Upptäckte ett fenomen med LED-blinker, lastoberoende relä och fukt

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Japp, mitt relä verkar bara behöva några miljondels ampere för att trigga :mad:

Dock har en annan sporthojare erbjudit sig att låna ett annat relä vilket jag tackat ja till :) Blir nog annars att söka vidare efter ett mindre känsligt relä.
ja det vore ju bra om du kunde testa med ett lånat istf att köpa fler nya bara för att testa :tummenupp
Synd att de så sällan presenterar tekniska data för denna typen av reläer
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Får skicka tillbaka reläet som jag fick på garantin hade tänkt behålla för framtida byggen men det känns inte som det är nån idé då de är så känsliga.

Ska kolla specar innan jag köper nåt nytt
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Ja iaf , cmos logik inom elektronik är utan stabilserad motstånd så känsliga så ingen kan ens vara i närheten - en fågel som flyger förbi på 98km avstånd skapar en ström som triggar.

Ditt relä måste varit gjort för att styras direkt av logikkretsar men det är inga problem att stabilisera upp det om man gör rätt
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Ja iaf , cmos logik inom elektronik är utan stabilserad motstånd så känsliga så ingen kan ens vara i närheten - en fågel som flyger förbi på 98km avstånd skapar en ström som triggar.

Ditt relä måste varit gjort för att styras direkt av logikkretsar men det är inga problem att stabilisera upp det om man gör rätt

Hur skall man göra för att stabilisera detta relä så det inte triggar för vad som helst? Är ju som intressant att veta i vilket fall som helst och går det att fixa enkelt det ju även problemet i hojen.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top