det inte lustigt med alla kommunister som påstår att Sovjet och Nordkoera inte är "riktig kommunism", trots detta så har varenda kommunistparti hyllat och försvarat dessa regimer. Är det inte märkligt?

Men om man ska se till den vetenskapliga kommunismen (marxismen) så har den inte alls så mycket gemensamt med "stalinismen" som det styre i sovjet borde kallas. Detta är iallafall i teorin, i praktiken så är det alltid de styrande som kommer att belönas på folkets bekostnad.

seyou skrev:
Men om man ska se till den vetenskapliga kommunismen (marxismen) så har den inte alls så mycket gemensamt med "stalinismen" som det styre i sovjet borde kallas. Detta är iallafall i teorin, i praktiken så är det alltid de styrande som kommer att belönas på folkets bekostnad.

Och då borde ju alltså en sann kommunist inte hylla eller försvara Sovjet, eller hur?

Sen är det här med Marxism vs Stalinism mest semantik, det är det praktiska utfallet som räknas. Jag tror inte de ukrainska bönderna, kulakerna som avrättades, folkgrupperna som deporterades, de tyska krigsfångarna som aldrig fick komma hem osv, brydde sig om att de i teorin skulle ha överlevt.

Chris Ash skrev:
Och då borde ju alltså en sann kommunist inte hylla eller försvara Sovjet, eller hur?

Då är väl de som hyllar/hyllade Sovjet inte sanna kommunister? :rolleyes:

Lite löjligt att jämföra vänsterpartiet och sverigedemokraterna. Jag vet faktiskt inte men är likheterna så stora om man jämför partiprogrammens uppbyggnad, resonemang och eventuella dogmer i dessa? Inte i sak då utan hur de är strukturerade (för jag antar att det var det du menade med likheter).

Last edited:
Chris Ash skrev:
Hur mycket Sverigedemokraterna än försöker övertyga folk om att de är ett rumsrent parti så finns ändå den klockrena sanningen för de som vill se. Likadant är det med vänsterpartiet.

Löjligt, Sverigedemokraterna är demokrater det är inte Vänsterpartiet.
Det finns ingen historia av sverigedemokratslaktade folk så jämförelsen är absurd. Att båda partierna sannolikt inte är något för nötallergiker må vara, men det är ungefär där likheterna slutar också.
Du kan jämföra NSF och VPK, de har ungefär lika vettiga och realistiska partiprogram med förstatligandet av egendom respektive obligatorisk rasbiologi på schemat. :tomten

Chris Ash skrev:

Sen är det här med Marxism vs Stalinism mest semantik, det är det praktiska utfallet som räknas. Jag tror inte de ukrainska bönderna, kulakerna som avrättades, folkgrupperna som deporterades, de tyska krigsfångarna som aldrig fick komma hem osv, brydde sig om att de i teorin skulle ha överlevt.

Nej.

Men eftersom de flesta kommunister F-stämpel i pannan så måste man vara resonlig mot dem.

Och jag tycker helt som dig. Och det som är skrämmande är att det vanliga folket tror att förintelsen och Hitler är den moderna tidens värsta farhågor.

Markus skrev:
Löjligt, Sverigedemokraterna är demokrater det är inte Vänsterpartiet.
Det finns ingen historia av sverigedemokratslaktade folk så jämförelsen är absurd.

Du använder dig av samma retorik som vänsterpartisterna, de vurmade för Mao och Honecker. SD vurmade för Heinrich och Adolf.

Markus skrev:
Att båda partierna sannolikt inte är något för nötallergiker må vara, men det är ungefär där likheterna slutar också.
Du kan jämföra NSF och VPK, de har ungefär lika vettiga och realistiska partiprogram med förstatligandet av egendom respektive obligatorisk rasbiologi på schemat. :tomten

NSF och KPML(r) är ju jämförbara, tomtepartier som inte fattat ett skit och som aldrig kommer att kunna påverka nånting annat än hjärnorna på vilsna tonåringar och korkat drägg, VPK och SD vet iaf att de måste hålla en anständig fasad utåt och det är farligt med tanke på att till och med minst normalbegåvade personer som tex du och Wunder sväljer det.

Coola Ola skrev:
Då är väl de som hyllar/hyllade Sovjet inte sanna kommunister? :rolleyes:

Nej det var liksom det jag menade, jag förstår själv inte hur de får ihop det.

Coola Ola skrev:
Lite löjligt att jämföra vänsterpartiet och sverigedemokraterna. Jag vet faktiskt inte men är likheterna så stora om man jämför partiprogrammens uppbyggnad, resonemang och eventuella dogmer i dessa? Inte i sak då utan hur de är strukturerade (för jag antar att det var det du menade med likheter).

Bägge är utåt sett demokratiska partier med bakgrunder som mördarhyllare och utvecklade i rakt nedstigande led ur direkt tvivelaktiga organisationer (Sveriges kommunistiska parti resp den nazistiska rörelsen BSS med bland annat Waffen-SS veteraner).

Chris Ash skrev:
Du använder dig av samma retorik som vänsterpartisterna, de vurmade för Mao och Honecker. SD vurmade för Heinrich och Adolf.

NSF och KPML(r) är ju jämförbara, tomtepartier som inte fattat ett skit och som aldrig kommer att kunna påverka nånting annat än hjärnorna på vilsna tonåringar och korkat drägg, VPK och SD vet iaf att de måste hålla en anständig fasad utåt och det är farligt med tanke på att till och med minst normalbegåvade personer som tex du och Wunder sväljer det.

Vad pratar du om, vilken ledande Sverigedemokrat har vurmat för Adde & C:o sedan operation hej då ND?

Analysen betr NSF och KPML(r) delar jag.
Analysen betr Wunders begåvning delar jag inte. Inte heller den betr min, jag är över medel. :fakta

Dessutom tror jag man bör ställa frågan, men man lär inte få svar på den: vika åsikter är okej i ett parti och hur stor andel av medlemmar eller sympatisörer får ha dem innan det partiet ska axla ansvar? Vi såg ju alla valstugereportaget 2002, samtliga de partierna sitter i riksdagen men ingen pekar finger åt dem (knappt). Vad vänsterpartier går för vet vi, likaså vad miljöpartister gör med små barn. Att sossarnas väljare är de näst mest främlingsfientliga ställer också intressanta frågor (ledtråd: hyckleri och trovärdighet).
Med allt detta färskt i minnet så är det enda NyD som varit det största hotet mot demokratin Sverige? Jag köper inte det.

seyou skrev:
Och jag tycker helt som dig. Och det som är skrämmande är att det vanliga folket tror att förintelsen och Hitler är den moderna tidens värsta farhågor.

Det beror på hur man värderar de olika brotten och är mest också en semantisk fråga. Men om någon skulle kalla Hitler och hans nazister som historiens värsta förbrytare så skulle åtminstone inte jag säga emot dem. Det finns en utstuderad djävulskhet i att systematiskt och industrialiserat dödande av folkgrupper som jag itne tycker sovjetsystemet uppvisade, men som sagt, grader i helvetet.

Chris Ash skrev:
Det beror på hur man värderar de olika brotten och är mest också en semantisk fråga. Men om någon skulle kalla Hitler och hans nazister som historiens värsta förbrytare så skulle åtminstone inte jag säga emot dem. Det finns en utstuderad djävulskhet i att systematiskt och industrialiserat dödande av folkgrupper som jag itne tycker sovjetsystemet uppvisade, men som sagt, grader i helvetet.

:tummenupp

Sen att jag råkar avsky kommunister kan spegla en viss del av mitt inlägg. :hihi

Markus skrev:
Vad pratar du om, vilken ledande Sverigedemokrat har vurmat för Adde & C:o sedan operation hej då ND?

Var väl senast någon månad sen en ledande Sverigedemokrat blev utesluten för att han kritiserat att en annan högt uppsatt medlem adopterat en flicka av "ickearisk" ras. Har du läst boken än som skrevs på basis av de dokument som avhopparen Tommy Funebo smusslade ut och de vittnesmål han angav?

De har blåst dig, fett, om du tror att de är demokrater, inbilla dig inget annat.

Okej ingen här gillar vänstern (förutom coola ola eller?) altså måste vi stoppa deras rekryteringar genom att stänga ner estet programet och slua sälja palestina shjalar.. Ja det är mina två största hat objekt..

Komunismen är underbar i teorin felet är bara att mäniskan är för girig det är bara att innse.

Chris Ash skrev:

Nu har inte jag läst såmycket om något av dom men sovjet hade väll inte som mål att utrotta alla folkslag utom ett? Altså va nazisterna värre.

prulle skrev:
Okej ingen här gillar vänstern (förutom coola ola eller?) altså måste vi stoppa deras rekryteringar genom att stänga ner estet programet och slua sälja palestina shjalar.. Ja det är mina två största hat objekt..

Komunismen är underbar i teorin felet är bara att mäniskan är för girig det är bara att innse.

Nu har inte jag läst såmycket om något av dom men sovjet hade väll inte som mål att utrotta alla folkslag utom ett? Altså va nazisterna värre.

Ne, dom ville mer utrota de som hade nått förnuft eftersom dom var produktiva och var ett hot mot den sittande diktatorn. Sen att hela utvecklingen och produktionen föll med det systemet var väll en mindre bagatell.

seyou skrev:
Ne, dom ville mer utrota de som hade nått förnuft eftersom dom var produktiva och var ett hot mot den sittande diktatorn. Sen att hela utvecklingen och produktionen föll med det systemet var väll en mindre bagatell.

Ja alltså va det mer en "nödvändig" handling för att rädda sina poster.

Ne fyför extremister nu går vi och blir sossar allihopa så vi får betala mer skatt utan att veta vart den går och betala trängsel avgifter. Ne fyfan Dax att några med värklighets uppfattning leder landet som ett företag Dvs att dom måste kunna visa resultat för att få ha kvar sina jobb. Idag är alla så jävla rädda om sina poster.

prulle skrev:
Ja alltså va det mer en "nödvändig" handling för att rädda sina poster.

Ne fyför extremister nu går vi och blir sossar allihopa så vi får betala mer skatt utan att veta vart den går och betala trängsel avgifter. Ne fyfan Dax att några med värklighets uppfattning leder landet som ett företag Dvs att dom måste kunna visa resultat för att få ha kvar sina jobb. Idag är alla så jävla rädda om sina poster.

WORD

Politiker borde ha någon insikt i det verkliga arbetslivet. Det är inte många av dom som har faktiskt arbetserfarenhet av det vanligare slaget.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti