Vänsterpacket förnekar sig inte

HanneZ skrev:
2542209 Slåss man för nåt bra du vet så får man göra precis vad man vill :gnissla. AFA står nästan lika lågt på min lista som nazister. Båda är förvirrade jävla pack som bara ställer till massa skit.

Visst är det. In med dem i finkan och skicka nyckeln i Östersjön.

/O

zoddri skrev:
2542264 Jepp, de syns en hel del i media men tack vare att runt 80% av mediafolket här i landet också ligger till vänster så ser vi inte regelrätta kampanjer mot dem.

Lite negativt skrivs det men tänk om någon nazistisk organisation gjorde en liknande aktion? Då skulle det inte dröja innan drevet gick och stora rubriker om "Stoppa Nazisternas attack mot demokratin" prydde kvällspressen. Det funkar liksom inte att skriva sånt om vänsterpackets aktivister..
80% av media är ju högervriden.

Skalman skrev:
2544935 När öppet rasistiska organisationer (typ NSF) demonstrerar, gör de det med slagord och marscheringar, i allmänhet utan bråk. Att det blir stökigt när de demonstrerar beror på att vänsterpacket samlas för att förstöra för dem genom att vandalisera allt som kommer i deras väg, samt att med våld anfalla rasisterna. Om rasisterna tillåtits utnyttja sin demokratiska rätt till demonstration hade det inte uppstått något våld eller skadegörelse.

När öppet vänsterextremistiska organisationer (typ AFA) demonstrerar, är våld och allmän skadegörelse det vanliga inslaget, vanligtvis utförda av helmaskerader demonstranter.

Nej, AFA är inte lika farliga som rasisterna. De är etter värre, de är ett ÄKTA hot mot demokratin.
Du verkar helt djävla snurrig ditt pucko.

Zee skrev:
2545078 Jag ler inombords när idioter pucklar på idioter. :tummenupp

Fortsätt.
Jag också, varför inte låsa in dom i en stor bur o sen öppna några timmar senare. Täääänk så många flugor det blir i en smäll :banana

epa skrev:
2545433 Du verkar helt djävla snurrig ditt pucko.

Kan du kanske utveckla det där? Vem är det som börjar använda våld när högerextremisterna demonstrerar? Är det helt enkelt så att de gör som KKK, dvs drar fram några utlänningar som de spöar skiten ur offentligt, samtidigt som de bränner Palestinaflaggor (jmf korsbränning)? Eller är det helt enkelt så att bråken uppstår när AFA+hangarounds kommer och stökar till det?

off-topic:
Naturligtvis är rassar och nassar ett pack som ska bekämpas. Men inte med våld, skadegörelse samt allmän vandalisering. Varför tror du SD vann så stor mark i Sverige och framförallt Skåne? Jo, de etablerade partierna bestämde sig för att leka tysta leken med dem, dvs de vägrade debattera. Vänsterpartiets representant i Malmö lämnade t.o.m. torgmötet när det visade sig att SD var med eftersom han/(hon? kommer inte ihåg) vägrade debattera med SD. Vad sänder detta för signaler? Jo, att V inte vill föra en demokratisk debatt. Det får också till effekt att SD får stå oemotsagda, när ingen vill debattera med dem, och eftersom SD:s politik mestadels är baserad på invandrar/integrationspolitiken samtidigt som integrationen i Skåne totalkollapsat, är i alla fall inte jag förvånad över valresultatet. Om de etablerade partierna bestämmer sig för att verkligen bjuda upp till debatt, så kommer det att visa sig att SD:s politik/manifest inte håller för en kritisk granskning utan istället ramlar sönder som ett illa byggt korthus. Men eftersom ingen tar detta steget är det många svenskar som inte ser igenom glashuset, utan accepterar SD:s politik utan omsvep.

on-topic:
Nå, du som nu är så smart, tala om för mig hur ofta högerdemonstrationer bestått av våld, vandalisering och skadegörelse. Tala sen också om för mig hur ofta samma sak sker när vänstern ger sig ut på korståg.

Förresten så heter det EPATRAKTOR, inte ESPATRAKTOR. Det finns moppefuckon, dags att införa en ny term - epafuckon?

Last edited:
Jag tycker att alla små anarkister som är ute och misshandlar folk och vandaliserar förtjänar lika mycket smisk, oavsett om de tillhör extremvänstern eller extremhögern.

Skalman skrev:
2545973 Förresten så heter det EPATRAKTOR, inte ESPATRAKTOR. Det finns moppefuckon, dags att införa en ny term - epafuckon?

Ja, alltså att ha ett smeknamn som både rimmar på ett töntigt italienskt fortskaffningsmedel och på ett fånigt talfel och som grädde på moset påminner om tidernas töntigaste uppfinning (epatraktorn) tar ta mig tusan priset.

:tummenupp

Markus skrev:
2546268 Ja, alltså att ha ett smeknamn som både rimmar på ett töntigt italienskt fortskaffningsmedel och på ett fånigt talfel och som grädde på moset påminner om tidernas töntigaste uppfinning (epatraktorn) tar ta mig tusan priset.

:tummenupp
Japp. Han är det männskliga kinderägget. :D

espa skrev:
2545433 Du verkar helt djävla snurrig ditt pucko.

Något som verkligen är puckat är att öppet deklarera att man äger en opel. Fast det kanske betraktas som värsta raggaråket i Horfors?

Skalman skrev:
off-topic:
Naturligtvis är rassar och nassar ett pack som ska bekämpas. Men inte med våld, skadegörelse samt allmän vandalisering. Varför tror du SD vann så stor mark i Sverige och framförallt Skåne? Jo, de etablerade partierna bestämde sig för att leka tysta leken med dem, dvs de vägrade debattera. Vänsterpartiets representant i Malmö lämnade t.o.m. torgmötet när det visade sig att SD var med eftersom han/(hon? kommer inte ihåg) vägrade debattera med SD. Vad sänder detta för signaler? Jo, att V inte vill föra en demokratisk debatt. Det får också till effekt att SD får stå oemotsagda, när ingen vill debattera med dem, och eftersom SD:s politik mestadels är baserad på invandrar/integrationspolitiken samtidigt som integrationen i Skåne totalkollapsat, är i alla fall inte jag förvånad över valresultatet. Om de etablerade partierna bestämmer sig för att verkligen bjuda upp till debatt, så kommer det att visa sig att SD:s politik/manifest inte håller för en kritisk granskning utan istället ramlar sönder som ett illa byggt korthus. Men eftersom ingen tar detta steget är det många svenskar som inte ser igenom glashuset, utan accepterar SD:s politik utan omsvep.

Mycket bra! SD och liknande pajaspartier måste få komma till tals och "bekämpas" i en öppen debatt, så som den oerhört begåvade John Stuart Mill formulerade det i sin "Om friheten" redan på 1850-talet. Märkligt att vi inte hunnit dit än i Sverige 2006. Tyskarna provade vår strategi på 20 och 30-talet och det gick mindre bra.

Som du säger hade en driven debattör från vilket som helst av de etablerade partierna fullständigt pulveriserat SD och visat att deras politik läcker som ett såll.

Chris Ash skrev:
2546823 Mycket bra! SD och liknande pajaspartier måste få komma till tals och "bekämpas" i en öppen debatt, så som den oerhört begåvade John Stuart Mill formulerade det i sin "Om friheten" redan på 1850-talet. Märkligt att vi inte hunnit dit än i Sverige 2006. Tyskarna provade vår strategi på 20 och 30-talet och det gick mindre bra.

Som du säger hade en driven debattör från vilket som helst av de etablerade partierna fullständigt pulveriserat SD och visat att deras politik läcker som ett såll.

Kan du kanske utveckla det där? Vem är det som börjar använda våld när högerextremisterna demonstrerar? Är det helt enkelt så att de gör som KKK, dvs drar fram några utlänningar som de spöar skiten ur offentligt, samtidigt som de bränner Palestinaflaggor (jmf korsbränning)? Eller är det helt enkelt så att bråken uppstår när AFA+hangarounds kommer och stökar till det?

on-topic:
Nå, du som nu är så smart, tala om för mig hur ofta högerdemonstrationer bestått av våld, vandalisering och skadegörelse. Tala sen också om för mig hur ofta samma sak sker när vänstern ger sig ut på korståg.

Förresten så heter det EPATRAKTOR, inte ESPATRAKTOR. Det finns moppefuckon, dags att införa en ny term - epafuckon?

Missade du inte något???

Ukiwaza skrev:
Missade du inte något???

Nej, AFA, nynazister och liknande småglin som springer runt och tuffar sig och slåss är harmlösa i det stora perspektivet även om de kan vara nog så hälsovådliga om man kommer i deras väg.

Att betydande delar av folket här nere röstar på SD är dock något helt annat och potentiellt oändligt mycket farligare.

Ukiwaza skrev:
2546878 on-topic:
Nå, du som nu är så smart, tala om för mig hur ofta högerdemonstrationer bestått av våld, vandalisering och skadegörelse.
Extremhögern har faktiskt lugnat ner sig ganska ordentligt de senaste tio åren. De har kanske kommit på att det inte är så smart att vara ute och slåss en massa eftersom det skapar negativ publicitet. Fast det hindrar dem ju t.ex. inte från att börja slåss lite på pridefestivalen...

Esquire skrev:
2546910 Extremhögern har faktiskt lugnat ner sig ganska ordentligt de senaste tio åren. De har kanske kommit på att det inte är så smart att vara ute och slåss en massa eftersom det skapar negativ publicitet.

Det var just det som var poängen. Skönt att det finns några som fattar i alla fall :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg