Välkommna till Uddevallas egna forum.

Backdraft skrev:
Vartifrån uttrycket "hockeyfrilla" kommer ifrån är jag inte 100% säker på, men om jag inte minns fel så hade många (däribland en hel del hockeyspelare) på 80-talet en aning längre hår just i nacken. Särskilt vanligt var det väl i det forna Sovjetunionen? Dessutom var Sovjetunionen en stor hockeynation. Jag kan lika gärna ha hittat på världens mest inkorrekta story, rätta mig om jag har fel någon! :kocko

BTW = By The Way = Jo du förresten...typ!

Det var Tjeckerna som skapade "trenden" .. dom började väl redan på 70-talet om jag inte minns fel..

Poffer skrev:
:kocko :va :kocko Vad menas?? :gnissla
Du kan komma på va du vill, bara du orkar putta upp den för trottoarkanten på torget :hihi Det är ju dit resan går! :lol :D Det FINNS INGA restriktioner för storlek, bara den orkar hålla hastighetsbegränsningen... Har för mig att det va 125:or med vid nåt tillfälle.. DYK upp, förresten är du ju föreslagen som president, med klubb och allt :tummenupp :tummenupp

sanntur skrev:
Du kan komma på va du vill, bara du orkar putta upp den för trottoarkanten på torget :hihi Det är ju dit resan går! :lol :D Det FINNS INGA restriktioner för storlek, bara den orkar hålla hastighetsbegränsningen... Har för mig att det va 125:or med vid nåt tillfälle.. DYK upp, förresten är du ju föreslagen som president, med klubb och allt :tummenupp :tummenupp

Hehe, jag var med och åkte med 125:an när jag hade den. Men det jag syftade på var att det inte funkade att köra med den. Varvade nästan ut den hela turen, så jag hade aldrig vågat ta ut den på en sån tur igen :P President, klubb? Nu fattar jag inte mycket :tungan

Poffer skrev:
Hehe, jag var med och åkte med 125:an när jag hade den. Men det jag syftade på var att det inte funkade att köra med den. Varvade nästan ut den hela turen, så jag hade aldrig vågat ta ut den på en sån tur igen :P President, klubb? Nu fattar jag inte mycket :tungan
Jag trodde DU va "Ceritus MC" kanske "fel antagande" av mig...

sanntur skrev:
Jag trodde DU va "Ceritus MC" kanske "fel antagande" av mig...

Hehe, vi var bara fyra åkare som var med i Ceritus MC så det blev ingen större hit :P Och något presidentskap blev det inte för min del, mer delat ledarskap :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT