Utlandstjänst erfarenheter ?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Någon som varit iväg eller har någon anhörig som varit i tex afghanistan ?
Syn på saken, skulle ni åka igen ? Ångrar ni att ni gjort det ?
Antar att det inte är solskenshistorier allt och att det förskönas lite på mil.se eller ?

Sökte en vakant tjänst och vart uppringd idag och har till på måndag på mig att bestämma mig. Lite kort betänketid och jäkligt mycket att tänka på, sitsen jag sitter i just nu är inte så sportig heller.
Kommer ju att missa en sommar med hojåkning då vi åker i maj, i den sitsen jag sitter nu så vet jag inte om jag kan åka hoj om jag stannar hemma inget jobb och får inte full a-kassa.

Är FS 19 det handlar om kanske nån som ska dit ?

Last edited:
jag har själv aldrig vart men har flera vänner från lumpen tiden som vart i både kosovo, "affeland" och nbg.

Har fått uppfattningen att det kan kännas hårt ibland men ingen har ångrat att dom valde det, jag skulle kunna tänka mig att åka men har skola och så nu.

Jag ska på FS19.

Har varit på 4a missioner tidigare.

Vad är det för tjänst och har du varit ute tidigare?

Jag har varit i Affe en sväng innan - och dt beror mycket på vilken tjänst man har om det blir sååå spännande lr ej....

Stf bärgningsgruppchef strf 90 och nej jag har inte varit iväg tidigare.

Klart du ska tacka ja- ring idag redan innan de ändrar sig.

Inryck e 22/2 och nedrotation antagligen mitten av maj.....

Man får tre veckors "leave" dock ej sammanhängande, jag tänker ta två veckor i augusti för att åka hem å åka på hojsemster...

Haru fler frågor så kan du PMa...

Du skall tänka dig för, men det är en erfarenhet du inte kommer att ångra. Har du förutsättningar och vilja, då är det nog en idè att göra det.
Det är inte förskönat på Mil.se, men det är ingen dans på rosor, det måste du ha klart för dig.

Det största problemet är oftast, att har man gjort det en gång, då blir det gärna fler, vilket kan ställa till det rent socialt hemma..
Själv ångrar jag inget, men det kostade rätt mycket på hemmaplan(typ halva kungariket:gnissla).
Men det är bara du själv som kan fatta beslutet ändå.

Grattis! Jag har alltid varit sugen på att åka iväg, men det har hela tiden varit andra saker som har kommit emellan, skola, jobb osv. Det har aldrig kännts som om jag har haft ett bra tillfälle att åka :(

Grattis! Jag har alltid varit sugen på att åka iväg, men det har hela tiden varit andra saker som har kommit emellan, skola, jobb osv. Det har aldrig kännts som om jag har haft ett bra tillfälle att åka :(

Det är aldrig ett bra tillfälle att åka - men jag har fått ihop det på någe sätt.
Nu har nedräkningen börjat...

Det är ju ingen som gör det för pengarna. Det är äventyret.
Jag har 2 vänner som är där nere just nu. Det är ett jävla slit och tärande. Men jag tror inte att de kommer att ångra det när det väl är över.

Det är ju ingen som gör det för pengarna. Det är äventyret.
Jag har 2 vänner som är där nere just nu. Det är ett jävla slit och tärande. Men jag tror inte att de kommer att ångra det när det väl är över.

Pengarna är en stor del i det - inte allt men mycket.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti