Vänsterpöbeln härjar fritt!

Vi gör som så, du postar listan på vilka som SKA avlyssnas, och vilka av deras mail som ska läsas.

Nej. Så gör vi inte alls. Du påstår något, jag menar att du har tagit det ur luften och då är det upp till dig att påvisa att du har rätt, inte upp till mig att bevisa att du har fel. Jag kan ha fel i att du har fel men det är din grej, om jag påstår att regeringen ska börja äta spädbarn till middag på rosabandetgalan så är det jag som får visa hur jag kom fram till det.

Lycka till, jag vet att du kommer misslyckas. :hej

Håll tillgodo.:)

Lag (2008:717) om signalspaning i försvarsunderrättelseverksamhet

Jag ser ingenstans att alla skall avlyssnas, har GuW hittat på det själv?

:confused:

Last edited:
Jag ser ingenstans att alla skall avlyssnas, har GuW hittat på det själv?

:confused:

"3 §
Inhämtning av signaler i tråd ska ske automatiserat. Sådan inhämtning får avse endast signaler som identifierats genom sökbegrepp. Även vid annan automatiserad inhämtning ska sökbegrepp användas för identifiering av signaler.

Sökbegreppen ska utformas och användas med respekt för enskildas personliga integritet och så att signalspaningen medför ett så begränsat integritetsintrång som möjligt."

Det vill säga, all trafik avlyssnas, om någon del av trafiken befinns intressant enligt sökbegreppen så granskas den vidare.
Dom erkänner dessutom i samma stycke att det ÄR ett intrång i den personliga integriteten, och att dom ska försöka begränsa det.

Fråga, vad är din uppfattning att SD's ståndpunkt är och vad baseras din uppfattning på?

1. Att SD:s ståndpunkt inte är värd någon större uppmärksamhet i sig.

2. Jag gillar thai-mat. Jag är också övertygad om att ifall jag skall få någon pension när jag blir stor, så måste det till rätt många arbetande människor. Fler än vad som skulle vara fallet om bara "svenskar" skulle arbeta. Det är alltså på det stora hela själviska skäl.:) (Jag skulle uppskatta om din eventuella kommentar till detta inte innehåller en massa tjafs om att det inte finns arbeten. Om jag skall få någon pension så måste arbeten skapas. Till svenskar och till invandrare.)

Jag vet ärligt inte varifrån denna paranoida tanke om att alla ska övervakas alá Stasi-modell kommer ifrån. Ibland funderar jag bara om det inte är väl bekvämt att alla TROR att övervakningen sker på ett sätt, men de är långt från sanningen. Ligger onekligen i vissa grupperingars intresse att lagen stoppas...

men men
Dröjer ju inte länge förrän alla olika typer av konspirationsteoretiker har ventilerat sina påhitt...
http://www.youtube.com/watch?v=lwKMxwKQjR4

Jag lämnar denna debatt därhän, jag har bara sagt vad jag anser, det får räcka

1. Att SD:s ståndpunkt inte är värd någon större uppmärksamhet i sig.

2. Jag gillar thai-mat. Jag är också övertygad om att ifall jag skall få någon pension när jag blir stor, så måste det till rätt många arbetande människor. Fler än vad som skulle vara fallet om bara "svenskar" skulle arbeta. Det är alltså på det stora hela själviska skäl.:) (Jag skulle uppskatta om din eventuella kommentar till detta inte innehåller en massa tjafs om att det inte finns arbeten. Om jag skall få någon pension så måste arbeten skapas. Till svenskar och till invandrare.)

1. Det är förstås ett legitimt ställningstagande, förutsatt att man vet vad deras ståndpunkt är. Vet du inte eller vill du inte redogöra för vad du tror?
2. Det finns väl ingen som emotsätter sig invandring i sig, har du läst kvällspressen för att bilda dig en "egen" uppfattning? :va

Ibland blir man besviketn på er i sörjan, har ni ingen koll eller låtsas ni bara? :confused:

"3 §
Inhämtning av signaler i tråd ska ske automatiserat. Sådan inhämtning får avse endast signaler som identifierats genom sökbegrepp. Även vid annan automatiserad inhämtning ska sökbegrepp användas för identifiering av signaler.

Sökbegreppen ska utformas och användas med respekt för enskildas personliga integritet och så att signalspaningen medför ett så begränsat integritetsintrång som möjligt."

Det vill säga, all trafik avlyssnas, om någon del av trafiken befinns intressant enligt sökbegreppen så granskas den vidare.
Dom erkänner dessutom i samma stycke att det ÄR ett intrång i den personliga integriteten, och att dom ska försöka begränsa det.

Med detta resonemang så blir det helt fel när tullen söker igenom inkommande gods/resenärer för att hitta narkotika. Jag köper inte argumentet, det är naturligtvis inte kul då man får sin väska genomsökt. Men jag vet varför det görs och jag förstår vilket samhälle vi väljer om vi förespråkar total frihet. Därför låter jag dem söka igenom väskan, för deras arbete är för allas bästa, jag är inte egoist. Jag är inte ett dugg intresserad av att någon kriminell typ ska få det lättare att smuggla in 5 kg heroin bara för att jag tycker det är obehagligt när de söker igenom min väska med smutsig tvätt från turkietresan. Jag har rent samvete och leverne, därför är jag inte orolig för kontroller.

Givetvis sker all myndighetsutövning såsom ett intrång i integriteten. Det är därför det kallas "myndighet", de är bemyndigade att genomföra kontroller. Bara för att samhället förändras så måste lagar och övervakning av farlig verksamhet följa med i förändringen.

1. Det är förstås ett legitimt ställningstagande, förutsatt att man vet vad deras ståndpunkt är. Vet du inte eller vill du inte redogöra för vad du tror?
2. Det finns väl ingen som emotsätter sig invandring i sig, har du läst kvällspressen för att bilda dig en "egen" uppfattning? :va

Ibland blir man besviketn på er i sörjan, har ni ingen koll eller låtsas ni bara? :confused:

Några citat från Sverigedemokraternas hemsida.

SD skrev:
Vi vill omvandla dagens skendemokrati till äkta demokrati, där alla får komma till tals.

SD skrev:
Sverige är ett sjukt samhälle, därför att medborgarna inte trivs. Bara en nationalistisk politik kan ge den trygghet och den omtanke som minskar kriminaliteten

SD skrev:
Ett befolkningsmässigt homogent samhälle har bättre förutsättningar att nå en fredlig och demokratisk utveckling, än en heterogen statsbildning.

Detta är några exempel på deras ståndpunkter. Jag tycker samtliga är lätt löjeväckande, liksom så mycket annat.

Självfallet kommer en hel del SD:s göranden och låtanden mig till del via media. Det är inte samma sak som att jag inte kan tänka själv.

Och om Jimmie Å skulle gilla någon invandrare så är det väl hans granne som är en hyvens kille, jobbar hårt o gör goda pizzor och inte ligger samhället till last.:död

Men nu är det inte SD tråden handlar om...

Med detta resonemang så blir det helt fel när tullen söker igenom inkommande gods/resenärer för att hitta narkotika.

FRA får jättegärna göra stickprovskontroller på vart hundrade mail jag skickar, eller var tusende eller vad nu tullen har för statistik på väsköppningskontrollerna.

Dom får givetvis kolla fler av mina mail om jag är misstänkt terrorsympatisk eller någonsin "haft något olagligt i väskan", det förväntar jag mig.

Men jag tror att du ganska snabbt skulle tröttna om alla skjortsömmar i allas väskor på alla flygningar skulle kontrolleras varje gång, utan hänvisning till vad dom söker.

Här handlar det om att all trafik ska screenas (efter vilka kriterier får vi inte veta) hela tiden, vad som leder till en närmare granskning får vi inte heller veta, vi får inte veta om vi har djupgranskats, om vi fortfarande är misstänkta för något och om dom ska bedriva fortsatt fördjupad granskning.

Sen kan systemet missbrukas, jösses vad det kan missbrukas, att söka efter vad som helst, vilket ord som helst, genom ett beslut som vi inte har någon insysn i.

Sedan så ska vi bedriva "utbyte" med andra länder, vad har dom för kriterier på vad som ska kollas?
Hur garanterar vi att inte dom hävdar att dom behöver en djupanalys av någon "misstänkt" av annnat än legitima skäl?

Väldigt många människor kör aldrig för fort med sina fordon, så då är det helt okej med en obligatorisk svart låda som inrapporterar alla hastighetsöverträdelser i realtid?

Jag har rent mjöl...

Näe, fy fan vilket 1984-samhälle det skulle bli va?

"Rent mjöl i påsen"-snack måste väl vara det sämsta argumentet för övervakning. Frågan man måste ställa sig är vem som avgör vad som är rent mjöl ipåsen och vilka som har det. Återigen ligger parallellen med Adolf nära.

Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

FRA får jättegärna göra stickprovskontroller på vart hundrade mail jag skickar, eller var tusende eller vad nu tullen har för statistik på väsköppningskontrollerna.

Dom får givetvis kolla fler av mina mail om jag är misstänkt terrorsympatisk eller någonsin "haft något olagligt i väskan", det förväntar jag mig.

Men jag tror att du ganska snabbt skulle tröttna om alla skjortsömmar i allas väskor på alla flygningar skulle kontrolleras varje gång, utan hänvisning till vad dom söker.

Här handlar det om att all trafik ska screenas (efter vilka kriterier får vi inte veta) hela tiden, vad som leder till en närmare granskning får vi inte heller veta, vi får inte veta om vi har djupgranskats, om vi fortfarande är misstänkta för något och om dom ska bedriva fortsatt fördjupad granskning.

Sen kan systemet missbrukas, jösses vad det kan missbrukas, att söka efter vad som helst, vilket ord som helst, genom ett beslut som vi inte har någon insysn i.

Sedan så ska vi bedriva "utbyte" med andra länder, vad har dom för kriterier på vad som ska kollas?
Hur garanterar vi att inte dom hävdar att dom behöver en djupanalys av någon "misstänkt" av annnat än legitima skäl?

FRA har ju samma grundmetod. Man väljer ut vilka som skall granskas lite mer ingående, precis som tullen. Testa att flyga med arméns ullfrotté och slitna jeans till stanstedt...

Man vill ju söka efter högriskbeteenden, då blir det mer effektivt att gå in och kolla. Det är ju en fysisk orimlighet, för att inte tala om ineffektivitet, att gå in och dubbelkolla alla uppslag. Varje tulltjänsteman med självaktning letar ju och sätter en yrkesheder i att försöka ta så många fula fiskar som möjligt. Utan att för den skull ha tvingat tusentals lågriskresenärer att ha öppnat väskan. Men det hindrar ju inte att de står där och tittar ut över lokalen över alla som har anlänt, vare sig det sker via övervakningskameror eller "live".

I alla myndighetsutövningar så sker kontroller.

Man kan inte å ena sidan sitta på fikarasten och skälla på polisen för att de inte sätter dit pedofiler, om inte det samtidigt sker kontroller av internettrafiken med avseende på surfvanor. Det är ju i huvudsak så man nystar upp dessa hemska brott.

Givetvis så kan ju inte FRA berätta exakt hur de sorterar vilket som skall granskas närmare. FRA är en myndighet som i princip ALDRIG varit ute i blåsväder pga skandaler, trots 68år!!

Trots att denna myndighet har skyddat vår demokrati sedan Det är ju rätt så anmärkningsvärt efter 68sårs arbete dygnet runt för att skydda våra gränser. Personer på myndigheten blivit dödade av sovjetiska flygvapnet i tjänsten.

Jag kan bara säga att denna medvetna smutskastning som skett på en av våra mera plikttrogna myndigheter sedan andra världskriget tangerar till skamligt.

Att vräka skit och osanningar över vad som görs och hur funkar ju i all evighet. FRA kommer aldrig att avslöja hur och med vilka exakta sökbegrepp kontrollerna sker, så där kommer vi aldrig få svar. Bara där får man ju en klar indikation om att denna myndighet gör sitt jobb väl och har respekt för tystnadsplikt och integritet. Nämn någon annan svensk myndighet som vi kan säga det om...??

I de flesta andra länder så värdesätter man folk som jobbar med underrättelsearbete, men inte i Sverige. Här ser man IB-agenter i varje djäkla buske och när på en narcisistisk dröm om att just sitt eget liv skulle vara så förbannat intressant att ens dagliga e-post måste antagligen hela tiden läsas av folk på FRA. In your dreams...

FRA skall inte göra någon egen avlyssning utan jobbar på beställning och de är inte uppkopplade än vad jag vet i alla knytpunkter mot ytlandet.

Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Det där är ju ett riktigt dåligt argument, du kan applicera det på polismakten oavsett om de har avlyssningsapparatur.

I förhållande till alla andra fiheter vi inte har, aldrig haft eller aldrig kommer få så ter sig en eventuell läsning av ett av mina förmodligen ointressanta mail som väldigt ointressant faktiskt.

Jag kan bara säga att denna medvetna smutskastning som skett på en av våra mera plikttrogna myndigheter sedan andra världskriget tangerar till skamligt.

Det här handlar inte om FRA, det kunde givetvis vara Säpo eller vilken organisation som helst som gavs i uppdrag att faktiskt göra jobbet. Problemet är att man genom lagstiftningen öppnar upp möjligheter för staten att göra intrång i människors integritet på ett sätt som tidigare varit helt otänkbart. Det är en enorm skillnad på att övervaka den som är misstänkt för brott och på att övervaka alla medborgare.
Även om lagen specifikt anger för vilka syften övervakningen får ske, t ex strategiska förhållanden avseende internationell terrorism och annan grov gränsöverskridande brottslighet som kan hota väsentliga nationella intressen, så behövs det inte särskilt mycket tankeverksamhet för att inse att vill man så kan ganska mycket subsumeras under ett dylikt uttryck, som därmed kan utgöra skäl för omfattande övervakning, trots att brottsmisstanke saknas mot den enskilde. För egen del finner jag det tämligen blåögt om man inte ens ser risken för en Orwellsk samhällsutveckling i detta. I den bästa av världar kan det säkert fungera jättebra, men det faktum att lagen nu öppnar möjligheter som tidigare ej funnits att övervaka människor som ej är misstänkta för brott, ger också en risk för missbruk av möjligheterna.
Sen bör man se lagstiftningen i ett större perspektiv. Vi har en trend i dagens samhälle, att människors integritet, mänskliga fri- och rättigheter, demokrati etc. får stå tillbaka för andra intressen. Med tanke på hur många människor som blött och dött för att vi skall få dessa fri- och rättigheter etc, är det anmärkningsvärt hur lätt det nu är för våra politiker att med ett enkelt pennstreck inskränka dessa ånyo. FRA-lagen är en del i denna trend och vem vet hur den fortsatta utvecklingen blir. Det finns all anledning att vara oroad, även om man har "rent mjöl i påsen".

Det här kan bli en bra samlingstråd, SD-FRA-AFA-vänsterpack-Fredrik Malm-tråden. :mattias

Frågan är nu vad Anne Ramberg tycker, eller är hon och handlar smink månne? :confused:

Fredrik Malm-tråden. :mattias

:

Ah, nu googlade jag vem han var. Trodde vi pratade om den där äcklige bleke som brukar spy ut sitt hat mot Israel och alla svenskar som inte förstår allt det braiga med islam. Andreas Malm heter han visst, skrev nån skitbok för ett tag sen. Men han är minst lika ful i alla fall. :D

Bifogat

• malmm.jpg
    malmm.jpg
    2.9 KB · Visningar: 132
Last edited:
Frågan är nu vad Anne Ramberg tycker, eller är hon och handlar smink månne? :confused:

Vad gäller FRA-lagen, ökad övervakning, ökad användning av tvångsmedel, mänskliga fri- och rättigheter etc. vågar jag nog påstå att hon tycker i princip detsamma som majoriteten av svenska jurister, vare sig de befinner sig i advokatsamfundets hägn eller någon annanstans, nämligen att dagens lagstiftare i mångt tar alldeles för lättvindigt på dessa frågor.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti