Upptäckte ett fenomen med LED-blinker, lastoberoende relä och fukt

Japp, mitt relä verkar bara behöva några miljondels ampere för att trigga :mad:

Dock har en annan sporthojare erbjudit sig att låna ett annat relä vilket jag tackat ja till :) Blir nog annars att söka vidare efter ett mindre känsligt relä.
ja det vore ju bra om du kunde testa med ett lånat istf att köpa fler nya bara för att testa :tummenupp
Synd att de så sällan presenterar tekniska data för denna typen av reläer

Får skicka tillbaka reläet som jag fick på garantin hade tänkt behålla för framtida byggen men det känns inte som det är nån idé då de är så känsliga.

Ska kolla specar innan jag köper nåt nytt

Ja iaf , cmos logik inom elektronik är utan stabilserad motstånd så känsliga så ingen kan ens vara i närheten - en fågel som flyger förbi på 98km avstånd skapar en ström som triggar.

Ditt relä måste varit gjort för att styras direkt av logikkretsar men det är inga problem att stabilisera upp det om man gör rätt

Ja iaf , cmos logik inom elektronik är utan stabilserad motstånd så känsliga så ingen kan ens vara i närheten - en fågel som flyger förbi på 98km avstånd skapar en ström som triggar.

Ditt relä måste varit gjort för att styras direkt av logikkretsar men det är inga problem att stabilisera upp det om man gör rätt

Hur skall man göra för att stabilisera detta relä så det inte triggar för vad som helst? Är ju som intressant att veta i vilket fall som helst och går det att fixa enkelt det ju även problemet i hojen.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra