Vägval Trollhättan med omnejd?

Phoenix69

Wheelie-Trainee
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Den Retta -09
Tjena!
Jag och flickvännen ska ta hojarna ner till Trollhättan nu i Juli och hälsa på släkten,så jag tänkte ta en repa eller två runt och kolla vägarna nere hos er.Men var åker man?? Nån som har några tips på slingrig och bra väg?

Sen kanske nån vänlig själ har tips på bra väg ner från Sundsvall,kommer troligt vis köra via Falun och Borlänge,men sen blir det många vägar att välja på :rolleyes:
Någon som har pejl på hur underlaget/skicket är på vägarna?:va

Finns faktiskt en del roliga vägar att köra här:)
Backamo vägen mellan Lilla Edet och Ljungskile, Sollebrun-Nossebro, Munkedal-Färgelanda sen finns det ett flertal sköna vägar vid Dalsland.

Från Borlänge och neråt har jag själv kört med hoj och mitt tips är att ta småvägar mot Karlskoga.

Sen är det bara att åka utmed östra sidan av Vänern via Degerfors, Gullspång, Götene, Lidköpning osv...

Är ni i närheten av Mellerud så måste (:fakta) ni åka till Håverud och köra över Brudfjället!
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3693727&postcount=2097

Den vägen såg ju kanon ut:tummenupp den blir det åka av på :yoparty,hittade brudfjällsvägen,men var kör man för att komma till brudfjället då? Tar man av nånstans efter den vägen,eller?

Från Borlänge och neråt har jag själv kört med hoj och mitt tips är att ta småvägar mot Karlskoga.

Sen är det bara att åka utmed östra sidan av Vänern via Degerfors, Gullspång, Götene, Lidköpning osv...

Tack Chili! Du har just sparat mej ett par timmars huvudbry på hitta.se,då var rutten klar:banana då är det bara tankning å packning kvar, sen bär det av:cool:

Last edited:
Har spånat runt på vägarna via satelitbilder och jag måste säga att ni har det förjäkla bra där nere! Jämför man era slätstrukna kringlor med våra kuperade potatisåkrar till vägar så inser man ju att man bor på helt fel breddgrad :mad:
Det blir nog en hel del mil på bågen runt i dalsland:rock

Har sett på Mcitrollhattan.se att ni har Onsdagskörningar med samling 17.30 vid shell,men såvitt jag har sett så finns det 2 st....är det den vid Lextorpskolan eller den i Skogstorpa?

Har spånat runt på vägarna via satelitbilder och jag måste säga att ni har det förjäkla bra där nere! Jämför man era slätstrukna kringlor med våra kuperade potatisåkrar till vägar så inser man ju att man bor på helt fel breddgrad :mad:
Det blir nog en hel del mil på bågen runt i dalsland:rock

Har sett på Mcitrollhattan.se att ni har Onsdagskörningar med samling 17.30 vid shell,men såvitt jag har sett så finns det 2 st....är det den vid Lextorpskolan eller den i Skogstorpa?

Dalsland e fint likaså skaraborg, fullt me 70 vägar som man kan dra på lite,
macken som avses e nog den inne i "stan"

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul