Utrustning Supermotard

...och hur ofta kokar en supermoto-hoj?
Det enda gången jag vet att det hänt är ju i princip när folk tror att det funkar som en bil där man kan ut o starta & sen gå in o äta frulle och klä på sig.

Jag har aldrig fått någon av mina hojar att koka och skulle således aldrig ha några betänkligheter och blanda slangarna från kyl med vevhus/eller förgasarkärl.

Min förra husa va omöjlig! Stod ja still på tomgång i starten för länge så kokade den, helt värdelös! Fick stänga av den när vi rullade fram o sen starta den när alla hade ställt in sig i ledet. Tomgång 2 minuter var max, sen kokade den. Kan ju dock vart någe skumt med just den hojen. :gnissla

Vi klurade lite jag och hawk , najtråd vart köper vi det ? Hittade på karlströms men dom har bara 0,61mm och på supermotosweden står det inte mindre än 0,7 . Så vart får vi tag på det ?

Vi klurade lite jag och hawk , najtråd vart köper vi det ? Hittade på karlströms men dom har bara 0,61mm och på supermotosweden står det inte mindre än 0,7 . Så vart får vi tag på det ?

Minns inte exakt vad det står i boken men här borde du hitta vad du söker. Racetema ftw :yoparty

Tja jag undrar vad jag ska köpa för däck? (är mega amatör)
till att börja med: jag har ju 120/70-17 fram och 160/60-17 bak. är det mer man behöver veta för att däcket ska passa? har sätt massa andra siffror och bokstäver också :va
jag funderar på ett par av dessa http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....e=50&sort_by=preis&Transport=P&dsco=121&m_s=1
tacksam för tips! Love supermoto:yoparty

Det där såg intresant ut , kanvara värt att testköpa ett set:)

Tja jag undrar vad jag ska köpa för däck? (är mega amatör)
till att börja med: jag har ju 120/70-17 fram och 160/60-17 bak. är det mer man behöver veta för att däcket ska passa? har sätt massa andra siffror och bokstäver också :va
jag funderar på ett par av dessa http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....e=50&sort_by=preis&Transport=P&dsco=121&m_s=1
tacksam för tips! Love supermoto:yoparty

Det där såg intresant ut , kanvara värt att testköpa ett set:)

det är dom däcken dom åker på i vm. vad jag hört är dom ganska hala.

däck

kul att ni gillar dem :) men jag undrar fortfarande vad tex "TL 69H GT 250" står för? kommer dom passa de jag länkade till ?:va

kul att ni gillar dem :) men jag undrar fortfarande vad tex "TL 69H GT 250" står för? kommer dom passa de jag länkade till ?:va

jag vet inte exakt vad det betyder men det är förmodligen nån typbeteckning. typ max hastighet osv.

dom kommer passa.

Köp hellre ett par begagnade riktiga däck, mycket billigare, mycket bättre, har för mig någon försämrade varvtiderna med 3 sekunder när de satte på de där däcken.. :) Väntar du tills körningarna kommer igång här kan du säkert köpa både nya och begagnade däck på plats av någon förare.

Om du absolut vill köpa från Däckonline finns även Metzeler. http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....0&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&dsco=121&m_s=1

Edit: Finns även nya däck på blocket.

Last edited:
Köp hellre ett par begagnade riktiga däck, mycket billigare, mycket bättre, har för mig någon försämrade varvtiderna med 3 sekunder när de satte på de där däcken.. :) Väntar du tills körningarna kommer igång här kan du säkert köpa både nya och begagnade däck på plats av någon förare.

Om du absolut vill köpa från Däckonline finns även Metzeler. http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....0&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&dsco=121&m_s=1

Edit: Finns även nya däck på blocket.

låter ju prima! :) kör på dem då istället trodde inte dom fanns i "sm" :huvet .
Orolig som man så vill man ju vara säker på att de finns däck på plats... har ingen lust att åka tillbax till stockholm för att köpa däck över helgen. hur mycke däck kan gå åt skulle få ett par beggade däck av lucky9 men det lär väl gå åt i alla fall 2 par uppsättningar?

Tjenare.
Vart köper ni era drivpaket från?
ska köpa nytt å tänkte att nån har säkert en bra källa för inköp =)

låter ju prima! :) kör på dem då istället trodde inte dom fanns i "sm" :huvet .
Orolig som man så vill man ju vara säker på att de finns däck på plats... har ingen lust att åka tillbax till stockholm för att köpa däck över helgen. hur mycke däck kan gå åt skulle få ett par beggade däck av lucky9 men det lär väl gå åt i alla fall 2 par uppsättningar?

Vet inte riktigt vad du refererar till för körning nu men menar du att du ska iväg och köra en helg någonstans, tex Örebro? När man blir riktiigt snabb och kräsen så kan det finnas behov av att byta däck under helgen för att få det sista fina göttiga greppet. Annars håller däcken förvånansvärt länge! Är man dessutom inte toksnabb och inte sladdar så mycket så kan du köra så länge att du hinner bli less på däcken innan du måste byta =) När jag började köra supermoto så körde jag ett par tävlingar och ett gäng träningar på samma uppsättning!

Ja som nybörjare räcker däcken läääänge. Man ska ha ganska bra snurr på grejerna innan det börjar slita mer och för att tillgodogöra sig det bättre greppet nya däck ger.
Dessutom träna på nya däck är en lyx få unnar sig. Spar de nya däcket för racer och träna på beg.

jag ska ju til örebro! :yoparty men jag e nog rätt kass på motard. Men när jag kör roadracing så går det ju 1 bakdäck per dag... och tanken e ju att man ska lära sig sladda men jag tar med mig ett extra par så borde allt vara lungt. tack för tipsen! :Bugar:Bugar ska fixa ett par skateboard hjul och en gängstav så jag kan fixa krashpuckar till håjjen (de enda som återstår :yoparty)

jag ska ju til örebro! :yoparty men jag e nog rätt kass på motard. Men när jag kör roadracing så går det ju 1 bakdäck per dag... och tanken e ju att man ska lära sig sladda men jag tar med mig ett extra par så borde allt vara lungt. tack för tipsen! :Bugar:Bugar ska fixa ett par skateboard hjul och en gängstav så jag kan fixa krashpuckar till håjjen (de enda som återstår :yoparty)

Ett bakdäck per dag när du kör RR! Antingen kör du gudabenådat snabbt eller så behöver du göra en seriös justering av din fjädring! Finns ju inte en chans att däcket hinner slitas ner på den korta tiden, hur många timmar kör inte REC-folket på sina däck?

jag trodde du skämtade när du snackade 2 uppsättningar på en helg....

jag gjorde slut på 3 begagnade fram och typ 5 begagnade bak på hela förra säsongen... och det var mer eller mindre däck dom snabba gubbarna kastade efter mig. billigt var det och skoj för pengarna hade jag. det ger mer att labba med fjädring och teknik än att lägga miljoner på däck innan det börjar gå undan... jag körde alla tävlingar förutom örebro och tränade typ en gång i veckan. 50-60 körtimmar totalt.

jag trodde du skämtade när du snackade 2 uppsättningar på en helg....

jag gjorde slut på 3 begagnade fram och typ 5 begagnade bak på hela förra säsongen... och det var mer eller mindre däck dom snabba gubbarna kastade efter mig. billigt var det och skoj för pengarna hade jag. det ger mer att labba med fjädring och teknik än att lägga miljoner på däck innan det börjar gå undan... jag körde alla tävlingar förutom örebro och tränade typ en gång i veckan. 50-60 körtimmar totalt.

jävlar :P då borde jag klara mig

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...