Daytona Peter
hojlös :-(
Per r1 skrev:det enklaste i hela världen .. bara ta av dig stöveln och låt den hänga ut![]()
Ja, fast jag brukar ha svårt att knyta upp snorren med stället på (har knut på den för att få plats)

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Per r1 skrev:det enklaste i hela världen .. bara ta av dig stöveln och låt den hänga ut![]()
HMMMMM skit inte i kurvan då ........däcket blir troligtvis skithalt!!!!! FNISSS!!!MostWanted skrev:hur gör man om man blir skitnödig då? kan man inte bygga in ett avlopp i hojen och ett stort hål i stället...
wonderwizard skrev:alternativet hittar du i en välsorterad dykbutik...
p-valve ... används av tech dykare, då bottentiden kan bli flera timmar.
bara koppla på, använda en påse.![]()
UrbanTiger skrev:Kådis och kattstrypare funkar, slipper stanna![]()
Kattstrypare = buntband
pitte skrev:Idag försökte jag kissa med mitt nya SWIFT-ställ vilket slutade i en mindre tragedi. Blixtlåset går ner för kort så jag lyckades bara med våld få ut en bit utav min normalstora. När jag släpper taget om pillesnoppen så åker han tillbaka in i skinstället igen och då kan jag inte hålla emot det jag har laddat. Jag får ganska bråttom med att ta av överdelen. Är det någon som kan dela med sig av liknande erfarenheter?
maxximus skrev:Kallas för "Bottenventil" på dykarspråk....
UrbanTiger skrev:Kådis och kattstrypare funkar, slipper stanna![]()
Kattstrypare = buntband
pvcraketen skrev:Fast om det nu är ett stort porblem så kommer säkert nån smart på att man kan förlänga dragkedjan hela vägen, så att säga. Men det måste vara jobbigt att alltid behöva ta av sig sitt helställ.
För mig funkar det med stället på och fullt neddraget blixtlås, men jag måste vika mig dubbel...
crashtestdummy skrev:som dykare står man inför samma problem, med tillägget av vattentryck utifrån, jag var på väg upp och kände att jag kommer inte att klara detta med safetystop och allt fipplande innan man kommer ur dräkten, så jag tänkte jag släpper, mmmm, varmt innanför våtdräkten, värme stiger.. yeak det varma närmar sig halsen, upp i nacken innanför luvan fram mot ansiktet.nice. när vi kom upp så badade jag läänge efter det dyket, trots kallt vatten.
-=MARTINEZ=- skrev:jag va på en konsert i USA en gång å där sålde dom ett så kallat snake leg,
en slags kondom med lång strut på som man trädde innanför byxbenet å liksom ledde ut pinket nere vid vristen längs benet kunde kanske va nåt ?
Jag känner igen det därcrashtestdummy skrev:som dykare står man inför samma problem, med tillägget av vattentryck utifrån, jag var på väg upp och kände att jag kommer inte att klara detta med safetystop och allt fipplande innan man kommer ur dräkten, så jag tänkte jag släpper, mmmm, varmt innanför våtdräkten, värme stiger.. yeak det varma närmar sig halsen, upp i nacken innanför luvan fram mot ansiktet.nice. när vi kom upp så badade jag läänge efter det dyket, trots kallt vatten.
i torrdräkt stålsätter man sig...sharpedge skrev:Jag känner igen det där![]()
Då ska du veta panikkänslan som inträffar i torrdräkt![]()
sissyHönaPower skrev:Lite mer information än vi behövde kanske.....![]()
wonderwizard skrev:alternativet hittar du i en välsorterad dykbutik...
p-valve ... används av tech dykare, då bottentiden kan bli flera timmar.
bara koppla på, använda en påse.![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden