Utländska sms-svar på Blocket-annons

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Får ett flertal sms på engelska från flera som är intresserad av hojen:va
Vad är detta nån som har fått liknande och svarat?
 

Katoh

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Växjö
Hoj
KTM Superduke 07
Om det låter för bra för att vara sant så är det med största sannolikhet det...
 

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Det där med att dom betalar typ via Paypal och sen vill dom att du skickar hojen utan att dom ens kollat på den? Finns massvis av trådar här på sporthoj.com :tummenupp
 
Last edited:

Saxxa

Klotar man inte, så lär man sig inte. ;)
Gick med
19 Oct 2009
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha FZR
Jag tror att det är en bra idé att ignorera. Har fått en massa såna sms som tycker att jag ska svara till nån privat e-mailadress eller nåt sånt. Luktar buffel och båg lång väg!
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Känns som att det är åtminstone en så'n här tråd uppe i veckan nu, och färre lär det väl inte bli när folk ska börja vårsälja sina hojar. Dags att göra en sticky, månne?
 

KeZZo

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Karlstad
Hoj
KTM 250SX-07
Jag har fått samma svar från en "Janet Smith" "Mail:s.janet13@gmail.com". Jag hade min cross på blocket och fick först ett sms, jaja tänkte jag å svarade med ett mail.
Jag blev dock misstänksam när det skulle skickas UK.
Below is my address:

Name : Jessica Scott
Address: 9B the Orchard
City: Blackheath
County: London
Post Code: SE30QS
Country: United Kingdom

Efter att en polare läst runt här på sporthoj å sett liknande fall så skickade jag iväg ett mail för skojs skull och ökad summa på crossen och att jag skulle ha betalt i förskott (All mail har skett på engelska).
Jag får ett svar på Tyska, weird?

I mailet på tyska så kulle köparen lägga på 3,9% på min summa som jag begärde (Vem gör det undrar jag?).



Jag ville dela med mig om detta ifall någon annan stöter på "Janet Smith" eller "Jessica".
gmail adress: s.janet13@gmail.com
 

Ozzi

Guest
Men HÄRRÄGUUD, hänger du inte med någonting på nätet. detta är ett yberclassiskt bedrägeriförsök, använd google!:tummenupp
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Äh, man måste våga lita på folk!

Det ser väl vem som helst att denna kille har rent mjöl i påsen. Skickar man passbild och allt är det bara att köra! :tummenupp
 

Bifogat

  • CARLOS PASSPORT.JPG
    CARLOS PASSPORT.JPG
    234.8 KB · Visningar: 744

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Sålde min kawa förra helgen och då hette han Edwin Frank.. skrev bara tillbaka att han var en äcklig parasit och kunde gå o hänga sig i närmsta träd...
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det bästa är ju nästan när man ser framför sig hur det sitter nån person i sin hydda med jordgolv och väggar av bajs och tycker sig vara ett geni som kommit på den här helt sjukt bra bedrägerimetoden som alla bara MÅSTE gå på för att den är omöjlig att "genomskåda"..

Fail.
 

Jonson_M

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2009
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR 900RR, Ktm 450exc
hello , i just view your ad
on blocket.se.is the bike
still fof sale ? pis reply
me to
s.mark434@gmail.com
awant your response

fick detta igår !

Jag har också fått detta sms.. Har mailat lite med han senaste jag fick lät så här :

Thanks for your response. I will be adding the 3.9% PayPal surcharge to the total amount i will be paying you. So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a PayPal account.

If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a PayPal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company.

Have a nice day.


Är de någon som vet vad de här är för nån snubbe?
 

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Såld
Men varför daltar ni såhär? Det är 100% scam. Så ni behöver inte fråga vad det är för nån snubbe eller liknande, kolla upp otaliga andra trådar som finns här om ni har funderingar. Allt har varit uppe minst 10 gånger förut.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag har också fått detta sms.. Har mailat lite med han senaste jag fick lät så här :

Thanks for your response. I will be adding the 3.9% PayPal surcharge to the total amount i will be paying you. So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a PayPal account.

If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a PayPal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company.

Have a nice day.


Är de någon som vet vad de här är för nån snubbe?

Ja, en bedragare.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Äh, bara att kräva att betalningen skickas på western union. ;)
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top