Jag har inte följt eller sett några hela race från FIM STK 1000, dock är jag väldigt intresserad över hur panigalen har debuterat i år. Det ser inte helt fel ut på resultatlistan, men beror det mer på föraren/teamen än hojen? Hade man kunnat ha lika bra resultat med gamla hojen?
Hänger 1199 med på rakorna?
Sen undrar jag också, vad är det för reglemente som gäller i STK när det gäller modifiering på hojarna. Vad får man modifiera? Helsystem, programvara, däck, fjädring? Måste väl använda original gaffelben/stötdämpare bara med andra fjädrar om ens det?
Vad brukar dessa hojar ha för effekt i princip? De toppar ju väldigt mycket på rakorna, mer än vad en gathoj med helsystem och mappning.
Hur ser sen framtiden ut i WSBK tror ni? 1199 racern i BSB har varit allt annat än framgångsrik. I händerna på Carlos Checa så är det ju lite dåligt om den gör sämre ifrån sig i WSBK än vad 1098R gjorde. I STK så funkar den bevisligen helt okej...
Vad tror/tycker ni?
Hänger 1199 med på rakorna?
Sen undrar jag också, vad är det för reglemente som gäller i STK när det gäller modifiering på hojarna. Vad får man modifiera? Helsystem, programvara, däck, fjädring? Måste väl använda original gaffelben/stötdämpare bara med andra fjädrar om ens det?
Vad brukar dessa hojar ha för effekt i princip? De toppar ju väldigt mycket på rakorna, mer än vad en gathoj med helsystem och mappning.
Hur ser sen framtiden ut i WSBK tror ni? 1199 racern i BSB har varit allt annat än framgångsrik. I händerna på Carlos Checa så är det ju lite dåligt om den gör sämre ifrån sig i WSBK än vad 1098R gjorde. I STK så funkar den bevisligen helt okej...
Vad tror/tycker ni?