Välavlönat högrisk/slitjobb!?

Werzion skrev:
har en kompis i min ålder (20) som impulsköpte en biljett till frankrike i lördags och åkte samma dag till franska främlingslegionen... dessutom kan nissen inte franska... :3freak härligt mobbad han kommer bli, men ändå "good luck, have fun" till honom :yoparty

Vad gör man där och hur länge är folk där?

Freddy82 skrev:

Man skickas ut till kongo på en gång! och får kriga äta små barn och va konstant krigs målad, sen får man ALDRIG gå ur heller, om man gör det så blir man jagad av ninjas resten av sitt liv! Eller hur va det nu....

Jocke W skrev:
Man skickas ut till kongo på en gång! och får kriga äta små barn och va konstant krigs målad, sen får man ALDRIG gå ur heller, om man gör det så blir man jagad av ninjas resten av sitt liv! Eller hur va det nu....
:rofl :yoparty

mamma säger att jag inte får bli legosoldat.:(

Lönnmördare måste ju vara schysst pröjs för. Va det inte nån som erbjöd typ en mille för att mörda nåra stycken. Är nog ganska bra timpeng. :tomten
Vill man hålla sig inom lagens gränser så är det väl bara o dra o fiska krabba i kanada. Har hört att måla och rengöra oljetankers ska vara ganska schysst pröjs oxå. Vart man får tag på dessa trevliga tjänster kan jag dock inte bistå med. Men sök så får du säkert nåt kul du kan söka.

fiskare på island är väl kanska bra betalt... var på island i sommras och pappan i familjen om jag bode hos skulle ut på någon trålare. ca 4 - 500 000 beronde på växel kurs för 6 månaders jobb... (ute på sjön 4 v i land 4 v ) men man tröttnar nog på sjö-sjukan efter ett par dagar :gråta

Freon_leon skrev:
fiskare på island är väl kanska bra betalt... var på island i sommras och pappan i familjen om jag bode hos skulle ut på någon trålare. ca 4 - 500 000 beronde på växel kurs för 6 månaders jobb... (ute på sjön 4 v i land 4 v ) men man tröttnar nog på sjö-sjukan efter ett par dagar :gråta

Pjosk! Man är bara ordentligt sjö sjuk en gång! sen får man sina sjöben.

:piratsmily

Stolten skrev:
Tänkte kolla om någon vet något välavlönat högrisk ellet skitjobb? Typ oljeplattform i Norge eller fiska blåval vid Island :3freak ?

Gärna någon hemsida eller liknande, eller vad som helst egentligen.. :)

MVH Mattias
Prova vården.. nej visst fan, det skulle vara välavlönat också!!

Werzion skrev:
har en kompis i min ålder (20) som impulsköpte en biljett till frankrike i lördags och åkte samma dag till franska främlingslegionen... dessutom kan nissen inte franska... :3freak härligt mobbad han kommer bli, men ändå "good luck, have fun" till honom :yoparty

Paolo Robertos värsting polare tog väl värvning i f-legion

"jag som tyckte jag var kaxig, där kan man snacka om riktiga mördare"

eller hur han nu uttryckte sig

Freddy82 skrev:
"...After serving in the Legion for three years (out of a five-year initial enlistment), the legionnaire is allowed to apply for French citizenship. Furthermore, a soldier harmed in combat for France is also allowed to apply for French citizenship under a provision known as "Français par le sang versé" ("French by spilled blood")...."
[Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/French_Foreign_Legion ]

http://www.legion-recrute.com/ang/index.html

//\//\

Mojje skrev:
"...After serving in the Legion for three years (out of a five-year initial enlistment), the legionnaire is allowed to apply for French citizenship. Furthermore, a soldier harmed in combat for France is also allowed to apply for French citizenship under a provision known as "Français par le sang versé" ("French by spilled blood")...."
[Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/French_Foreign_Legion ]

http://www.legion-recrute.com/ang/index.html

//\//\

Ballt!

prulle skrev:
Annars jobba på krysningsfartyg i asien. dom har ca 30 000 i lön (kommer inte ihåg vilken befatning, tror det va vanlig simpel mattros)

Har du någon källhänvisning till det påståendet?

blacktriple skrev:
Har du någon källhänvisning till det påståendet?

Detta är en sanning med modifikation. Man kan tjäna ganska stora stålar på kryssningsfartyg men inte utan utbildning (sjö/maskinbefälsskola). Vanliga matroser på dessa båtar är asiater och jobbar 8 månader och är lediga 2...

Werzion skrev:

Enligt dokumentärer så spelar nationalitet ingen roll, alla lär sig, allla lika. Dom har lektioner i språk vad jag vill minnas.

Enchantment skrev:
Detta är en sanning med modifikation. Man kan tjäna ganska stora stålar på kryssningsfartyg men inte utan utbildning (sjö/maskinbefälsskola). Vanliga matroser på dessa båtar är asiater och jobbar 8 månader och är lediga 2...

Vad gör dom resterande 2 månader då? eller har dom bara 10 månader på ett år i Asien?

Enchantment skrev:
+ Att de inte ens är i närheten av några 30000 kr.

twinner skrev:
Vad gör dom resterande 2 månader då? eller har dom bara 10 månader på ett år i Asien?
Ehh va? De jobbar 8 månader ombord, lediga 2. Sen jobba 8 månader till und so weiter.

twinner skrev:
Enligt dokumentärer så spelar nationalitet ingen roll, alla lär sig, allla lika. Dom har lektioner i språk vad jag vill minnas.

Jamen hallå, jag skrev ju att dom jobbar åtta månader och är lediga två. Skrev inte hur mycket dom jobbar per år. :tungan

Edit: Nu var du snabbare Thermal

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...