Välja TRX 850 eller VTR1000F?

TRX eller Firestorm?

• Antal röstningar
    0
Vinkeln har mindre påverkan än tändföljden. 270 japansk parallelltwin blir i praktiken motorgång som japansk 90 vinkeltwin. Normalt tänder parallelltwin vid 180, dvs en kolv uppe och en nere.

Aha, på så vis. =) Tackar och bockar.:tummenupp

VTR provkörd. Betyg: 3+
Riktigt behaglig körställning, sportig utan att vara extrem/jobbig. Den kan jag nog klämma en del mil på om det skulle vara så. Trodde den skulle ha ännu bättre bottendrag, det kom ju så småningom men jag trodde det skulle skilja ännu mer mot en radfyra. Klart godkänd knuff när den börjar sparka. Tyvärr originalpipor på så ljudet var menlöst (skulle isf göra ett byte till Micron). Den känns som en stabil och ok "allt-i-allo" men som behöver lite mer karaktär - andra pipor, lättare styling/pimpning (men vad?), tweakade inställningar (dämpare, dynojet mm).

TL1000S eller R.. Men S:en är smidigare, dock 10 hk färre än R:en, men lättare.. En grym v-twin för lagom peng!

Japp helt riktigt, det känns att 900 motorn utvecklats ordentligt. Mycket lättare dessutom.
Till hösten skall det i oversizeventiler och öka upp kompressionen till där JE kolvarna låg (kör wiseco i denna motor) :yoparty

Sätt en klänning på en gris, ge grisen ett gymkort och PT, räds inte lite anabola och vips har man fortfarande en gris, men en gris som är flickvänsmaterial.

Grymt bygge, skönt urspårat!:tummenupp (Har nog pepåkat det förr).

Då så. För att summera. Firestorm, helt ok men det var inte vad jag letade efter. Skulle kolla en TRX men den hann dö på ena cylindern strax innan jag skulle kika på den. Snöpligt (fast bättre då än senare). Iväg på semester och råkade som ett sidospår på en Mille. Härlig motor men sliten som f*n (efter ägare nr 15+...). Hade hunnit spana in ytterligare en intressant hoj som låg lite mitt emellan dessa:

Fulsnygg(?)
Europé
Fackverksram
Karaktär
Muller
+20k på budget

Fick span på ett grymt intressant objekt neråt landet och...
Nån som kan gissa vad jag fick med mig hem?
Hint, bakdelen är inte original. :tungan

sg1yea.jpg

Nope, men bakramen är... Om än möjligen lite sågad.

Original Ducati alltså. 900 SS. Så nära TRX man kan komma utan att faktiskt köpa en. ;)

:tummenupp

TRX:n kvarstår att upptäcka. Är fortfarande nyfiken och ska se till att få till en provkörning vid tillfälle. Men den här gången blev det mycket riktigt en 900 SSie Sennaversion som fått ett av Ferrita handbyggt helsystem anpassat till en single seat. Kärlek på två hjul :kär

1z6tvuu.jpg

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...