Ozziania
SuperSport är lite roligare
Vänta nu. E är väl =jord och L=last?Fattar jag det hela rätt menar du alltså att jag skall ha ett motstånd till jord från E på reläet i schemat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vänta nu. E är väl =jord och L=last?Fattar jag det hela rätt menar du alltså att jag skall ha ett motstånd till jord från E på reläet i schemat?
Det går bra med lagerfett.Som jag ser det nu finns det två alternativ, byta relä till ett mindre känsligt som tål lite belastning av krypström innan det drar igång eller ta och dra om hela blinkerkretsen och relästyra det hela istället för att gå genom omkopplaren som leder krypström då den blir fuktig.
Om man vill testa med fett i omkopplaren, funkar då vanligt lagerfett?
L borde styras plus, annars vore man väl tvungen att mata plus från lysdiodsidan, eller?Kolla om L styrs plus eller minus
Då är reläet jäkligt känsligt, borde vara det som är problemet, annars borde fler haft samma problem som du.Var ute och testade med en N4001 diod men utan resultat![]()
Problemet är väl att det i detta fall rör sig om en så låg ström som tusendels mA och att spänningen inte sjunker trots motstånd som är stora och då spelar nog inte diodens 0.6V spänningsfall nån roll utan reläet klickar igång trots allt.
Antagligen är reläet tokkänsligt eftersom det behövs så lite last mellan L och jord (testet med motstånd) så det har svårt att funka i praktiken.Han måste göra en fullständig revision av kopplingen och lägga upp och mäta upp den den.
Elschema på hojen e bra också
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |