Jag kan iallafall lova att jag inte skulle ge nyckeln till där jag ska bo till en bärplockare, eller låta dom göra nånting utan övervakning om där finns saker att stjäla. Polackerna är dock inte värst utan det är vitryssarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Personligen anser jag att arbetslösa pack är dom värsta.honkiie skrev:Jag kan iallafall lova att jag inte skulle ge nyckeln till där jag ska bo till en bärplockare, eller låta dom göra nånting utan övervakning om där finns saker att stjäla. Polackerna är dock inte värst utan det är vitryssarna.
Pratar vi fortfarande om bärplockare eller människor i allmänhet?HanneZ skrev:Personligen anser jag att arbetslösa pack är dom värsta.
Har du någonsin hört talas om en arbetslös bärplockare?honkiie skrev:Pratar vi fortfarande om bärplockare eller människor i allmänhet?
Det vore iofs också dumt av bärplockarna att vara här vid den här tiden på året.Markus skrev:Det vore ju faktiskt extremt fånigt att ge nyckeln till en bärplockare om man vill ha måleriarbete utfört.
Det beror på hur man ser det. Är du upprörd eller nånting? Jag menar iallafall att jag inte litar en sekund på människor från vitryssland eller polen som kommer och säsongsarbetar under sommaren/hösten iallafall.HanneZ skrev:Har du någonsin hört talas om en arbetslös bärplockare?
Markus skrev:Solan, är inte du fackligt aktiv?![]()
Markus skrev:...som dricker upp din sprit, kopierar dina hemnycklar, använder takfärg på väggarna och så vidare.![]()
Ringo skrev:Ja, tänk vad kul polacken har som sliter i din sketna lägenhet under julen. "Mer polacker åt folket" för att dom ska göra jobb som du är för lat för att utföra? Den här tråden är nervärderande. Du är vidrig.
honkiie skrev:Det beror på hur man ser det. Är du upprörd eller nånting? Jag menar iallafall att jag inte litar en sekund på människor från vitryssland eller polen som kommer och säsongsarbetar under sommaren/hösten iallafall.
Ok, missförstod lite. Trodde jag trampat på nån tå och gjort dig lite sur eller nåntingHanneZ skrev:Upprörd? Nej! Litar på arbetslösa pack? Nej!

honkiie skrev:Ok, missförstod lite. Trodde jag trampat på nån tå och gjort dig lite sur eller nånting![]()
Edit: ja just det, inbördes beundran, förlåt swedie banna mig inteMarkus skrev:Sluta smöra, han sågar ju dig.
![]()
Blanco skrev:Jo jag är knegare.... Men jag skulle aaaaldrig ligga med någons fru....
Inte ens om jag skulle hem till Fadde o jobba....![]()

Solan skrev:För att det här inte ska misstolkas kan jag även lägga till att detta inte är något svartjobb.
Ringo skrev:Ja, tänk vad kul polacken har som sliter i din sketna lägenhet under julen. "Mer polacker åt folket" för att dom ska göra jobb som du är för lat för att utföra? Den här tråden är nervärderande. Du är vidrig.
Ten-0 skrev:Då måste jag fråga hur mycket betalar du för dessa "polacker" och varifrån har du hyrt dom?![]()
För mig är det samma sak som svart uppgörelse.Solan skrev:Jag betalar dom 100kr/tim och får kvitto på det.
Moms och skatt betalar dom i Polen.
morlock skrev:För mig är det samma sak som svart uppgörelse.
Så länge inget tillfaller staten så ser jag ingen skillnad på det.Solan skrev:Varför?
Inom EU så är det vad jag förstår helt lagligt att göra på det här sättet.
morlock skrev:Så länge inget tillfaller staten så ser jag ingen skillnad på det.
morlock skrev:Så länge inget tillfaller staten så ser jag ingen skillnad på det.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |