väder och skvaller Gälleråsen 6-7 / 9

Helt rätt! Jag håller med om att det är en bra regel. Fortfarande hävdar jag att jag körde respektfull förbi gulflaggen.
Det blir lite för mycket av en bedömningssport om TL ska kunna bedömma om det var respektfullt eller inte så de gjorde nog rätt i detta fall.
 
Så du såg oljeflaggen iaf då...:)

Fan, jag kanske är överkänslig och ser saker som inte finns!:D

Såg den och förstod också varvför många gick av där efteråt.... Trodde väl som många andra att den var för de delar av motorcyklar som låg kvar i ytterböjen samt i gruset, ända tills jag gick ett lite vidare spår och var på väg av hojen med en gång, det låg ju tydligen en stor oljefäck där mä!

Fick du regndroppar på visiret var det ju säkert så men jag märkte faktiskt inget (inte Morgan eller Micke heller), så det kan ju inte varit så väldigt många stänk. Och som sagt jag har ingen skadeglädje och "lider" med er som blev bestraffade men det är ju lite detta som efterlysts av många, åtgärder om man inte slår av tillräckligt på gulflagg. Och som vi ju är överens om så är ju regeln till 99% rätt och man bestraffar för snabbaste varv under gulflagg, och förmodligen kommer det bli lite skillnad efter detta (i alla fall för er fartdårar som håller fullt förbi de gula flaggorna:tungan !) och många kommer nog backa av ytterligare nu. Som sagt väldigt synd att det blev så "disskutalbelt" denna gång när man verkligen försökte följa regelboken.
 
Såg den och förstod också varvför många gick av där efteråt.... Trodde väl som många andra att den var för de delar av motorcyklar som låg kvar i ytterböjen samt i gruset, ända tills jag gick ett lite vidare spår och var på väg av hojen med en gång, det låg ju tydligen en stor oljefäck där mä!

Fick du regndroppar på visiret var det ju säkert så men jag märkte faktiskt inget (inte Morgan eller Micke heller), så det kan ju inte varit så väldigt många stänk. Och som sagt jag har ingen skadeglädje och "lider" med er som blev bestraffade men det är ju lite detta som efterlysts av många, åtgärder om man inte slår av tillräckligt på gulflagg. Och som vi ju är överens om så är ju regeln till 99% rätt och man bestraffar för snabbaste varv under gulflagg, och förmodligen kommer det bli lite skillnad efter detta (i alla fall för er fartdårar som håller fullt förbi de gula flaggorna:tungan !) och många kommer nog backa av ytterligare nu. Som sagt väldigt synd att det blev så "disskutalbelt" denna gång när man verkligen försökte följa regelboken.

hör o häpna inga krascher i R1000:yoparty :D :D :D
 
Jag fick med bestraffningen, som jag tycker var väldigt hård, hade mitt snabbaste varv på varv 6 och jag slog av ordentligt in i ejes varje varv för det var olja i utkanten på banan. Man tappar inte så mycket tid i ejes, Det var ju gulflagg mer eller mindre hela recet i ejes för en hoj låg i ytterkant på kurvan. Dom sa att mellan varv 4-8 var det gulflagg o då "fick" man inte ha sitt snabbaste varv. men det är ju då man fått upp tempo även om man slår av där kan man köra fotare på andra delar av banan. Det var gulflagg efter varv 8 med men då spelade det ingen roll... Jag fårstår reglen men tycker i detta fallet (där 6 av topp 9 fick straffet) att det hade räckt med en skarp tillsägning. Dom flesta som fick straffet körde för att ta sig till EM finalen men tappade många viktiga poäng här. Jag kommer överklaga till Svemo så får vi se. /#65
 
Jag fick med bestraffningen, som jag tycker var väldigt hård, hade mitt snabbaste varv på varv 6 och jag slog av ordentligt in i ejes varje varv för det var olja i utkanten på banan. Man tappar inte så mycket tid i ejes, Det var ju gulflagg mer eller mindre hela recet i ejes för en hoj låg i ytterkant på kurvan. Dom sa att mellan varv 4-8 var det gulflagg o då "fick" man inte ha sitt snabbaste varv. men det är ju då man fått upp tempo även om man slår av där kan man köra fotare på andra delar av banan. Det var gulflagg efter varv 8 med men då spelade det ingen roll... Jag fårstår reglen men tycker i detta fallet (där 6 av topp 9 fick straffet) att det hade räckt med en skarp tillsägning. Dom flesta som fick straffet körde för att ta sig till EM finalen men tappade många viktiga poäng här. Jag kommer överklaga till Svemo så får vi se. /#65

:tummenupp
 
Jag fick med bestraffningen, som jag tycker var väldigt hård, hade mitt snabbaste varv på varv 6 och jag slog av ordentligt in i ejes varje varv för det var olja i utkanten på banan. Man tappar inte så mycket tid i ejes, Det var ju gulflagg mer eller mindre hela recet i ejes för en hoj låg i ytterkant på kurvan. Dom sa att mellan varv 4-8 var det gulflagg o då "fick" man inte ha sitt snabbaste varv. men det är ju då man fått upp tempo även om man slår av där kan man köra fotare på andra delar av banan. Det var gulflagg efter varv 8 med men då spelade det ingen roll... Jag fårstår reglen men tycker i detta fallet (där 6 av topp 9 fick straffet) att det hade räckt med en skarp tillsägning. Dom flesta som fick straffet körde för att ta sig till EM finalen men tappade många viktiga poäng här. Jag kommer överklaga till Svemo så får vi se. /#65

Funderar oxå på att överklaga pga, att i detta fall borde dom kommit med en bättre ide. Som du säger så blev man varm i kläderna. Jag körde endast en halv träning i fredas, inte ens ett helt kval i lördas och ingen warm up i söndas pga förkylning så mina bästa tider kommer inte dom 3 första varven på racet utan senare även om jag sänker farten i Ejes. Låg även 1,5 sek över PB. Riktit sorjligt att man ska behöva bli less på svensk roadracing under sin första säsong. Det blir ju bara värre:va
 
Jag fick med bestraffningen, som jag tycker var väldigt hård, hade mitt snabbaste varv på varv 6 och jag slog av ordentligt in i ejes varje varv för det var olja i utkanten på banan. Man tappar inte så mycket tid i ejes, Det var ju gulflagg mer eller mindre hela recet i ejes för en hoj låg i ytterkant på kurvan. Dom sa att mellan varv 4-8 var det gulflagg o då "fick" man inte ha sitt snabbaste varv. men det är ju då man fått upp tempo även om man slår av där kan man köra fotare på andra delar av banan. Det var gulflagg efter varv 8 med men då spelade det ingen roll... Jag fårstår reglen men tycker i detta fallet (där 6 av topp 9 fick straffet) att det hade räckt med en skarp tillsägning. Dom flesta som fick straffet körde för att ta sig till EM finalen men tappade många viktiga poäng här. Jag kommer överklaga till Svemo så får vi se. /#65

Jag är också sugen på att göra detta, mest för att om man INTE gör det så erkänner man ju att man är skyldig. Licksomm...
 
Situationen under Superstock racet såg väldigt illa ut från läktaren.
Det var gulflagg under flera varv då varken funktionärer eller förare var i närheten av banan. Vi förmodade att det var för att dom lät den vita hojen ligga kvar. Varför dom inte plockade bort den förstår jag inte.

Jag tyckte att dom borde ha rödflaggat racet när dom ser att det är olja och att flera förare går omkull av just den anledningen.
 
Situationen under Superstock racet såg väldigt illa ut från läktaren.
Det var gulflagg under flera varv då varken funktionärer eller förare var i närheten av banan. Vi förmodade att det var för att dom lät den vita hojen ligga kvar. Varför dom inte plockade bort den förstår jag inte.

Jag tyckte att dom borde ha rödflaggat racet när dom ser att det är olja och att flera förare går omkull av just den anledningen.

Det blir ju inte bättre av att en av de förare som gick omkull först tydligen stod och skrek till funktionärerna att "DET ÄR OLJA PÅ BANAN" under lång tid men det tog flera varv innan någon reagerade (detta enligt Rasmus som gick omkull några varv senare). Synd att det tog sådan tid.
 
Situationen und
Det var gulflagg under flera varv då varken funktionärer eller förare var i närheten av banan. Vi förmodade att det var för att dom lät den vita hojen ligga kvar. Varför dom inte plockade bort den förstår jag inte.
Såg att de lyfte hojjen och försökte rulla bort men la ner den ganska snabbt igen och plockade bort en annan hoj som låg ner, vet ej om den var så sabbad att de inte kunde rulla iväg den eller om den andra låg mer i vägen.
 
Det blir ju inte bättre av att en av de förare som gick omkull först tydligen stod och skrek till funktionärerna att "DET ÄR OLJA PÅ BANAN" under lång tid men det tog flera varv innan någon reagerade (detta enligt Rasmus som gick omkull några varv senare). Synd att det tog sådan tid.

första killen som gick omkull var pga rookie inbromsning/omkörning. Körde rakt in i sidan i mej.:confused:
 
Såg den och förstod också varvför många gick av där efteråt.... Trodde väl som många andra att den var för de delar av motorcyklar som låg kvar i ytterböjen samt i gruset, ända tills jag gick ett lite vidare spår och var på väg av hojen med en gång, det låg ju tydligen en stor oljefäck där mä!

Fick du regndroppar på visiret var det ju säkert så men jag märkte faktiskt inget (inte Morgan eller Micke heller), så det kan ju inte varit så väldigt många stänk. Och som sagt jag har ingen skadeglädje och "lider" med er som blev bestraffade men det är ju lite detta som efterlysts av många, åtgärder om man inte slår av tillräckligt på gulflagg. Och som vi ju är överens om så är ju regeln till 99% rätt och man bestraffar för snabbaste varv under gulflagg, och förmodligen kommer det bli lite skillnad efter detta (i alla fall för er fartdårar som håller fullt förbi de gula flaggorna:tungan !) och många kommer nog backa av ytterligare nu. Som sagt väldigt synd att det blev så "disskutalbelt" denna gång när man verkligen försökte följa regelboken.

Måste ha vatt mina svettdroppar ni fick på visiret eftersom ni låg efter mig :tuttar :D :)
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top