Väder inför SO på Åsen till helgen!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Så här kan man läsa:

En högtrycksrygg drar in över landet och ser ut att stanna i söder nästa vecka ut. Norrland bör dock räkna med fortsatt molnigt väder. I söder byggs stackmoln upp dagtid och en del skurar blir det MEN solen ska kunna vara lite duktigare än den ser ut att bli i början på veckan. 13-18 grader lokalt 20 i söder.

Ska nog kunna gå vägen det här :banana

nej nej nej !!!

Nej inget regn !!! jag ska ju ta min fjärde raka seger var det ju tänkt !!! :yoparty

Packalén skrev:
Jag vill ha regn, regn, regn och mera regn.....

Jag hinner inte få hem ventiler till den ritkiga motorn :4skrika Så det blir till att åka med std motorn på finalen :huvet

Fint det. Mina tre fungerande cylindrar lämnar nog ungefär lika mycket effekt som din orginalmotor så vi får väl ligga o hjälpas åt på rakan.

Tobbe - det blir inget med det. Får räcka nu så du inte blir för dryg o kaxig!

Packalén skrev:
Jag vill ha regn, regn, regn och mera regn.....

Jag hinner inte få hem ventiler till den ritkiga motorn :4skrika Så det blir till att åka med std motorn på finalen :huvet
Don Quixote skrev:
Fint det. Mina tre fungerande cylindrar lämnar nog ungefär lika mycket effekt som din orginalmotor så vi får väl ligga o hjälpas åt på rakan.

Tobbe - det blir inget med det. Får räcka nu så du inte blir för dryg o kaxig!
Sluta bråka nu o håll gas genom depåböjen istället så blir ni inte omkörda! ;)

alakhai skrev:
Sluta bråka nu o håll gas genom depåböjen istället så blir ni inte omkörda! ;)

Nah :gnissla Det är så otäckt att gasa när det lutar. Rädd o ramla!

Don Quixote skrev:
Nah :gnissla Det är så otäckt att gasa när det lutar. Rädd o ramla!
Ja jo, jag vet det med... Men man borde lära sig!! :tungan Sökte ju ett litet påhopp från Packalén med, dyker säkert upp!! :hihi

Ska också upp o göra ett nytt försök på Åsen, verkar dock som jag måste stryka fredagsträningen..

alakhai skrev:
Ja jo, jag vet det med... Men man borde lära sig!! :tungan Sökte ju ett litet påhopp från Packalén med, dyker säkert upp!! :hihi

Ska också upp o göra ett nytt försök på Åsen, verkar dock som jag måste stryka fredagsträningen..

Satt just o funderade på någon bra mot komentar, men jag tänkte visa till helgen i stället :D

Packalén skrev:
Satt just o funderade på någon bra mot komentar, men jag tänkte visa till helgen i stället :D
:lol Japps, det får du göra... Gissar att du också har siktet inställt på 09 tider om vädret blir bra?!

Fast du har ju guldet först o främst att köra för.. Jag tävlar bara mot klockan i år... :)

Packalén skrev:
Glöm det Tobbe.. Den segern skall jag ha. :7peta Tänk på en sak. Jag är tvåa i serien, jag kan inte bli sämre än tvåa. Vinner jag tävlingen vinner jag serien. Gissa vem som kommer att gasa livet ur en svart skrynklig Honda... :lol

jag tänkte ta starten,å dra en lucka så får ni hålla på å stöka å böka bakom mig ? låter som en bra ide eller?

alakhai skrev:
:lol Japps, det får du göra... Gissar att du också har siktet inställt på 09 tider om vädret blir bra?!

Fast du har ju guldet först o främst att köra för.. Jag tävlar bara mot klockan i år... :)

Det kommer att regna så det blir inga 9 tider... Men skulle det nu mot förmodan vara fint så skall det åkas 9:or. Det är nog vad som kommer att behövas för att slå Mats o Tobbe

Packalén skrev:
Det kommer att regna så det blir inga 9 tider... Men skulle det nu mot förmodan vara fint så skall det åkas 9:or. Det är nog vad som kommer att behövas för att slå Mats o Tobbe

jag har som mål att köra låga 1.10 tider men det skulle sitta fint med en 0.9 tid åxå.blir det regn så sitter jag nog i depån och super mig redlös å dränker mig i en balja rotmos ! :fyllisar

Packalén skrev:
Skulle faktiskt va jäkligt kul med ett regnrace tycker jag... Har bara kört 1 kval i regn och 1 lite halvblött på hela året.. Inget race, skulle va kul att testa på.... Faktiskt..

alakhai skrev:
Skulle faktiskt va jäkligt kul med ett regnrace tycker jag... Har bara kört 1 kval i regn och 1 lite halvblött på hela året.. Inget race, skulle va kul att testa på.... Faktiskt..

tycker du ja............

Har någon Rookie nånsin kört 9-tider på åsen? Hade varit festligt om ni grejade det. Hoppas själv på en låg 11 och konsekventa 11-tider under rejset.

Don Quixote skrev:
Har någon Rookie nånsin kört 9-tider på åsen? Hade varit festligt om ni grejade det. Hoppas själv på en låg 11 och konsekventa 11-tider under rejset.

finns det väder så finns de möjligheter :yoparty

Don Quixote skrev:
Synd man inte räknas in som rookie längre, för jag hoppas o tror på 9:or om det blir bra väder!!

Fast..... Är ju faktiskt mer rookie än de flesta trots att jag har en A-licens.. :tungan

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back