väder och skvaller Gälleråsen 6-7 / 9

Måste ha vatt mina svettdroppar ni fick på visiret eftersom ni låg efter mig :tuttar :D :)

Eftersom jag låg närmast bakom dig så måste det varit exackt så! Kul för dig att du fick komma före mig för en gångs skull!:D BRA kört! Det var inget snack! Fast du var lite mesig i starten va???:)

Vad är det som varit så illa de tidigare tävlingarna i år?:va

Just. Fattar inte??? Det mesta är väl ganska bra, särskilt när man betänker att det mesta jobbet görs av frivilliga.

Last edited:
Vart tog Niki vägen? Han var ju med på kvalet men finns inte med på listan från race?

Körde rakt fram i ejes på gul flagg ansågs vara osäker körning under gulflagg och diskades. En komentar till detta, är väl att.
Om man tycker det är säkrare att köra rakt fram än att ta kurvan i den farten man kommer med,
borde inte det vara säkrare för funkisarna:confused:

alltså han ville nog bromsa senare än han kunde,som många andra oxå gör i Ejes.[/QUOTE

Nå må du roe deg ned. Grunnen til at jeg kræsjet i deg var fordi du plutselig korrigerte sporet ditt i svingen! Du stod jo faen meg nesten stille! Sånn som jeg ser det hadde det aldri skjedd hvis du ikke hadde kjørt rookie spor!

Angående oljesølet så prøvde jeg å få rødflagget løpet men funksjonærene ville ikke høre på meg. Beklager at 6 til måtte ut å spise grus....

Men det var väl en jävla tur att jag vurpade då, då slipper du ju sitta och fundera på om jag skulle bli diskad eller inte!

Lite svårt att se hela vägen ner till ingången på esset så man såg inte mer än att du körde av. Hur gick det till? Det var ju "ganska" nära redan första varvet ut på start/mål... :)

Det är bra att tävlingsledningen sätter ner foten när inte förare respekterar gulflagg.

Men i det här fallet är det en dommarskandal.

Första 4 varven va det ju ett pärlband av hojjar som krigade om platserna. Inte lätt att göra så bra varvtid då.

Efter varv 8 flaggades det olja. Och vid varv 10 börade varvningarna. Inte så lätt att göra sina snabbaste var då heller.

Kvar finns varv 5-7. Då var det gulflagg och förarna körde tider som ligger ca 1 sek långsammare än sina personbästa. Pga att dom kör lungt vid gulflagg förbi ejjes.

Förarna har alltså kört med respekt förbi gulflaggen (förutom den föraren som körde om vid gulflaggen, och han borde straffas). Men efter som dom inte lyckades lägga några snabba varv som motsvarar deras egna nivå dom första 4 varven när det var klunga, och heller inte från varv 8 och framåt när det var olja på banan samtidigt som dom skulle köra om varvningar, så ska dom alltså straffas. :va

Skandal i stora mått.

Till dom förare som blev drabbade av det här beslutet kan jag bara säga att den ursprungliga resultatlistan är den som gäller i mina ögon. Jävligt bra kört grabbar. :tummenupp

Och mera konstigt blir det om man kollar vilka förare som inte fick straff.
Kristoffer Rosenlund krigade med Lukas Ockelfeldt under hela racet.
Kristoffer gjorde sitt näst snabbaste varv under gulflagg någon tiondel långsammare än sitt snabbaste. Men han fick inget straff. Luckas fick straff.

Samma med Jörgen Andersson. Näst snabbaste varv under gulflagg. Inget straff där heller.

Martin Pärtelpoeg som vann enligt nya tabellen körde dom flesta varven på 1.09 tider. Men lyckades köra 4 varv på 1.08 tider. Varav 1 eller 2 st på gulflagg.
Det snabbaste av dom 4st 1.08 tiderna va dock inte på gulflagg. Och han klarar sig från straff.

Min bedömning är att samtliga förare har tagit det en aning lugnare förbi gulflaggen. Dessvärre har olja och varvningar gjort att dom tvingats till ännu långsammare varvtider på dom varven det inte var gulflagg.

Överklaga beslutet och ta tillbaka era poäng :tummenupp

Sen tycker jag att både Martin , Jörgen och Kristoffer kört både fort och bra. Och jag missunnar inte era poäng. Men man ska förtjäna dom på banan, inte via regelvidriga beslut.

...... skrek till funktionärerna att "DET ÄR OLJA PÅ BANAN" under lång tid men det tog flera varv innan någon reagerade (detta enligt Rasmus som gick omkull några varv senare). ........

"Oljeflaggan" var väl ute hela tiden efter varv 4, eller? Men som sagt, det var väl fler som trodde att den hänvisade till skräpet som låg kvar i yttern och det är väl knappast funktionärernas fel, de kan ju inte mycket mer än vifta med flaggan och släpa undan skrotet... Vad de kunde gjort med facit i hand skulle ju i så fall varit att slänga ut lite saneringssand så att man förstod att det var olja där. Men funktionärerna på den posteringen hade väl liksom fullt upp ändå kanske......Jag tycker nog funktionärernas agerande uppe i ejes var i mina ögon fullt korrekt.....

/mina få ören

alltså han ville nog bromsa senare än han kunde,som många andra oxå gör i Ejes.[/QUOTE

Nå må du roe deg ned. Grunnen til at jeg kræsjet i deg var fordi du plutselig korrigerte sporet ditt i svingen! Du stod jo faen meg nesten stille! Sånn som jeg ser det hadde det aldri skjedd hvis du ikke hadde kjørt rookie spor!

Angående oljesølet så prøvde jeg å få rødflagget løpet men funksjonærene ville ikke høre på meg. Beklager at 6 til måtte ut å spise grus....

:tummenupp

En annan konstig grejj som hände var att funkisarna i Ejjes anmälde mig som krashad.

Jerry Linden gjorde magplask framför mig i inbromsningen till Ejjes. Jag fick då räta upp hojjen och köra raktfram för att inte köra på Jerrys Hoj.

Sen körde jag ut på banan igen och fortsatte mitt kval.

När jag dagen efter skulle ut på Warmup, blev jag stoppad. Jag och hojjen skulle besiktigas pga krash i Ejjes. Tog någon minut att förklara att jag inte alls krashat och inte alls hade lust att åka till besiktning.

Lite svårt att se hela vägen ner till ingången på esset så man såg inte mer än att du körde av. Hur gick det till? Det var ju "ganska" nära redan första varvet ut på start/mål... :)

Norrbaggen bromsade om mig efter rakan, jag försökte ta tillbaka min placering innan dubbelhögern men var då utanför torrspåret och lyckades inte få stopp tillräckligt, det slutade med att jag körde in i hans bakdäck...

Raceincident inget annat!

Körde rakt fram i ejes på gul flagg ansågs vara osäker körning under gulflagg och diskades. En komentar till detta, är väl att.
Om man tycker det är säkrare att köra rakt fram än att ta kurvan i den farten man kommer med,
borde inte det vara säkrare för funkisarna:confused:

Jepp så var det, tog escapen av bekvämlighets skäl där och då. Och ju mer jag har tänkt på det i efterhand desto säkrare och förnuftigare verkar det med tanke på att Ejes är en snäv kurva och eftersom det var gulflagg så kunde det ju ha varit både hojar förare samt funkisar där. Synd att en postering har uppfattat det som att jag "bromsade på mig" och rapporterat till TL.

Tråkigt när straffet är både felaktigt och blir så pass hårt p.g.a. tidigare misstag som man redan har blivit bestraffad för.

Annars var det ett grymt race i R1000:tummenupp
Tråkigt att jag inte fick vara med å fightas:mad:

Nån som vet hur man gör en vädjan?/#65

Om du inte har lämnat in en protest till tävlingsledningen mot beslutet, så kan du i stället spara dina pengar och använda till något du kan ha mer nytta av!

Det tas inte upp något fall för vädjan, om inte det funnits en protest med i bilden.

Men det var väl en jävla tur att jag vurpade då, då slipper du ju sitta och fundera på om jag skulle bli diskad eller inte!

Ja tack för att du gjorde det :tummenupp
Men jag funderar ändå, kan ju hända mig nästa gång eller någon annan!

Om du inte har lämnat in en protest till tävlingsledningen mot beslutet, så kan du i stället spara dina pengar och använda till något du kan ha mer nytta av!

Det tas inte upp något fall för vädjan, om inte det funnits en protest med i bilden.

tävlingsledningen sa till oss att om vi ville kan vi skicka in en vädjan

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...