Vänsterpartiet har visat sig igen!

Richard skrev:
Kanske för att amerikaner fängslar svenska medborgare i koncentrationsläger utan att ens berätta vad de är anklagade för, dvs brott mot mänskliga rättigheter? Men det är klart, vi kan gärna offra en svensk blatte för att låta Volvo sälja lite fler XC90 i USA.

Om nu inte Göran P emotsatte sig det så tycker jag att det är ganska coolt att iallafall någon gjorde det.

Jag kommunist? Nej.

så om du ser en hund skita på din trappuppgång eller i parken och husse/matte inte plockar upp så ska vi ritualslakta alla hundar och dess ägare?

:rolleyes:

Richard skrev:
Kanske för att amerikaner fängslar svenska medborgare i koncentrationsläger utan att ens berätta vad de är anklagade för, dvs brott mot mänskliga rättigheter? Men det är klart, vi kan gärna offra en svensk blatte för att låta Volvo sälja lite fler XC90 i USA.

Om nu inte Göran P emotsatte sig det så tycker jag att det är ganska coolt att iallafall någon gjorde det.

Jag kommunist? Nej.

Därför att denne blatte blev tillfångatagen vid ett mkt suspekt träningsläger och rymmde under en fångtransport, vid rymningen dog flera människor. Dock inte han som fixade rymningen.

Kom igen nu, finns det inga smygpartister här som kan förklara sanningen om amerikanerna och kapitalet!

Kongo skrev:
Har sagt det förr , Komunister ÄR inte kloka! :3freak :kocko Tänk på det i valet!!
Saxat ur UNT,s insändare 10/1:
........................................................................................................
Var det vänsterns kongress - eller skämtade Killinggänget? 2006-01-10 00:00

I helgen som gick har vänsterpartiet hållit sin årliga kongress. En snabb titt på de motioner som skickats in och på vad de som är ombud på kongressen föreslår får en att bli klart mörkrädd. Tokigheterna är många och det får en stundtals att undra om det inte egentligen var Killinggänget som var i Göteborg och ironiserade över politiken.

För att bara ge några exempel på förslag från vänsterpartister som helt klart saknar all verklighetskontakt kan vi läsa vad kongressombudet Mikael Grapenholt från Skåne tycker.

Han vill att amerikanska medborgare nekas inträde i Sverige, och att alla amerikanska medborgare bosatta i Sverige utvisas om de inte avsäger sig sitt amerikanska medborgarskap, vidare att alla företag och verksamheter med amerikanska kopplingar förbjuds att verka i Sverige, samt slutligen att Sverige omgående inför ekonomiska sanktioner gentemot USA.

Vänsterpartiet i Växjö å sin sida kräver att skattelagstiftningen ändras så att löner över 100 000 i månaden blir ointressanta.

Medan ytterligare vänsterpartister från Skåne kräver att höginkomsttagare som tjänar över 350 000 kronor/år hårdbeskattas med 20 procent extra, och att
införskaffandet av maskiner i produktion som ersätter arbetskraft hårdbeskattas med 30 procent extra i så kallad straffskatt.

Ett parti som seriöst låter sig företrädas av människor med sådana åsikter förtjänar inte att tas på allvar. Vänsterpartiet är helt enkelt inte ett seriöst parti.
Det mest skrämmande är dock inte att vänsterpartiet har galna företrädare, utan att vänsterpartiet är en del av regeringsunderlaget i Sverige.
Ännu värre är att vänsterpartiet kommer att sitta i regeringen om sossarna och deras stödtrupper skulle vinna valet 2006.
Du dömmer alltså ut ett helt parti p.g.a. enskilda medlemmars åsikter? Jag vet inte vilket parti du sympatiserar med, men jag vågar nog lova dej att det finns en och annan tomte även i "ditt" parti.

/Vänsterpartist, Liberal, Antikonservativ, Antikapitalist

Wunder skrev:
Du dömmer alltså ut ett helt parti p.g.a. enskilda medlemmars åsikter? Jag vet inte vilket parti du sympatiserar med, men jag vågar nog lova dej att det finns en och annan tomte även i "ditt" parti.

Saken är väl den att det är rätt många... enskilda medlemmar med skumma ideer i det partiet, inte minst farbror partiledare...
Ett parti består väl av sina medlemmar eller?

Oh, debattkungen har anlänt, perfekt. Den här tråden kan bara bli bättre från och med nu.

Ukiwaza skrev:
Oj oj oj nu blir korvgubben verbannat. :D :D :D

När ska du snyta dig och komma in i matchen? :va

.....Jag har aldrig någonsin tänkt tanken på att rösta på vänsterpartiet och jag lär nog aldrig komma på den tanken i framtiden heller...
Men små barn roar sig lätt så du får gärna bemöda din ynkliga hjärna med att försöka komma på nya sätt att håna mig eftersom det är det enda du lyckats prestera här på SH sen Lucia...

Imponerande föresten att du hellre tog dig tid och skapade en NY användare för att håna mig istället för att göra det enda jag efterfrågat:
- Komma med ett enda konstruktivt inlägg. ETT... ETT enda.. Inte två, inte tre utan ETT enda inlägg som innehåller en åsikt och en motivering och gärna några argument om varför motparten i diskussionen har fel...

seyou skrev:
Hörde också att ett av deras vallöften var att skapa 200.000 nya jobb inom den offentliga sektorn. Allvarligt, tror dom på det själv. Ska dom lägga fram vallöften så behöver dom ju inte über-överdriva.

Dom säger som grisen (person) sa föra valet: "det var inget löfte utan en målsätning"

Richard skrev:

Jag kommunist? Nej.

Det är sällan jag brukar försvara amerikaners rättigheter i världen men på vilket sätt menar du att amerikanska medborgare i gemen ska hållas ansvarig för de korkade prylar deras regering gör? Ska vi utvisa alla kineser eller alla nordkoreaner (hur många det nu finns i sverige) bara för att deras regeringar bryter mot en mängd mänskliga rättigheter?

Tänk ett steg längre nästa gång.

Vilken svensk blatte tänkte du på förresten? Mehdi Gezali eller vad han hette fick ju komma förra året.

Apropå trådens första inlägg så finns det som sagt gott om tomtar med extrema åsikter i alla partier. Bara att leta under några stenar så finns det nog en och annan moderat eller kristdemokrat (eller socialdemokrat för den delen) som hamnar i jag-vägrar-ta-bort-skygglapparna-och-skyller-allt-på-[valfri orsak]-träsket

rimag skrev:
Syftade på att om det nu är så illa i samhället, så är det väl knappast amerikanernas fel heller. I och för sig är det ingen nyhet att vänstern ogillar USA.

Ok, men då är vi överens.

Last edited:
Droopy skrev:
Synd att så många kommunister valde att inte titta på Uppdrag Gransknings syn av kommunismen i Sverige, där det öppet redovisades planer på hur de svenska kommunisterna med Hermasson och senare Werner i spetsen spelade ryska moderpartiet i händerna, och till del styrdes därifrån.
Revolutionsplaner, krigsplaner och planläggning för sabotage av nationellt viktiga industrier fanns också med på programmet.

Ja det där var i sanning skrämmande saker. Något annat skrämmande är de slitna gamla klyschorna och lögnerna som dagens vänsterpartister använder för att skyla över sitt förflutna. De "visste inte"...."vi övergav kommunismkramandet 1977" och andra lögner.

Svårt att säga hur långt vänsterpartiets överlöperi gick. Vissa var säkert godhjärtade idealister och nyttiga idioter som man log snett åt i Kreml. Men det hindrar inte det faktum att partiet stödde bland de hemskaste totalitära slaktarregimerna i historien. Stater som bröt mot varenda mänsklig rättighet som fanns och inte tvekade att använda nackskott och tortyr för att tjäna kommunismen.

De drömska talen om Nordkoreas förträfflighet och hur vackert folket marscherande var ganska avslöjande. Likaså alla Ohlys gamla hemska uttalanden och lögner.

Ni vänsterpartister:Varför gratulerar man Kim Il Sung "Hjärtligt" och vill "utrycka vår höga värderingar av de stora insatser du gjort under decennier för Koreas arbetarklass och folk"?

Tyvärr så är det nog så att de som borde ta åt sig av programmet inte såg det eller avfärdade det som "högerpropaganda", de där blinda stackarna som förknippar ordet kommunism med en rosaskimrande fantasivärld ala Bibelns himmelrike och inte de fasor den fört med sig i den verkliga värld de flesta av oss andra lever i, den värld där tiotals miljoner människor inte längre lever på grund av den.

Kongo skrev:
Har sagt det förr , Komunister ÄR inte kloka! :3freak :kocko Tänk på det i valet!!
Saxat ur UNT,s insändare 10/1:
........................................................................................................
Var det vänsterns kongress - eller skämtade Killinggänget? 2006-01-10 00:00

I helgen som gick har vänsterpartiet hållit sin årliga kongress. En snabb titt på de motioner som skickats in och på vad de som är ombud på kongressen föreslår får en att bli klart mörkrädd. Tokigheterna är många och det får en stundtals att undra om det inte egentligen var Killinggänget som var i Göteborg och ironiserade över politiken.

För att bara ge några exempel på förslag från vänsterpartister som helt klart saknar all verklighetskontakt kan vi läsa vad kongressombudet Mikael Grapenholt från Skåne tycker.

Han vill att amerikanska medborgare nekas inträde i Sverige, och att alla amerikanska medborgare bosatta i Sverige utvisas om de inte avsäger sig sitt amerikanska medborgarskap, vidare att alla företag och verksamheter med amerikanska kopplingar förbjuds att verka i Sverige, samt slutligen att Sverige omgående inför ekonomiska sanktioner gentemot USA.

Vänsterpartiet i Växjö å sin sida kräver att skattelagstiftningen ändras så att löner över 100 000 i månaden blir ointressanta.

Medan ytterligare vänsterpartister från Skåne kräver att höginkomsttagare som tjänar över 350 000 kronor/år hårdbeskattas med 20 procent extra, och att
införskaffandet av maskiner i produktion som ersätter arbetskraft hårdbeskattas med 30 procent extra i så kallad straffskatt.

Ett parti som seriöst låter sig företrädas av människor med sådana åsikter förtjänar inte att tas på allvar. Vänsterpartiet är helt enkelt inte ett seriöst parti.
Det mest skrämmande är dock inte att vänsterpartiet har galna företrädare, utan att vänsterpartiet är en del av regeringsunderlaget i Sverige.
Ännu värre är att vänsterpartiet kommer att sitta i regeringen om sossarna och deras stödtrupper skulle vinna valet 2006.

Jag tycker att de som är absolut mest skrämmande är att det överhuvudtaget finns de som röstar på V, eller röstar på det partiet som har V som stödparti.

Citat av Ohly: "Det finns inget i kommunismens ideologi som leder till förtryck"

Dr.Bikes ordination för ett sådant uttalande är kort och gott:

Bifogat

• Dr.Bike surgeon.jpg
    Dr.Bike surgeon.jpg
    135.7 KB · Visningar: 41
Stortryne skrev:
Stämmer väl bra med att straffskatta alla maskiner som ersätter arbetskraft. Det är ju det alla maskiner gör :kocko
Hur många personer tror du att det går åt för att göra en mänsklig pyramid som ersätter en byggnadsställning?
Hur många personer på motionscyklar behövs för att ersätta en normal kärnreaktor?
O.s.v. m.m. etc...

App app app, är du säker på att en motionscykel borde få brukas i så fall, för att inte tala om själva kärnreaktorn..?
:)

Kongo skrev:

Ja här har vi mer, läs och njut. "Fredrik Ljungberg gör sport till porr"..

(http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,760154,00.html för att t ex kolla in bilden där flickan ser "plågad ut")

"Nu rasar vänsterpartister mot Fredrik Ljungberg.
Orsaken - hans lättklädda kalsongbilder.
- Genom sin reklamkampanj gör han sport till porr, säger Ingalill Swanström.
- Jag förstår inte varför man måste göra så stor grej av den här skiten som enbart används till att koppla ihop sensualism och fotboll, säger Ingalill Swanström, fritidspolitiker och distriktsstyrelsemedlem i Vänsterpartiet i Uppsala.
Hon syftar på Fredrik Ljungbergs underklädesreklam för klädmärket Calvin Klein. Swanström har själv dragit igång en kampanj där hon jobbar för att fotbolls-VM "inte ska bli porrigt, utan sportigt".
- Fredrik Ljungberg verkar vara en klipsk kille och jag är säker på att han har ett fett kontrakt. Men ställer han upp på syftet? Tjejen ser plågad ut och det bidrar enbart till en upphaussning kring sexualitet och VM, säger Swanström.

Trafficking i Tyskland
Kampanjen hon startat har sin grund i de bordeller som väntas byggas i Tyskland för att förse VM-publiken med sex.
- Det är inga tyska flickor som kommer att jobba på bordellerna, i förlängningen handlar det här om trafficking. Det blir inte bättre för att en rysk tjej utnyttjas för Ljungbergs syften.
Men hon är ju en supermodell?
- Ja, men det bidrar till att sensualisera hela VM och jag vet att jag har stöd från många partikamrater i denna fråga, säger hon.

Ohly håller inte med
Någon som inte håller med Swanström är dock Vänsterpartiets partiledare Lars Ohly. Han är en av många som varit mycket kritisk till bordellverksamheten under fotbolls-VM.
- Men jag tycker det är fel att knyta ihop frågan om bordeller och trafficking med en reklamkampanj. Det är klart att man kan ha synpunkter på kampanjen, men att jämföra den med det grova övervåld som förekommer vid trafficking känns förminskande, säger Ohly.

"Pågår hela tiden"
Och han får medhåll från Gudrun Schyman, talesperson för Feministiskt Initiativ.
- Användandet av idrottsmän- och kvinnor i sexualiserande reklam pågår hela tiden och det är klart att de väljer en person som är i ropet. Det är bra att det kommer fokus på skandalen runt förberedelserna av VM, men den skandalen kan inte jämföras med en reklamkampanj.
Sveriges representant för Calvin Klein, Hans Lindeblad, har valt att inte kommentera kritiken."

Last edited:
Dr.Bike skrev:
Citat av Ohly: "Det finns inget i kommunismens ideologi som leder till förtryck"

Dr.Bikes ordination för ett sådant uttalande är kort och gott:

:tummenupp :klappar kommunism ÄR förtryck :mattias

Wunder skrev:

Tror vänstern dömmer ut sig själva om jag ska vara ärlig. Finns inget annat parti som har så många tomtar som får komma till tals. Självsanering kallas det för.

/Antivänsterpartist

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...