Välja TRX 850 eller VTR1000F?

TRX eller Firestorm?

• Antal röstningar
    0
TRX är ju grymt ful, VTR också egentligen. Är SP1 långt utanför budget eller bara ointressant?

Ni gör det f-n inte lättare för mig :va men stort tack för alla synpunkter :tummenupp

Det är det forumet är till för... :rolleyes:

Det lockar med TRX:en att den är lite udda. Hipsterkompatibel(?). Det jag läst om den är just att det inte hade gjort ont men en 30 hästar till.

Helt sant. Men användbart register är bredare på TRX än VTR, även om effekten är mycket lägre. 30 hkr går att fixa i TRX om man har en del (mycket) pengar över. 10 hkr går att fixa med relativt lite pengar.

Utseende: TRX
Ljud: Firestorm Den som tycker det har inte hört en TRX med Akra 2-1 eller specialsytt 2-2...
Ekonomi: TRX. Drar 1/3 mindre soppa
Moddning: TRX(?) Inte frågetecken. Väldigt mycket saker som sving, bakfälg, bromsar, gaffel och annat skoj från YZF750, YZF600, R6, R1 passar rakt av eller ganska enkelt på TRX. Vad passar på Hondan...?
Komfort: Beror på din körning... TRX är ganska liten och smal jämfört med VTR.
Effekt: Firestorm

Köp Hondan! Man ska vara lite udda för att gilla TRX:en ärligt talat. Den är mer Ducati än den är japansk effekt-twin.

Last edited:
TRX'en snyggare? :glömdet
Jag tror du behöver gå till en optiker :tuttar

Jag brukar glida omkring i stan och lyssna på mitt VTR soundtrack ganska ofta (är illa tvungen då jag bor på en ö som endast är ansluten till stan xD ) och om man inte har något emot djävligt varma vader och lår så funkar det oklanderligt :tummenupp

Har även testat den på bana lite grann, och trots skitbakomspakarna-syndromet så går det att komma runt banan utan att för den delen vara sist :rolleyes:

Så VTR för hela slanten tycker jag, TRX är juh inte ens en riktig twin :katt (V-Twin annars fåre va)

VTR:en ser ju lite ut som en sporthoj, men det är rätt stor skillnad i chassi och annat mot t.ex. en tidig R1:a. Man ska med andra ord inte tro att man köper en sporthoj utan kåpor om man väljer en VTR, utan det är ett ganska mycket mer komfort-betonat paket. TRX:en har jag aldrig kört, så kan inte uttala mig om den.

Smaken är som baken men jag tycker grunden med rörramen är snyggare på TRX. Köper jag VTR ska det införskaffas någon form av kompletterande underkåpa. Har sett en del såna lyckade lösningar. TRX:en har ju folk spårat ur och gjort många lyckade olika lösningar med. Allt ifrån modernt rejsigt till nakenhoj eller klassisk caféräser och den verkar funka till allt.

SP1/2 är en gammal favorit :kär och en modell jag var sugen på i vevan kring R1/ZX9R men det är ju ett annat segment. Jag vill inte in bland supersporthojjarna igen utan tänkte mig något lite enklare och mindre extremt fast för den skull inget tråkigt.

Hoppas kunna lösa en provkörning med en VTR nästa vecka. Kanske även går med TRX. Synd man inte känner nån som har, testa Blockethoj utan att köpa känns lite sådär mot ägaren om jag ska vara ärlig men svårt att lösa på annat. De finns ju inte i butik direkt.

Kanske även går med TRX. Synd man inte känner nån som har, testa Blockethoj utan att köpa känns lite sådär mot ägaren om jag ska vara ärlig men svårt att lösa på annat. De finns ju inte i butik direkt.
Kolla TRX-tråden som sagt. Finns några åkare i Sthlm-trakten med mer eller mindre standardbetonade och trimmade TRX. Nån kanske är snäll? :)

Skön förnyelse
2006%5C12%5C26%5Cbikepics-755644-full.jpg

Riktigt fet
index.php

Galet cool
2013-04-28,13.13.53.jpg

Gillar helkåpa på VTR:en
VTR1000-3.jpg

Uppdragna rör är inte dumt.
MetisseVTR1000F.jpg

Snyggt uppdaterad med kåpor och bakdel
251_0_5_3_vtr%201000%20f%20firestorm_Submitted%20by%20anonymous%20user..jpg

Uppdragna rör är helskönt, ljudet kommer närmre öronen :banana
Den sista bilden där är väl en SP-1'a?

Har läst att Hondan drar mycket soppa. Den har liten tank också (16 l), ingen bra kombo...

Upp till -01 lilla tanken (16l) sen 19 l med ny instrumentering och HISS
Har själv den lilla tanken och tycker bränsleförbrukningen
Inte är ett problem . Ligger runt 0,6

Lycka till med ditt val av Honda mc:brynad

Satt själv å funderade mellan just Trx å Fajjerstorm fina hojar båda två men sen bestämde jag mej för en Trx. Fast det sket ju sej när jag såg en äldre Ducati ss på blocket med fina mods:kär

TRX850 var min första hoj, körde ca 1300-1400 mil med den. Om du är +190cm kanske sadeln är lite låg? Annars tyckte jag effekten räckte även på 90-vägar, på motorväg var den givetvis lite för långsam för att kännas rapp o sportig.

Upp till -01 lilla tanken (16l) sen 19 l med ny instrumentering och HISS
Har själv den lilla tanken och tycker bränsleförbrukningen
Inte är ett problem . Ligger runt 0,6

Lycka till med ditt val av Honda mc:brynad

VTR 1000F, 2001 och framåt har 19 liter i bl.a Europa medans USA hojarna fick behålla 16l tanken av ngn mysko anledning.

[Någon hade redan svarat, såg jag alldeles nyss]

Nä, okej. Har för mig att jag sett siffror på 0.8-0.9 l/mil i nåt test.

Brorsan har en TRX 850 (som ev. är till salu).
Jag har kört rätt mkt på den och det är verkligen en underbar landsvägshoj!

Visst, VTR:en är nog lite "modernare", men TRXen är riktigt rolig på slingriga vägar!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!