Nyteknik
Bannad
Gick in på www.roadracing.se för att kolla lite varvtider i Rookie 1000. Klickade alltså på "Rookie 1000" under "Sidor" och "Supportklasser" på startsidan men blev sedan lite paff. Bara formalia som beskriver klassen följer. Ingen länk för "Resultat 2007", "Förare/team", "Tidigare resultat" osv. Varför ser det ut såhär? Av "SM"-symbolen i det övre högra hörnet får jag intrycket att detta är något slags officiell sajt för svensk roadracing. I så fall är ju kvaliteten rent usel.
Edit: såg nu att det står...
"RoadRacing.se är den officiella webbplatsen för Svenska Mästerskapen i Roadracing. Webbplatsen produceras av Claes Flodqvist i samråd med SVEMOs Roadracing-kommité."
Då förstår jag faktiskt inte att denna information som borde vara av det mest självklara slaget inte finns att komma åt direkt/snabbt. Ska man scrolla och leta? Skriva "Resultat" i ett sök-fönster? Nu börjar jag låta som en parodi på en gnällig gubbe märker jag.

Edit: såg nu att det står...
"RoadRacing.se är den officiella webbplatsen för Svenska Mästerskapen i Roadracing. Webbplatsen produceras av Claes Flodqvist i samråd med SVEMOs Roadracing-kommité."
Då förstår jag faktiskt inte att denna information som borde vara av det mest självklara slaget inte finns att komma åt direkt/snabbt. Ska man scrolla och leta? Skriva "Resultat" i ett sök-fönster? Nu börjar jag låta som en parodi på en gnällig gubbe märker jag.

Last edited: