Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
gladh skrev:Jag vet vilka samhällsformer jag associerar dina tankar med. Vet du själv.
Domifuling skrev:Du drar en hel del förhastade slutsatser, du mår nog bäst själv om du slutar med det. Jag är helt säker på att du inte känner mig tillräckligt för att komma med dina äckliga påhopp. Så håll käften.
gladh skrev:Jag anser att vi redan har något bra att förvalta och förfina. Jag tror inte på utopier jag tror på realiteter, och för den delen (som jag redan påpekat) ett humanistiskt samhälle.
Domifuling skrev:Nej jag vet inte vad du syftar på
korvgubbe skrev:Har väl all rätt att utrycka min åsikt när du svart på vitt skriver att en ung person är värd mer än en gammal och att en brottsling skall hamna sist i kön för vård. Du säger ju själv att vissa är mer värda än andra och i mina värld är detta en mäniskosyn som påminner alldeless för mycket om de som utövades på trettio och fyrtiotalet...
....
Domifuling skrev:Möjligtvis ett falskt humanistiskt samhälle. Newflash, din dröm håller på att förtvinna, eller är du blind för sanningen?
gladh skrev:Ok, klarspråk då.
Jag associerar dina tankar om ett högre värde i enskillda "goda" despoter, som har förmåga att förändra så att samhällskroppen gör sig av med de tärande individerna,med valfri totalitär diktatur.
gladh skrev:Det förutsätter att du sitter inne med sanningen[tm].
gladh
Domifuling skrev:Sedan anser jag faktiskt inte att bara för hitler å gänget va idioter så ska man förkasta allt dom gjorde. Det dom gjorde som är vettigt får inte bli ovettigt pga att dom smutskastade det, då vinner dom i längden. Ungefär precis som diskutionerna som va ifall man ska få sjunga svenska nationalsången i skolan eller inte, och allt pga idioter som har svenska flaggan på armen och är rasister. Men var så god, ta ut ovanstående ur sitt sammanhang å anklaga mig för att va rasist, fjolla.
Domifuling skrev:Du försöker få allt jag säger svart vitt och vinkla det som naziist propaganda, varför?
. Men var så god, ta ut ovanstående ur sitt sammanhang å anklaga mig för att va rasist, fjolla.
Domifuling skrev:Tycker du det blir bättre och bättre i sverige? Ser du något som oroar dig?
gladh skrev:Nu börjar det bli riktigt intressant. Skrämmande, men riktigt intressant.
Vad, exakt vad, var det som Adolf & Co hade att komma med som vi skall bevara och åter igen försöka oss på i vårt samhälle. Skippa flagga och nationalsångsdebatten, för det måste väl vara något vettigare än intorkad nationalism som är bevarandevärt?
gladh
korvgubbe skrev:Du kan väl redogöra för vilka meningar som du ansåg vara personangrepp!
Historiskt - jajamensan.
Jag frågade inte hur det ser ut gentemot vår omvärld.Kort perspektiv - riktigt hyggligt sett till vår omvärld.
Domifuling skrev:Hitler sket han också, är man nasse varje gång man går på dass? Om du läser igen så ser du att jag ingenstans påstod att hitler gjorde vettiga saker utan att jag levererade en åsikt. Men jag är nog ganska övertygad om att något han gjorde va vettigt. Jag försökte leverera en mening som tyvärr blåste dig helt över huvudet. Håller du inte alls med i vad jag menade, förstår du inte eller gör du dig bara till för att "sätta dit mig"?
Vad var det som hitler gjorde som va bra?Domifuling skrev:Hitler sket han också, är man nasse varje gång man går på dass? Om du läser igen så ser du att jag ingenstans påstod att hitler gjorde vettiga saker utan att jag levererade en åsikt. Men jag är nog ganska övertygad om att något han gjorde va vettigt. Jag försökte leverera en mening som tyvärr blåste dig helt över huvudet. Håller du inte alls med i vad jag menade, förstår du inte eller gör du dig bara till för att "sätta dit mig"?
Domifuling skrev:JA, genom att dra in bidragen. Se till att dom får jobba för pengarna, alternativt får hjälp på vägen så dom sedan kan jobba för pengarna. Uppfostran kallas det för.
Själv då? Du har kommit med lika mycket konstruktivt i denna tråden som knarkarna jag försörjer.
Hur mycket skatt betalar du själv / år?
Du han byggde faktiskt autabahn o så wvbubbla, det du!!!HanneZ skrev:Vad var det som hitler gjorde som va bra?
gladh skrev:Jag behöver inte göra mig till för att "sätta dit dig" det klarar du av så bra själv. För hur vill du att vi ska tolka följande:
"Sedan anser jag faktiskt inte att bara för hitler å gänget va idioter så ska man förkasta allt dom gjorde."
Vad var det som var så bra? Vad är det vi inte ska förkasta, förutom att gå på toaletten om man har behov att lätta på trycket?
gladh
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |