Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
som gör att lönen landar allt mellan 30 och 60 000kr.
Om man är stamanställd i FM så går man på ett annorlunda lönesystem än oss vanliga där ekvationen för slutlönen ser ut enligt följande: I-lön (den grundllön man har) x 1.3 + 8000. Utöver detta så får alla utlandstillägg på 3000/månad + risktillägg som jag tror är på 7000/månad (eller så var det högre) + traktamente.Har en kompis som ska åka ner i egenskap av plutonsbefäl och han sa att man har en grundlön på ca 25 000kr, men utöver det också risktillägg av alla möjliga slag + mycket mer som gör att lönen landar allt mellan 30 och 60 000kr.
Stämmer, inte helt fel med +20 och sol på julafton inte2+3 i leave låter ju najs - sist jag va ute (2004) va det vanliga 1 + 2.
Eru i Affe nu?
Stämmer, inte helt fel med +20 och sol på julafton inte
Jo, så har jag med haft innan om missionen bara varit 6 månader men nu verkar det ha spårat ur. Kanske rättar till sig igen lag om tills ni kommer ner![]()
Prästen ni har
jasså har ni Gudstjänster, krigsritualer m.m, en del säger ju att det är ett heligt krig![]()
En fråga bara, varför att du sååå anti och nedlåtande mot oss som har gjort mission och mot de som vill åka?
Nu har du missförstått, jag är inte en sekund anti mot er som vill åka, däremot tycker jag att Sverige som nation är ute på hal is som inte befinner sig där under FNs flagg, många svenskar är emot insatserna.
inte sen början av 1800-talet har Sverige varit så nära krig som i Afghanistan
http://playrapport.se/video/1784096
Psykologen talar
http://playrapport.se/video/1784101
Nu är vi ju inte där under FNflagg.
http://www.isaf.nato.int/
Det är ju det som är mindre bra.
Det är ju det som är mindre bra.
Förvisso, men om håller sig långt borta från jänkarna så brukar det funka hyggligt.
Sit jag var i Affe så fick vi inte åka med jänkarna i deras bilar eller ha en jänkare i svenskflaggad bil.
I Kosovo hade vi inte någon amerikanskflagga på campen trots att det bodde jänkare där.
Haha, det är alltså ingen som vet varför Sverige är i Afghanistan, man har bara beslutat att utöka antalet soldater på plats.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |