Välja TRX 850 eller VTR1000F?

TRX eller Firestorm?


  • Antal röstningar
    0
Nä, okej. Har för mig att jag sett siffror på 0.8-0.9 l/mil i nåt test.

Nej det är helt galet! Klart allt beror ju på hur hojen används:hihi Var i Norge nyss på
Lite hojsemester, körde ungefär 22 mil sen tankade jag
Och då hade inte lampan för reserven tänts. Min kanske är extremt snål
Men bränsleförbrukning är det minsta problemet för mig. Å andra sidan
Lyssna på en Vtr med slipon så lär du tycka att 1,0 lit/mil är ok:yoparty

Tilläggas att jag stollekörde när tillfälle ibland gavs och touringkörde när det var aktuellt:3freak

Ps jag är inget Vtr färgad:kär
 
Last edited:
VTR är som Harley, alltså dussinhojar.......TRX är ovanligare och därmed mer unik...och snyggare. :crash
 
VTR är som Harley, alltså dussinhojar.......TRX är ovanligare och därmed mer unik...och snyggare. :crash

Kör du en Mastiff förstår jag om du tycker att TRX'en är snyggare :rolleyes:
 
Hehe, nu ska vi va snälla mot varandra.

Ska klämma på en VTR i veckan som sagt. I slutändan lär kommer det koka ner till vad som finns ute på marknaden just nu (tips på fina hojar välkomnas). De TRX:er jag sett ute kan väl i bästa fall beskrivas som i bruksskick men rätt slitna (tror jag). Då kommer en välvårdad VTR med en schysst högdraget slipon prioriteras före. Så här långt in på säsongen vill jag inte hålla på och mecka och fixa utan ut och köra.

Mysigt VTR-ljud :tuttar
 
Jag älskar TRX:en och tycker den har en skönare utstrålning än VTR:en som känns väldigt diffus och försöker vara allt möjligt samtidigt.

Köp TRX!
 
Jag har ägt båda modellerna, och skulle sätta pengarna på Hondan.
Min TRX drog olja (2 dl/100mil) trots att "motorn ska vara så himla bra". Den hade ryckig transmission och en tendens att baktända när den var kall.
VTR:en drog 0,65 liter/mil blandad körning men var i övrigt bättre på allt..
Tydligen ska senaste årsmodellen av Firestorm ha insprutning vilket låter som en fördel.

Lycka till! :hej
 
Jag har haft TRX och det var ett sorgebarn. Förordar VTR.

Edit; Här har jag gjort en viktig ändring. Tack för påpekandet, Gustav O!
 
Last edited:
Bra ljud? :va
Lät som min Toyota Starlet efter jag råkade köra ner för en brant kant som klippte mellanröret.
 
En av forumets veteraner föresatte sig att bygga om sin TRX till en endurance-replika. Vet dock inte hur långt han kom:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?26994-Endurancereplika-nu-d%E5

Och här har du en riktigt fint ombyggd och välljudande 850:

http://youtu.be/3hYKOBigDa4

Gjorde just en 10-årsbump av den tråden, hehe.

Jepp den TRX:en har jag inte undgått. Grymt snygg nytolkning.
Är den typen av dämpare laglig i Sverige? Eller går man bara på db?
 
Japp helt riktigt, det känns att 900 motorn utvecklats ordentligt. Mycket lättare dessutom.
Till hösten skall det i oversizeventiler och öka upp kompressionen till där JE kolvarna låg (kör wiseco i denna motor) :yoparty
 
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

Back
Top