Fredrik Malm kritiserade husguden Jimmy Å så jag förstår om de är arJa på honom.
http://svt.se/2.35188/1.1734914/ake...ighetsforankring?lid=puff_1734992&lpos=rubrik
Åfan, jag visste faktiskt inte att Markus var något större fan av Jimmie Å.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fredrik Malm kritiserade husguden Jimmy Å så jag förstår om de är arJa på honom.
http://svt.se/2.35188/1.1734914/ake...ighetsforankring?lid=puff_1734992&lpos=rubrik
Att ondgöra sig över FRA-lagen har många sidor, en nackdel är att många missar vad den egentligen är till för. Jag själv anser att FRA skall ges fullmakt att studera dessa sidor av samhället utan restriktioner. För att bevara demokratin måste man ibland skapa begränsningar i densamma.
Allt hänger ihop
FRA-lagen, extremistiska element med våld på schemat och polisens insatser eller förmågan till densamma. Jag utgår från att Säpo gör vad de kan, betvivlar starkt att de skulle hålla dessa extrema element bakom ryggen på något sätt.
Håller med föregående talare om att det är samma skit höger/vänster.
Det är svårt att generalisera finns idioter på båda sidor, likväl som det finns ytterst farliga element på båda sidor.
...
Hur kul är det att få all sin privata e-post/internet-trafik läst och analyserad för att man har skrivit "följer du med och bombar bulten på lördag om inte snuten är där" och FRA filtret hickar till vid ordet "bomba" och "snuten"?
Apropå Hampus, som för övrigt hette Hannes, så såg jag Fredrik Malm på ARN igår. Något i mig sade att jag inte gillar honom, har för mig att han är gnällig? Eller är det bara ful han är?![]()
Säpo och polisen hade rätt att avlyssna misstänkta brottslingar långt innan FRA, skillnaden var bara att då krävdes någon forma av misstanke om brott som en domare ansåg vara tillräckliga innan dom fick avlyssna.
FRA ska avlyssna allt och alla, hela tiden!
Det är ett jävulskt ingrepp i den personliga integriteten.
Jag har inget emot att brottslingar får inskränkningar i sin personliga, och faktiskt i FN lagstadgade, rätt till privatliv.
Det har ju i stor skala kartlagts vänsterfolk tidigare, IB affären, låter den bekant?
Hur kul är det att få all sin privata e-post/internet-trafik läst och analyserad för att man har skrivit "följer du med och bombar bulten på lördag om inte snuten är där" och FRA filtret hickar till vid ordet "bomba" och "snuten"?
De som jobbar på FRA är ju inga monster utan liv själva, de är otrogna, porrsurfar och slangar hem filmer precis som merparten svensson gör.
Vad säger att inte en regering som är så hårda med att tvinga ut långtidssjukskrivna i arbetslivet att dom drar in bidraget för cancerpatienter bestämmer sig för att använda FRA till att jaga bidragsfuskare och svartjobbare om ett år eller så när FRA hypen har lagt sig?
Vad säger att dom inte väljer att filtrera och bokföra politiska åsikter om fem år?
...
De är ju fullkomligt ointresserade av sådant som folk tror att de är intresserade av. ...
Du har på det stora hela rätt i allt du skrivit om FRA, men du kan väl inte på fullt allvar mena att det bara är nuvarande regering som skulle kunna missbruka övervakningsmöjligheterna? Har du glömt epitetet "Bodströmsamhället" och vem det är uppkallat efter?
Du har på det stora hela rätt i allt du skrivit om FRA, men du kan väl inte på fullt allvar mena att det bara är nuvarande regering som skulle kunna missbruka övervakningsmöjligheterna? Har du glömt epitetet "Bodströmsamhället" och vem det är uppkallat efter?
FRA ska avlyssna allt och alla, hela tiden!
Inget av det där är som tur är sant så därför kan man sova gott även i natt.![]()
Inget av det där är som tur är sant så därför kan man sova gott även i natt.![]()
Åfan, jag visste faktiskt inte att Markus var något större fan av Jimmie Å.
Bodström är ju otvivelaktigt en idiot när det kommer till de här frågorna.
Man kan ju även spinna vidare på det och fråga sig om man verkligen vill medverka till att statsmakten får en förfinad övervakningsapparat, betald och sanktionerad och klar. Vem vet vad det är för dårar som hamnar i regeringställning i framtiden. För att dra det till sin (något populistiska) spets så vill jag minnas att även gamle adolf kom till makten via val.
Ge exvis ärkefårskallen åkesson en ministerpost i framtiden med ett fullt utvecklat övervakningsystem där han kan sitta på sin fritid och kontrollera undersåtarnas ariska värderingar. Kul!
Vad är inte sant?
Att alla ska övervakas hela tiden?
Att filtret förmodligen kommer att sortera ut meddelanden baserat på vissa trigg-ord för att sedan skicka vidare för manuell granskning?
Att folk som har fasnat i filtret en gång kommer att övervakas extra noga?
Jag har till och med startat en tråd om hur bra han klär sig så lite impad är jag allt!
Men det stämmer som korvgubbe skriver, Fredrik var den första i en lång rad politiker att gå in i debatt med Jimmie vilket så klart renderade i liberal-slakt men ändå skall vägas in till fördel för Den Fule i Dunjackan på ARN, kul att han öppnade pandoras box, right?![]()
Följande, som du skrev, är mig veterligen inte sant:
- FRA ska avlyssna allt och alla, hela tiden!
- Hur kul är det att få all sin privata e-post/internet-trafik läst
Har jag fel? Visa lagtexen, tack.
Debatt om SD:s hjärtefråga har alltför länge saknats i det här landet. Därmed inte sagt att SD:s ståndpunkt i saken är värd någon större uppmärksamhet i sig.
Har jag fel? Visa lagtexen, tack.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden