Usel info om SM

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Gick in på www.roadracing.se för att kolla lite varvtider i Rookie 1000. Klickade alltså på "Rookie 1000" under "Sidor" och "Supportklasser" på startsidan men blev sedan lite paff. Bara formalia som beskriver klassen följer. Ingen länk för "Resultat 2007", "Förare/team", "Tidigare resultat" osv. Varför ser det ut såhär? Av "SM"-symbolen i det övre högra hörnet får jag intrycket att detta är något slags officiell sajt för svensk roadracing. I så fall är ju kvaliteten rent usel.

Edit: såg nu att det står...

"RoadRacing.se är den officiella webbplatsen för Svenska Mästerskapen i Roadracing. Webbplatsen produceras av Claes Flodqvist i samråd med SVEMOs Roadracing-kommité."

Då förstår jag faktiskt inte att denna information som borde vara av det mest självklara slaget inte finns att komma åt direkt/snabbt. Ska man scrolla och leta? Skriva "Resultat" i ett sök-fönster? Nu börjar jag låta som en parodi på en gnällig gubbe märker jag.

:mad:

Last edited:
Swedie har iallafall lagt Aprilian ordentligt om det inte redan har framgått nu i helgens sm tävlande.

Kan ingenting om MyLaps men är det så svårt för arrangören att skicka upp resultaten i realtid?

Håller för övrigt med NT om att det är synd att infon om aktuella race och de från tidigare år inte finns på www.roadracing.se.

roadracing.se kan definitivt bli bättre. ska se om jag inte kan hjälpa till på något sätt.

min hoj .. ja den blev faktiskt rätt använd. en lowside som rev sönder kåpor och tog med sig lite fäste, styre, fotpinnar, avgassystem osv. Var nära o säga att jag ger upp helt, men den är ihop nu efter 10 timmars mekande. ska testa den igen på warmupen imorgon.

jag hann 3 hela varv första kvalet innan den gick i backen. dock kvala jag 9:e ändå... skulle kunna ta mig upp ett par steg om jag fått fler varv. helt klart.

Förr fanns det tabell,info om förare/team,tidigare resultat.
Varför har man tagit bort det:confused:

"Varför ser det ut såhär? Av "SM"-symbolen i det övre högra hörnet får jag intrycket att detta är något slags officiell sajt för svensk roadracing."

FÖR ATT INGA ELLER FÅ KLUBBAR ÄR INTRESSERADE AV ATT BIDRA MED INFORMATION, NYHETER OCH RESULTAT, ELLER HAR NÅGOT INTRESSE AV EN GEMENSAM RR -SITE! LMS är bäst av alla men tyvär valde de att ändå gå egen väg med anm. biten men det är något helt annat.

Så enkelt är det, och jag har slagits med detta sedan 2003! Detta skulle tagits upp med klubbarna på det arrangörsmöte som var planerat till våren. Tyvär fick Mr RR-komitté förhinder vad jag förstod det så det blev aldrig något möte överhuvudtaget.

Arrangörsmöte är planerat till september. Då är det läge att ta upp detta med alla berörda klubbar.

roadracing.se kan definitivt bli bättre. ska se om jag inte kan hjälpa till på något sätt.

Givetvis kan den bli bättre. I dagsläget är det jag o jP som driver sidan.
Det är inte alltid lätt att hinna med allt. Du vet ju själv hur det är när det är ideellt.

Last edited:
FÖR ATT INGA ELLER FÅ KLUBBAR ÄR INTRESSERADE AV ATT BIDRA MED INFORMATION...
Jag förstår inte. Det är ju inte precis någon hemligstämplad information vi talar om här. Skulle den vara så svårtillgänglig...?

Både sporthoj.com och mylaps.com är i alla fall bättre sätt att inhämta information om SM än den officiella sajten, vilket ju är snudd på skrattretande. Men jag förstår att det blir så om man tvingas arbeta gratis. Men lägg i så fall ner sajten tills det finns resurser att göra ett bra jobb. Jag misstänker att det inte är några enorma insatser som fordras för en rask webmaster att redovisa resultaten från 4-5 deltävlingar per säsong.

Jag förstår inte. Det är ju inte precis någon hemligstämplad information vi talar om här. Skulle den vara så svårtillgänglig...?

Både sporthoj.com och mylaps.com är i alla fall bättre sätt att inhämta information om SM än den officiella sajten, vilket ju är snudd på skrattretande. Men jag förstår att det blir så om man tvingas arbeta gratis. Men lägg i så fall ner sajten tills det finns resurser att göra ett bra jobb. Jag misstänker att det inte är några enorma insatser som fordras för en rask webmaster att redovisa resultaten från 4-5 deltävlingar per säsong.
Nu blev det lite fel va, roadracing.se är ju siten man anmäler sig till SM.

Ta dig i kragen och hjälp till istället för att gnälla :pannkyss

Ibland undrar jag om du njuter av att gnälla eller vad är det här. Du påstår väl ändå inte att du inte har hört den här diskussionen varenda år sen sporthoj startades. Är det en principfråga att VÄGRA förstå?

Jag förstår inte. Det är ju inte precis någon hemligstämplad information vi talar om här. Skulle den vara så svårtillgänglig...?.
... Jag misstänker att det inte är några enorma insatser som fordras för en rask webmaster att redovisa resultaten från 4-5 deltävlingar per säsong.
Är den så jävla lätt-tillgänglig så är det ju bara för dig attt bidra med den uppenbara lösningen problemet. Jag har försökt hjälpa till och kan ju bara meddela att det är MYCKET svårare än det låter.

... Men lägg i så fall ner sajten tills det finns resurser att göra ett bra jobb..
Varför kan inte du ta bort den från dina favoriter och gå till sporthoj om det funkar bättre?

Tycker du att det är konstigt att ett bubblande forum är snabbare med info än en officiell sida som drivs av frivilliga med begränsad tid och större krav på korrekthet. En gång i tiden förklarades det här på SH flera gånger VARFÖR den officiella sidan på roadracing INTE kan vara ett forum med gnälliga rookies. Du har hört de förklaringarna. Du vet också att jP och Jannica har försökt med med diverse medhjälpare och varianter men det är den här nivån som det blir.

Vad gäller dina funderingar om äldre tider så är http://www.sorliden.se/ ett hett tips..... så nu kan du ju gnälla för att inte det heller finns tillgängligt på roadracing.se

Du har varit med här så länge att du fanimej borde kunna hitta på nytt gnäll. Det kommer gnälliga nykomlingar som påpekar det här ändå.

Last edited:
Svårt eller lätt, anmälningar eller ej - om sajten är: "RoadRacing.se är den officiella webbplatsen för Svenska Mästerskapen i Roadracing." så borde resultaten från SM publiceras där. Eller hur?

Vänligen tolka inte detta som gnäll eller klagomål på någon individ eller organisation.

Svårt eller lätt, anmälningar eller ej - om sajten är: "RoadRacing.se är den officiella webbplatsen för Svenska Mästerskapen i Roadracing." så borde resultaten från SM publiceras där. Eller hur?

Vänligen tolka inte detta som gnäll eller klagomål på någon individ eller organisation.
Har du ens kollat, det ligger ju där http://www.roadracing.se/

Jag skulle in och kolla aktuell ställning i klasserna innan helgens race och hittade den inte. Var mycket lättare innan på den sidan att hitta sådan info.

Jag skulle in och kolla aktuell ställning i klasserna innan helgens race och hittade den inte. Var mycket lättare innan på den sidan att hitta sådan info.

Jag håller med. Totalerna är något man saknar när man kollar runt. Hoppas att det är något som går att få tillbaka.

Back